וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאומי מציגה: הטענה אלחוטית אמיתית

אלדד מטמון, The Verifier

29.1.2021 / 11:03

שיאומי הודיעה על טכנולוגיה חדשה, וגם מוצר חדש שבקרוב עומד לטרוף את כל הקלפים: הכירו את Mi Air Charge, טכנולוגיה חדשה המאפשרת להטעין מספר מכשירים בו זמנית דרך האוויר

שיאומי הטענה אלחוטית. צילום מסך, צילום מסך
ההטענה האלחוטית של שיאומי/צילום מסך, צילום מסך

טעינה אלחוטית נמצאת איתנו כבר זמן מה, ובשנים האחרונות החברות השונות למדו לשדרג את מהירות ואיכות הטעינה. הבעיה היחידה היא שעדיין היינו צריכים לחבר את אותו מטען אלחוטי לחשמל ולהפרד מהמכשיר לאותו זמן טעינה, אבל זה עומד להשתנות. הענקית הסינית שיאומי (Xiaomi) מציגה כעת את Mi Air Charge, טכנולוגיה המאפשרת להטעין מכשירים דרך האויר וללא חיבור פיזי כלשהו למטען.

שיאומי הודיעה מוקדם יותר היום בחשבון הטוויטר הרשמי של החברה על טכנולוגיה חדשה, וגם מוצר חדש שבקרוב עומד לטרוף את כל הקלפים. הכירו את Mi Air Charge, טכנולוגיה חדשה המאפשרת להטעין מספר מכשירים בו זמנית דרך האוויר, ללא הצורך בחיבור לכבל, או להניח את המכשיר על גבי משטח טעינה אלחוטי.

איך ה-Mi Air Charge עובד

בשלב הראשוני, ה-Mi Air Charge מאפשר הטענה אלחוטית באמת בהספק של 5 וואט בלבד ובטווח רדיו של מטרים ספורים. כמו כן, טכנולוגיית הטעינה בנויה בצורה כזו שגם קירות ורהיטים אינם מפריעים ליכולת הטעינה או לאיכותה. ה-Mi Air Charge כולל מערך של 5 אנטנות פנימיות המסוגלות לאתר בדיוק רב את המכשירים אותם הן צריכות להטעין וכאמור אינן מושפעות ממחסומים בדרך. בנוסף, ישנו מערך של 144 אנטנות המעביר שידור של גלים ברוחב של מילימטר ישירות למכשירים.

לצד הטכנולוגיה המעבירה את השידור נדרשת טכנולוגיה המסוגלת לקבל אותו ולהמיר אותו לטעינה בפועל, מה שאומר שלא כל מכשיר שתומך בטעינה אלחוטית יוכל להנות מהמוצר החדש של שיאומי. כדי לאפשר את הטעינה, החברה פיתחה מערך אנטנות מיניאטוריות המורכב מאנטנת beacon ('מגדלור', בתרגום חופשי) ומערך אנטנות נוסף לקבלת שידור. אנטנת המגדלור משדרת למטען את המיקום בו המכשיר נמצא, והאנטנה השנייה אחראית על לקבל את שידור גלי המילימטר הנשלחים ממכשיר הטעינה ולהמיר אותו לטעינת המכשיר בפועל.

טעינה אלחוטית באמת

ה-Mi Air יאפשר לנו להסתובב בבית, במקום העבודה או במקומות ציבוריים ואפילו בטיסות ולהטעין את המכשיר שלנו דרך האוויר מבלי הצורך לעמוד על יד עמדה ציבורית. הכל ייטען דרך האוויר. שימוש בטכנולוגיה יאפשר לחברות שונות לייצר מוצרים כמו מחשבים, סמארטפונים, שעונים חכמים, או אוזניות ללא שקע טעינה - כאשר כל אותם מכשירים בעצם יוטענו בזמן השימוש או שיהיו בקרבת מקום למטען האלחוטי דרך האוויר.

הורדת השימוש בחיבור האוזניות המוכר 3.5 מ"מ דחף את החברות להשקיע יותר באוזניות אלחוטיות ולחזק את חיבור ותמיכת הבלוטות' לשמע איכותי יותר. גם טכנולוגיית הטעינה האלחוטית השתפרה בשנים האחרונות, דבר שבהמשך צמח לצד הודעת החברות השונות כי הן מתחילות לוותר על ראשי המטען במכשירים החדשים.

נכון לעכשיו הטכנולוגיה של שיאומי נתמכת רק בסמארטפונים אך היא אומרת כי בהמשך גם מכשירים ניידים אחרים ייתמכו וייתרו את הצורך להתחבר לקיר. כמו כן, לא ידוע מתי נראה את הטכנולוגיה הזו משווקת בצורה מסחרית אבל אין ספק שזוהי יריית הפתיחה שמסמנת לכולם שהטכנולוגיה כבר כאן, וזה עניין של זמן עד שינגישו את זה למשתמשים.

ולצד טכנולוגיה העוסקת בשידורי גלים כאלה ואחרים, תמיד עולה השאלה: האם הטכנולוגיה החדשה תהיה בטוחה לשימוש מבחינה בריאותית?

הכתבה פורסמה לראשונה ב-The Verifier

  • עוד באותו נושא:
  • שיאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully