וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה נכון לסייבר": שיתוף פעולה בין המרכז לחינוך סייבר ותנועת הצופים

שיתוף פעולה ייחודי בין המרכז לחינוך סייבר מיסודם של משרד הביטחון וקרן רש"י עם תנועת הצופים: מאות חניכים וחניכות של התנועה ילמדו קורסים מקוונים בנושאי רשתות מחשבים וסייבר. המטרה: להרחיב את אופקיהם של החניכים והחניכות ולחשוף אותם לעולם המחשבים

מחאת תנועת הצופים בכיכר רבין/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

שיתוף פעולה ייחודי בין המרכז לחינוך סייבר מיסודם של משרד הביטחון וקרן רש"י עם תנועת הצופים. מאות חניכים וחניכות של התנועה מרחבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, לומדים קורסים מקוונים בנושאי רשתות מחשבים וסייבר. את הקורסים הם ילמדו יחד עם מדריכים מקצועיים שחלקם מיחידה 8200 בצה"ל וכן עם בוגרים של שבטי הצופים בשנת שירות, שדחו את שירותם הצבאי בשנה וחיים בקומונות בסמוך לשבטים. מטרת הפעילות היא להרחיב את אופקיהם של החניכים והחניכות ולחשוף אותם לעולם המחשבים. הפעילות מתקיימת במסגרת שיתוף פעולה עם המרכז לחינוך סייבר, הפועל לקידום שוויון הזדמנויות לבני נוער באמצעות פיתוח תכניות למצוינות טכנולוגית.

בשלב הראשון יתקיימו קורסי הסייבר בנוף הגליל, טירת הכרמל, בשכונות נוה דוד ושער עלייה בחיפה (שבט העגן), שכונת אולגה בחדרה, שכונת קריית המשוררים בפתח תקווה (שבט ברק), אריאל, שכונת תלפיות מזרח בירושלים, קריית גת, אשדוד, אשקלון ואילת. מירב המפגשים מועברים במתווה מקוון המותאם לרוח התקופה. בשלב השני, מתוכנן ללמד קורסים נוספים בעוד יישובים, וכן להציע למצטיינים המתעניינים, קורסי המשך להרחבת הידע במחשוב ובתכנות.

משיכת חבל, תנועת הצופים. תנועת הצופים, אתר רשמי
״היה נכון לסייבר״/אתר רשמי, תנועת הצופים

"מקצוע מחשבים היוקרתי חייב להיות בארגז הכלים של כל נערה ונער בכל רחבי הארץ. תנועת הצופים לקחה על עצמה לקדם למצוינות בני ובנות נוער בפריפריה במטרה לתת להם עוד ועוד אפשרויות ידע ופיתוח אישי", אמר רז פרל, יו"ר תנועת הצופים בישראל. "אנחנו חוברים פה אל המרכז לחינוך הסייבר שמביא את הידע המקצועי, בעוד שמתנדבי שנת השירות שלנו בתנועת הצופים יביאו את הניסיון של הבאת בני נוער לפעילות עצמה, תוך כדי יצירת גיבוש חברתי, ותנאי חממה מוצלחים להגעה סדירה של בני ובנות הנוער לפעילות בצורה שוטפת".

"בעשור של פיתוח והפעלת תכניות עומק כגון "מגשימים" ו"ממריאות", הצלחנו לקדם אלפי בני נוער מהפריפריה לעבר תחומי הטכנולוגיה והמחשבים, המהווים מקפצה אדירה לחיים. מטרתנו היא להכין ולהכשיר אותם לעולם התעסוקה של המחר", אמר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר. "את הקורסים הוירטואליים שלנו פיתחנו כדי להנגיש את התחום ולפתח את הסקרנות של מספר רב של בני ובנות נוער. אנו נרגשים להציע את ההזדמנות הזו גם לחניכי ולחניכות תנועת הצופים".

בקורס ילמדו מושגי יסוד בעולם תקשורת המחשבים: IP ,DNS ,HTTP מודל שרת-לקוח: כיצד מתרחשת תקשורת בין מחשבים, מודל 5 השכבות: תהליך, פעולות ומשימות של העברת מידע. עוד ילמדו פרוטוקולים ברשת האינטרנט: מהו פרוטוקול, וכיצד עובדים פרוטוקולים נפוצים בכל שכבה. כאמור, מטרת הפעילות היא להרחיב את אופקיהם של החניכים והחניכות ולחשוף אותם לעולם המחשבים, כשבכוונת התנועה להציע למצטיינים המתעניינים, קורסי המשך להרחבת הידע במחשוב ובתכנות.

  • עוד באותו נושא:
  • הצופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully