וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון היזהרו: ההונאה החדשה שמתחזה לווטסאפ

אבי דוד, The Verifier

5.2.2021 / 9:27

משתמשי אייפון? היזהרו רוגלה המתחזה לאפליקציית WhatsApp אוספת עליכם פרטים. מדובר בהונאה מתוחכמת שככל הנראה משוייכת לגורמי ביון. ההונאה מנצלת את תמימות המשתמשים, וגורמת להם להתקין תוסף למערכת ההפעלה שמאפשר להם לרגל אחרי האייפון

מצב חושך בווטסאפ/יח"צ

חברות ביון מסביב לעולם מחפשות את הדרך הקלה להגיע אל המטרה, אז למה בעצם לא להציע למטרה את אחת האפליקציות הפופולריות בעולם? ואנחנו כמובן מתכוונים לוואטסאפ (WhatsApp).

אותן חברות ביון הצליחו להגיע למספר משתמשים ולהציע להם להוריד את אפליקציית הוואטסאפ דרך אתר שנראה בדיוק כמו המקור. העיקר של אותן החברות, היה להגיע למשתמשים בעלי מכשירי אייפון. כאשר הקישור שמורד הוא בעצם לא קובץ התקנה אמיתי של האפליקציה, אלא בעצם רוגלה המתחזה להתקנת פרופיל באייפון (או בשמו המקצועי - Mobile Device Management).

פרופילים מסוכנים לאייפון. צילום מסך, צילום מסך
היזהרו מהפרופילים החשודים ויישמו את כלל מספר אחד: לא להתקין תוכנות שאתם לא מכירים/צילום מסך, צילום מסך

מה זה התקנת פרופיל באייפון או באייפד?

באייפון ובאייפד ניתן להתקין פרופילים על מנת לקבל שירותים חיצוניים. למשל, אפל עצמה משתמשת בפלטפורמה הנ"ל על מנת להתקין פרופיל באייפון באייפד או בשעון האפל ווטש על מנת לקבל גרסאות פיתוח של מערכת ההפעלה ה-iOS. גם חברות גדולות אחרות מציעות שירותים מיוחדים דרך התקנת פרופיל המורד למכשיר.

לצערנו, אותו אתר המתחזה לוואטסאפ הגיע למשתמשים הלא נכונים ולא לאותן המטרות שכוונו נגדם. משתמשים תמימים הגיעו אל אותו אתר והורידו את הפרופיל ללא הידיעה כי מדובר באתר מזוייף. מה שגרם לדבר לצאת משליטה שהביא משתמשים להתקין את הפרופיל מבלי שבכלל היו המטרות.

עוד בוואלה!

איפסתם את הסמארטפון או המחשב? כנראה שהמידע האישי שלכם עדיין נשאר

לכתבה המלאה

חברות הביון מחפשות להגיע אליכם

אותה חברת ביון איטלקית שאף קשורה לביון האיטלקי עצמו לכאורה, היא זאת שאחראית על הרוגלה. לאחר התקנת הפרופיל, תופיע למשתמש "אפליקציה" של וואטסאפ על גבי המכשיר, אך למעשה היא לא באמת אפליקציה. ובכך נפל קורבן אותו משתמש שאינו מבין דבר, גם לאחר מחיקת אותה "אפליקציה" מהמכשיר, לא גורם להסרת הפרופיל.

ובכך, הצליחה חברת הביון להתחזות אחר אותן מטרות, כאשר לאחר התקנת הפרופיל ניתן לדעת את ה-IMEI (מספר תעודת הזהות של המכשיר) ואת מספר תעודת הזהות שאפל נותנת לכל מכשיר שנקרא UDID. עוד לא ברור מה הפרטים שהצליחה החברה לדלות מאותם המשתמשים שנפלו בפח והתקינו את האפליקציה המזוייפת של וואטסאפ.

ווטסאפ. ShutterStock
ראיתם ״גרסה מיוחדת לווטסאפ״? ייתכן ומדובר בהונאה/ShutterStock

כך תדעו אם הותקן פרופיל באייפון או באייפד

  • היכנסו אל מסך ההגדרות (Settings)
  • לחצו על כללי (General)
  • חפשו אחר "פרופיל" (Profile)
  • אם ההגדרה הנ"ל מופיעה לכם, אז זה אומר שהותקן פרופיל והוא תחת ההגדרה. אם לא מופיע לכם ההגדרה של "פרופיל" תחת כללי, אז לא הותקן פרופיל.
  • אנו תמיד המלצנו ונמשיך להמליץ - אין בשום אופן להתקין אפליקציות חיצוניות, לא להתקין פרופילים שיאפשרו לכם להתקין אפליקציות פרוצות, ותמיד אבל תמיד להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות המוכרות באופו רשמי, מה-App Store של אפל, או מה-Play Store של גוגל.
  • הכתבה פורסמה לראשונה ב-The Verifier
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully