וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב הבטוח בעולם? פירצת אבטחה חמורה התגלתה במחשבי אפל

"הרוגלה הגיעה לזמינות עולמית, עם קצב הדבקה מהיר ומדובר באיום חמור", כך מתארת חברת Red Canary את הרוגלה החדשה והמסוכנת שנמצאה במחשבי אפל. מדובר ברוגלה מתוחכמת שתקפה 30,000 מחשבי אפל, אך לדברי המומחים, לא פותחה כדי לגרום נזק למשתמשים

בסרטון: האייפון 12 פרו של אפל/יח״צ

המחשבים של אפל באמת כל כך מוגנים? כולם מכירים את המיתוס שהמחשבים של אפל מוגנים מפני רוגלות, מה שנתן לאפל המון קרדיט ובעיקר מוניטין לאורך שנים בכל מה שקשור לאבטחת המחשבים. אך לא רק שהמיתוס הזה לא נכון, חוקרי אבטחה ב-Malwarebytes ו-Red Canary, מצאו רוגלה מתוחכמת בכ-30,000 מחשבי אפל, כשעל פי ההשערה, היא תוכננה כדי "להשתשעשע" במחשבה של פיתוח רוגלות מתוחכמות למחשבי אפל, ללא גרימת נזק אמיתי למשתמשים. הסכנה הגדולה: הרוגלה הייתה כל כך מתוחכמת, שהיא כללה מנגנון הרס עצמי שהסיר כל זכר לקיומה. הסכנה הפוטנציאלית גדולה, והייתה עשויה להסתיים ב-30,000 מחשבי אפל שהמידע שלהם הועבר לגורמים עוינים או לחילופין, האקרים שדרשו כופר תמורת המידע.

בפוסט שפרסמו ב-Red Canary, פירטו כי מצאו גרסה מתקדמת לרוגלה שתוקפת מעבדי אינטל ואף את מעבדי M1 המיוצרים על ידי אפל. רק בשבוע שעבר, פרסם חוקר אבטחת מידע, פטריק וורדל מטעם ה-Objectice See, כי מצא רוגלה המכוונת למעבדי אפל, וכעת מסתמן כי ישנן שתי רוגלות כאלו. למרבה המזל, בשלב זה מסתמן כי הרוגלה לא שימשה כדי לגרום נזק, ו-Red Canary עדכנו כי אפל ביצעה מספר צעדים שימנעו מהמשתמשים להתקין את הרוגלה בטעות.

חוקרי אבטחה התריעו כי המעבר משימוש במעבדי אינטל, לשימוש במעבדים מתוצרת אפל, עשוי להקל על האקרים לפתח תוכנות זדוניות. כאמור, בשלב זה מסתמן כי הרוגלה לא פותחה כדי לגרום נזק למשתמשים, ואפל ביצעה מספר צעדים שימנעו מהמשתמשים להתקין אותה. בין אם מדובר במק או במחשב ווינדוס, דאגו לעדכוני תוכנה תדירים בין אם זה של הדפדפן או של מערכת ההפעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • מקבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully