וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נגד מתנגדי החיסונים: תעודד להתחסן ותסיר קבוצות של מתנגדים

פייסבוק הודיעה כי תרחיב את המאבק במידע כוזב אודות המגפה והחיסונים - מדיניות החברה כנגד מידע כוזב על המגפה והחיסונים תחול מעתה על שורת טענות נוספות, שהופרכו והוכחו כשגויות. נראה כי המדיניות החדשה כבר יצאה לפועל בישראל, כששתי קבוצות מתנגדי חיסונים הוסרו

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא נגיע לחסינות עדר/צילום: ערוץ הכנסת

שנה למלחמה בקורונה בפייסבוק: הרשת החברתית הודיעה היום (שני) כי תפעל לקידום מידע מהימן על החיסונים על גבי הפלטפורמות במטרה לעודד אנשים לצאת ולהתחסן. החברה תחלק שוברי פרסום בפלטפורמות בשווי של למעלה מ-120 מיליון דולרים לרשויות הבריאות, לעמותות ולארגונים מטעם האו"ם.

פייסבוק תרחיב את המאבק במידע כוזב אודות המגפה והחיסונים - מדיניות החברה כנגד מידע כוזב על המגפה והחיסונים תחול מעתה על שורת טענות נוספות, שהופרכו והוכחו כשגויות. קבוצות, עמודים ומשתמשים שיכללו טענות אלו יוסרו מהפלטפורמה. מדיניות זו תחול באופן מיידי ופייסבוק תרחיב את אכיפתה במהלך השבועות הקרובים.

התכנים שיוסרו מעתה

  • אמירות על כך שהווירוס מיוצר ושהינו מעשה ידי אדם
  • אמירות על כך שלבישת מסכה לא עוזרת למנוע את התפשטות הנגיף
  • טענות על כך שיותר בטוח להידבק בווירוס מאשר להתחסן
  • טענות על כך שהחיסון רעיל, מסוכן, או עלול לגרום לאוטיזם
הפגנה של מתנגדי חיסונים נגד חיסון הקורונה במנצ'סטר בריטניה. דצמבר 2020. ShutterStock
פייסבוק נגד מתנגדי החיסונים/ShutterStock

החברה תמשיך לספק נתונים כדי לתמוך במאמצי החיסונים - במסגרת יוזמות Data For Good, פייסבוק ממשיכה לעבוד עם קבוצות מחקר באוניברסיטאות מובילות בארצות הברית על סקרים אודות התפשטות המגפה ומספקת לחוקרים ולמומחי הבריאות מידע בזמן אמת לצד כלים לעיבוד הנתונים. נתונים עדכניים מתייחסים למידת הנכונות להתחסן, אשר משתנה ממדינה למדינה - כשבדנמרק עומד הנתון על יותר מ-90 אחוזים ואילו ברוסיה על פחות מ-35 אחוזים. לפי הנתונים שעלו בסקרים, האחוז המשוער של ישראלים שמוכנים להתחסן כנגד נגיף הקורונה עומד על כ-55 אחוזים. בהתייחס לארצות הברית, מאגר הנתונים מציג פילוח רחב לפי שורת קריטריונים נוספים, ומראה למשל כיצד פחות מ-60% מהאוכלוסייה האפרו-אמריקאית מגלה נכונות להתחסן כנגד הנגיף.

בשנה האחרונה פייסבוק השקיעה מאמצים רבים כדי לסייע בהתמודדות העולמית עם המגפה המתמשכת. במהלך השנה פייסבוק חיברה למעלה משני מיליארד אנשים למידע מוסמך על הנגיף דרך מרכז מידע ייעודי, והסירה יותר מ-12 מיליוני תכנים שכללו טענות כוזבות על המגפה בפייסבוק ובאינסטגרם, והיו עלולים לגרום לנזק פיזי. החברה שיתפה פעולה עם ממשלות ביותר מ-120 מדינות ופעלה לצד ארגון הבריאות העולמי ו-UNICEF כדי לספק מידע עדכני ומהימן על המגפה דרך מגוון הפלטפורמות. כעת, ממשיכה החברה בפועלה ומרחיבה אותו, במטרה לתמוך במאמצים הבריאותיים והכלכליים ולבסס את אמון הציבור בחיסונים.

פייסבוק פועלת להסרת קבוצות גם בישראל

בימים האחרונים פייסבוק הסירה שתי קבוצות של מתנגדי חיסונים: הראשונה "לא לדרכון הירוק", קראה לקבוע תורים פיקטיבים, על מנת לבזבז מנות חיסון. השניה, "נפגעי חיסון קורונה" שמנתה מעל ל-10,000 חברים ועסקה בשיתוף פוסטים של נפגעים מהחיסון לכאורה.

מפייסבוק נמסר: "הקבוצה המדוברת הוסרה מהפלטפורמה בגין הפרת המדיניות שלנו בדבר מידע כוזב סביב חיסוני הקורונה, כחלק מהמאמץ המתמשך שלנו נגד דיסאינפורמציה שקשורה במגפה ועלולה לסכן את בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully