וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן בביטוח? בדקנו את הסטארט-אפ שמתיימר לחסוך לכם כסף

10.2.2021 / 13:38

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם "MediWho", שם לעצמו מטרה - לפשט לצרכנים באמצעות טכנולוגיות שיקוף פשוטות יחסית את כלל התיק הביטוחי של כל אזרח ולתת פירוט נרחב על ביטוחים פרטיים. בדקנו את הסטארט-אפ שמתיימר לחסוך לכם כסף

mediwho. צילום מסך, צילום מסך
הסטארט-אפ שמתיימר לחסוך לכם כסף בביטוחי הבריאות/צילום מסך, צילום מסך

מי מכם יודע כמה כסף אתם משלמים בעבור כל הביטוחים שצברתם במהלך חייכם? יודעים מה ההבדל בין שב"ן לביטוח משלים? ואיך תדעו איזה מהם יכסה עבורכם טיפולים חשובים?? במשך שנים כל תחומי הבריאות היו מהלוגיסטיקה הפחות מובנת או כזו שלאף אחד אין באמת את הרצון או היכולת לעקוב. עובדה זו בוודאי שיחקה נהדר לחברות הביטוח ופחות עבור הצרכנים שממילא נמנעו מלרצות להבין כמה כסף הם מוציאים כל חודש, יתרה מכך, דו"ח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אשר בחן את שנת 2018 בתחום ביטוחי הבריאות בישראל מסביר עד כמה תחום ביטוחי הבריאות הוא מסובך, ועד כמה קשה למבוטחים בו לזכות להחזרים מחברות הביטוח. למעשה, רבים מהמבוטחים בביטוחי הבריאות מעידים שהם לא יודעים מה יש להם, מה מגיע להם וממי.

סטארט-אפ ישראלי חדש בשם "MediWho", שם לעצמו מטרה - לפשט לצרכנים באמצעות טכנולוגיות שיקוף פשוטות יחסית את כלל התיק הביטוחי של כל אזרח ולתת פירוט נרחב על ביטוחים פרטיים, קולקטיביים, שב"ן וביטוח בריאות ממלכתי. מדובר בפורטל ששואב מידע ממקורות כמו חברות הביטוח, מערכת "הר הביטוח" ומערכות נוספות. השירותים ניתנים בחלקם ללא עלות וכל אחד יכול להיכנס ולבדוק, זאת כמובן לאחר תהליך זיהוי קצר יחסית. ניסינו את המערכת החדשה של "MediWho", ואלו רשמנו הראשונים.

כאמור, התחלנו בתהליך זיהוי המשתמש (ת.ז, תאריך הנפקה וכיו"ב) ולאחר מספר דקות הגענו לפירוט גרפי המאפשר לנו לצפות בסכומים שאנו משלמים כל חודש, ולאיזו חברת ביטוח. נציין שהשירות מציג תמונה רחבה ובעיקר פשוטה להבנה וכאן אולי היתרון הגדול ביותר של המערכת - הכל פשוט ומובן יותר. בנוסף, קבלנו אינדיקציה מיידית אילו ביטוחים / כתבי שרות לא קיימים כלל והצלבה מיידית לביטוחים בהם יש חפיפה וכפל, עד כאן השירותים הניתנים בחינם על ידי החברה ונציין שהם לגמרי עומדים בהבטחה, אבל שאלנו כיצד החברה, שאינה מתיימרת למכור לנו כיסוי ביטוחי או השלמות כלשהן מרוויחה? הרי מדובר בחברה פרטית שאינה מוגשת כשירות על ידי המדינה.

mediwho. צילום מסך, צילום מסך
תהליך הרשמה מהיר, את הבדיקה - האתר מבצע/צילום מסך, צילום מסך

והנה נתון מטריד במיוחד - מדי שנה יש כ-5 מיליארד(!) ש"ח של החזרים מסורבים- כסף ששייך לציבור ולא נפדה. כ-3.5 מיליארד שקלים משולמים מדי שנה על ביטוחים כפולים ומיותרים. על פי דו"ח שפרסמה רשות התחרות עולה כי שוק ביטוחי הבריאות הפרטיים אכן ממשיך לשגשג - אבל לא בהכרח מסיבות חיוביות. בתקופת הזמן שבין 2008 ל- 2018 למשל, ההוצאה של ישראלים על ביטוחי בריאות פרטיים עלתה ב- 138%. הסיבה לכך היא לא רק הגידול בכמות המבוטחים, אלא גם הגידול בסוגי הכיסויים הביטוחיים שיש לכל מבוטח. במילים אחרות, אנחנו מנסים לבטח את עצמנו יותר מתמיד, אבל לפעמים פשוט משלמים כפול ואפילו לא מודעים לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
mediwho. צילום מסך, צילום מסך
כ--3.5 מיליארד שקלים משולמים מדי שנה על ביטוחים כפולים ומיותרים בישראל!/צילום מסך, צילום מסך

השירות המורחב שמציעה "MediWho" קשור למימוש זכויות ועזרה בהליכים רפואיים, לצד תהליכי ביטוח מורכבים יותר, בין היתר בדיקות כפל וחסר וייעוץ אישי, קביעת תורים - המערכת מתממשקת לרשימות כל הרופאים בישראל לפי התמחות, חיפוש על פי מרחק וממליצה על פי הכיסוי הקיים לכל אחד מה מתאים ואיפה יחסוך יותר כסף, שירות הקדמת תורים - גם לטיפולים כמו MRI, מרפאות כאב וכל בדיקה מבוקשת אחרת, חיפוש תרופות - הצגת עלויות מקסימליות והאם התרופה משויכת לסל / החזר הוצאות על כל תרופה שקיימת, ייעוץ משפטי בתביעת זכויות רפואיות, קבלת חוות דעת שניה בארץ ובחו"ל והחזרים כספיים על טיפולים ובדיקות עד 3 שנים אחורה. עבור השירותים הנוספים תשלמו 18 שקל בחודש, אבל ללא שום התחייבות מצידכם, כך שתוכלו לבטל את המנוי בכל עת.

מהתרשמות אישית, לאחר ניסיון של חודש בחיפוש רופאים, צפייה בכיסויים, נראה שלמיזם הטכנולוגי הזה יש בהחלט מקום ורצוי שנדע יותר או לפחות נרצה לדעת יותר, בעיקר בתחום כל כך רגיש כמו בריאות. ראוי לציין, שהטכנולוגיות שמדיהו משתמשת בהן לא חדשות, אבל ממשק המשתמש הסופי הוא הסוד להצלחת המיזם, בניסיון לשכנע אותנו בפשטות שאנחנו צריכים להבין על מה אנחנו משלמים. השירותים הנוספים מהווים השלמה טבעית ואקטיבית יותר לתהליך, בעיקר כאשר נצטרך זאת, והתשלום העממי הופך את העניין למשתלם.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully