וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגרים חדשים דורשים פתרונות חדשים: הצצה להאקתון ברוח הקורונה

26.1.2021 / 12:34

האקתונים יכולים להוות חלק חשוב מהליך ההפרייה ההדדי במקום העבודה, וכלי חשוב בעידוד יזמות פנים ארגונית וחדשנות בחברות ענק. מעבר לכך, הרי שמדובר גם באירועים חברתיים בקנה מידה גדול המאפשרים לעובדי חברה ממחלקות שונות לשתף פעולה

בכל שנה בחברת אוטודסק ישראל, ענקית התוכנה המעניקה פתרונות בתחומי ההנדסה, תכנון ובנייה, ייצור, תקשורת ובידור עוצרים 140 העובדים את הפעילות היומיומית לטובת ההאקתון המסורתי השנתי "באזינגה" (כן כן, אותו באזינגה של שלדון מהמפץ הגדול) המתפרס בדרך כלל על פני 4 ימים בהם העובדים מגיעים למשרדי החברה וללא ללא שום הגבלה על תחום הפיתוח או על המוצר הסופי רשאים להמציא ולפתח כל מה שירצו, כשברקע מועמסים מגשים של אוכל ונשנושים, עמדות של פנקייקים , מרקים, בייגלה ושקשוקות וכוסות בירה ובקבוקוני קוקטיילים מסתוריים מציצים מכל עבר.

אלא שהשנה כידוע לא רק הפגישות עברו לזום אלא גם אירועי החברה, ואוטודסק נאלצה להתאים עצמה למציאות המשתנה מרגע לרגע והחליטה שהשנה ההאקתון המסורתי יהפוך לשבוע יצירתיות ויזמות בו לא פחות מ-18 צוותים פיתחו כלים למען שיפור אמצעי העבודה מרחוק בחברה ושיפור חוויית הלקוחות, תוך כדי שהיא מוציאה את העובדים לסיבוב קולינרי וירטואלי ברחבי העולם עם כרטיס טיסה סרוק בקוד QR ומארז מעיר אחרת בכל יום ובו מצרכים של מנה פופולארית ואביזרים של אותה העיר- רומא עם פיצה, מגש ומפה, ניו יורק עם פנקייקים, מחבת, ותוספות שוות, קנקון עם פופקורן מתובל וטוקיו עם מצרכים לסושי.

משרדי אוטודסק. ראובן קסטרו
משרדי אוטודסק/ראובן קסטרו

"כמי ששמים את העובד במרכז, וכמי שפועלים לפי ערכי חדשנות, יצירתיות וחופש פעולה, המחפשים ומקדמים אחר עובדים פרואקטיבים, מובילים ובעלי רוח יוזמה" אומר תום וינטר מנהל מרכז הפיתוח הישראלי של אוטודסק בישראל," היה לנו חשוב השנה עוד יותר מתמיד לקיים את ההאקתון כדי להמשיך ולחבר את העובדים שלנו לרוח ולערכי החברה ולאפשר לעובדינו להתנתק ממשימות היום-יום ולהתמסר כליל במשך שבוע שלם לעשייה חוצת ארגון של חדשנות ויצירה מחוץ לקופסה. לכן גם השנה, למרות הקורונה ולמרות האתגרים המרובים שעבודה המרוחקת שנמשכת באוטודסק כבר 9 חודשים, בחרנו להמשיך את המסורת השנתית שלנו ולערוך האקתון בשבוע האחרון של השנה" מספר וינטר.

ומה היו הפיתוחים אתם שואלים? ובכן, כאמור השנה ההאקתון כולו עמד בצילה של הקורונה כשכל הצוותים התבקשו להציג פתרונות יצירתיים לשיפור אמצעי העבודה מרחוק בחברה ושיפור חוויית הלקוחות בעולם של עבודה מרחוק.

Airbnb למשרד

אל המקום השלישי הגיע הפיתוח של יותם פריד, דורון גור וגל וורמברנד, מפתחי תוכנה בחברה שהפיתוח שלהם נולד עמוק מתוך שגרת העבודה בקפסולות. חברי הצוות הרגישו כי תהליך ההרשמה למשרד יכול להתנהל בצורה הרבה יותר יעילה ופחות מסורבלת מאשר קובץ אקסל משותף עם מפה של המשרד וטבלאות שצריך לסמן לפי קומה מתאימה ומספר סידורי של שולחן שצריך לזכור בע"פ, ואז גם לחשב אם אין יותר מידי אנשים באותו ביום.

השלושה בנו יחד אפליקציה עם מפה ויזואלית של המשרד המאפשרת לעובדים לשריין מקום מראש עם ומחשבת בעצמה את הצפיפות המותרת על ידי מד שמתמלא כשהמשרד מגיע לתפוסה מלאה של הכמות המותרת במשרד.

"האפליקציה פותחה כדי להקל עלינו, עובדי החברה, בהתמודדות עם התקנות בצורה יעילה ופחות מסורבלת", מספר יותם פריד, "היא מסונכרנת עם שאר המערכות של החברה, וניתן לשריין מקומות שבוע מראש. עובד שנרשם מקבל תזכורת ביום שלפני, וביום ההזמנה קורא הכרטיסים המגנטי של המשרד נפתח אוטומטית לאותו עובד. בסוף השבוע ניתן לראות בטבלת סיכום את כל מי שהגיע, היכן הוא ישב וכו'. זה עוזר לניהול המידע בחברה וכך אם עובד נמצא חיובי לנגיף נוכל לקבל החלטה חכמה ויעילה יותר בנוגע למי שצריך להיכנס לבידוד ומי לא."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בונים בלייב: מודל תלת ממד חי של פרויקט הבנייה

למקום השני הגיעו עמית דיאמנט ואליאס קואינקה (מפתחי מנוע גרפי) שפיתחו ביחד עם דורין דבורץ (ראש צוות) פלטפורמת שיתוף בלייב המדמה את שלב תכנון הבנייה והבנייה עצמה, בה לכל שותף בפרוייקט יש אוואטר משלו והוא יכול לשתף את חוות דעתו על ההתקדמות ועל התהליך, והכל בלייב. "רצינו לאפשר לשתף בלייב מרחוק ולדמות את מה שנקרא ה"BIG ROOM" שבו מתרכזים כל מקבלי ההחלטות בנוגע לפרוייקטים של בנייה בחדר אחד ומסתנכרנים על הדברים הכי קריטיים. בגלל הקורונה הדבר הפך לבעייתי ורצינו לאפשר את אותה חווייה במרחב הוירטואלי" מספר עמית, "אפשר להגיד שרצינו לעשות מה שזום עשה לתקשורת בין אנשים ולהביא את זה גם לתחום הבנייה, להרגשה של להיות באתר בנייה ביחד עם האנשים שעובדים איתנו על אותו פרוייקט" מוסיף אליאס.

דורין, אליאס ועמית ניגשו להאקתון בתחושת שליחות. הם שאלו את עצמם מה הם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב הקיים ללקוחות שלהם ואיזה כלי נכון לתת להם, וביחד עם שילוב הצורך בתקשורת מקרבת שנוצרת באופן טבעי ב-BIG ROOM יצרו השניים אוואטרים שבאמצעות טכנולוגיית ML הפנים של האדם מוצגות על האוואטר.

אוטודסק האקתון. אוטודסק,
הזוכה במקום השני/אוטודסק

חיים בסרט נע

ואת המקום הראשון והנכסף קטפו ליאור טראו ורון יוסף (מהנדסי תכנה) ממצוות ה Viewer של החברה שפיתחו ביחד עם לירון זלוף, דור צ'יזיק (מהנדסי תכנה) ועינב קיבשני (מעצב חוויית משתמש) מצוות הSchedule חיבור בין מודל שרטוטי תלת מימדי לבין לוח זמנים של בניית הפרוייקט שמאפשר לצפות בתהליך הבנייה של המודל על פני ציר זמן, ממש כמו סרט נע שמראה איך הפרוייקט יתקדם. הפיתוח הוא תוסף למודל שקיים כיום ובו אפשר לראות את השרטוטים של הבנייה אבל לא את ההתקדמות שלהם באופן רציף, והפיתוח משדרג את המודל על ידי היכולת לנוע על ציר הזמן של התקדמות הבנייה ואפילו "לטייל" במודל ולראות את הדברים שנמצאים בתהליך בנייה ואת אלו שעדיין לא, דבר שמועיל מאוד ליזמים וארכיטקטים שיכולים לקבל תובנות בצורה ויזואלית וברורה יותר ובכך לייעל ולשלוט טוב יותר בהתקדמות של הפרוייקט ובשיתוף שלו.

אוטודסק האקתון. אוטודסק,
הזוכה במקום הראשון/אוטודסק

"הפיתוח נותן מענה לשני אתגרים" מספר ליאור, מהנדס תוכנה גרפיקה ממוחשבת, "הראשון הוא אתגר התיאום- אנחנו עובדים עם "מאות צוותים ממדינות שונות וההתקדמות שלנו תלויה אחד בשני. כשמספקים את החיבור הויזואלי ישנה שפה משותפת שמשקפת כולם את העבודה בשטח ומתארת את חזון הבנייה. האתגר השני הוא החיבור בין מקורות הידע- החברה משתמשת במערכת (BIM (Building Information Modeling שמכילה המון מידע על האלמנטים השונים בבנייה- החל המידה המדוייקת של הקיר ועד למיקום של פתח מזג האוויר והמערכת שפיתחנו יכולה להעשיר את המידע הזה בנתוני זמן ובכך להציג מתי כל רכיב אמור להיות מותקן.

"כחברי הנהלת החברה" אומר וינטר, "שמחנו מאוד לראות את ההיענות הגבוהה של עובדי החברה לחשוב, לתכנן, לבצע ולהציג פרויקטים איכותיים ונמלאנו גאווה לראות כי מעל 80% מהפרוייקטים היו כאלה שרלוונטיים למוצר עצמו! כמי שמוביל את מרכז הפיתוח אני יכול לומר בגאווה גדולה שבכך אנחנו ממשיכים לקצור את פירות ההשקעה המרובה שלנו בבניית התרבות והערכים של מרכז הפיתוח בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • האקתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully