וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "פחות משליש מהצרכנים מרגישים בטוחים כשהם קונים ברשת"

למעלה מ-50% מהצרכנים ביצעו קניות באינטרנט בשנה האחרונה, אבל רק 29% מהצרכנים חשים ביטחון רב בעת ביצוע רכישות ברשת. מחקר חדש של ESET שבחן 10,000 צרכנים מרחבי העולם, שופך אור על הרגלי הקניות ברשת

העולם עבר ברובו לרכישות וקניות אונליין, וכעת עולה כי רק 29% מהצרכנים חשים ביטחון רב בעת ביצוע רכישות ברשת, כך עולה מנותני מחקר של חברת אבטחת המידע ESET. עם זאת, בקרב 61% מהצרכנים תדירות הרכישות עלתה בעקבות הקורונה. המחקר של ESET, בחן 10,000 צרכנים מרחבי העולם: בריטניה, ארה"ב אוסטרליה, יפן וברזיל וסקר דעות וחוויות של צרכנים באשר לקניות מקוונות ופעולות בנקאיות. התוצאות לא יפתיעו את רובכם - מדובר במגמת עלייה משמעותית שהלכה והתחזקה במהלך ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה.

קניות אונליין. ShutterStock
״קניות מוגברות ברשת הן כאן כדי להישאר״/ShutterStock

מי רוכש ברשת וכמה?

61% מהצרכנים הצהירו כי הם קונים ברשת לעתים קרובות יותר מאשר לפני פרוץ נגיף הקורונה, והנתון הזה אף עולה ל-70% בקבוצת הגיל שבין 25-34. המחקר מראה גם כי קניות מוגברות ברשת הן כאן כדי להישאר, גם לאחר סיום המגיפה כאשר 40% מהצרכנים צופים כי יערכו יותר קניות ברשת גם לאחר המגיפה. ולמרות כל זה, הצרכנים אינם חשים בטוחים בעת ביצוע קניות ברשת, כאשר רק 29% ציינו כי הם מרגישים מאוד בטוחים ו-16% ציינו כי הם לא מרגישים בטוחים במיוחד או בכלל לא בטוחים.

קניות אונליין. ShutterStock
״מציינים כי העובדה שפחות משליש מהצרכנים מרגישים בטוחים ברשת, היא מעט מדאיגה״/ShutterStock

יודעים לזהות הונאות?

עם זאת, 69% מהצרכנים ברחבי העולם מאמינים ביכולתם לזהות מיילים של פישינג שמחקים את החנויות המקוונות בהן הם רוכשים באופן קבוע. הנתון יכול להצביע על מודעות גבוהה יותר למיילים המתחזים, חלק מזה בעקבות המדיה שעוסקת ומסקרת את התחום. התוצאות מבהירות כי יש לעשות יותר על מנת לחזק את מודעות הציבור לאיומים ברשת.

בכל הקשור לביצוע פעולות בנקאיות ברשת, האמון גבוה הרבה יותר כש-83% מהנשאלים השיבו כי הם מנהלים את חשבונות הבנק שלהם באופן מקוון, מתוכם 24% עושים זאת באמצעות אפליקציה לנייד. 39% מציינים כי הם מרגישים מאוד בטוחים בעת ביצוע הפעולות.

ב-ESET מציינים כי העובדה שפחות משליש מהצרכנים מרגישים בטוחים ברשת, היא מעט מדאיגה. חשוב להמשיך ולעורר מודעות לאמצעי האבטחה הקיימים שמגנים על הצרכנים בעת ביצוע רכישות אונליין, אחרת הם עלולים להמשיך ולסכן את פרטי התשלום שלהם ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully