וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת: כך תוכלו לשמור על ביטחונם

רנה טארון

28.2.2021 / 10:57

ב"שגרת" הקורונה, אנחנו נמצאים ברשת יותר מתמיד, החל מבני נוער ועד למבוגרים. האקרים מזהים את הפוטנציאל הטמון וגם הם, מציגים הונאות מתוחכמות יותר מבעבר. רנה טארון, סגנית נשיא לתחום אבטחת מידע בפורטינט, עם הטיפים שיעזרו לשמור על ביטחון הילדים ברשת

האינטרנט מקיף אותנו מכל עבר - אנחנו משתמשים בו למטרות אישיות, מקצועיות ולימודיות. ילדים לומדים כיצד לתפעל מסך מגע עוד לפני שהם יכולים לדבר ובני נוער נהנים ממגוון משחקים וחומרים לימודיים שנמצאים במרחק של לחיצה. אך יחד עם שלל היתרונות שהאינטרנט הביא לחיינו, השימוש בו טומן בחובו גם דאגות בנושאי אבטחה ואיומי סייבר. כדי להתמודד עם איומים אלו, בישראל מציינים כעת את החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת, כאשר המטרה היא לעודד את כל מי שמשתמש באינטרנט - בין אם מדובר בילדים, הורים או אנשי חינוך - למלא את תפקידם ביצירת סביבה מקוונת בטוחה יותר.

צעירים מסתכלים בסמארטפון. ShutterStock
״כל מי שמשתמש באינטרנט מוכרח להגן על עצמו״/ShutterStock

מדוע חשוב להגן על עצמנו בעת הגלישה באינטרנט?

נכון לשנת 2019, מעל ל-85% מבני האדם המתגוררים במדינות מפותחות השתמשו באינטרנט, מה שהפך אותם לקורבנות פוטנציאליים של פשיעת סייבר, ובכלל זה גניבת זהות, גניבה פיננסית, הפרות של קניין רוחני, פגיעה של תוכנות זדוניות ומתקפות מבוססות הנדסה חברתית. לפי נציבות הסחר הפדרלית (FTC), בשנת 2019 נשבר שיא של 3.2 מיליון דיווחים בדבר גניבת זהות, כאשר מרבית הגניבות התרחשו עקב השימוש באינטרנט וכרבע מהן אף הביאו לאובדן כספי. במילים אחרות, פשיעת סייבר עלולה לגרום לנזקים שונים ולכן, כל מי שמשתמש באינטרנט מוכרח להגן על עצמו, הנתונים שלו וכל המכשירים שיש לו גישה אליהם בין אם בבית, בבית הספר או בעבודה.

כיצד נשמור על הביטחון שלנו ושל ילדנו במרחב המקוון?

החודש הלאומי להגנה על ילדים ברשת מספק הזדמנות לבחון את השימוש שלנו באינטרנט וליישם שיטות שימוש בטוחות עבורנו ועבור המשפחה שלנו. לפניכם מספר המלצות שיעזרו לכם להתחיל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צעירה גולשת בסמארטפון בזמן שממתינה בתחנה. ShutterStock
״תדריכו את בני המשפחה והילדים לשמור על הנתונים האישיים שלהם חסויים״/ShutterStock

תחנכו ותעודדו שימוש בטוח

  • תדריכו את בני המשפחה והילדים לשמור על הנתונים האישיים שלהם חסויים בעת הגלישה באינטרנט על ידי כך שתעודדו אותם לא לשתף את שמם האמיתי עם אנשים זרים או למסור מידע אודות מקום המגורים שלהם.
  • תבססו חוקים ברורים בכל הנוגע לגלישה באינטרנט עבור ילדים ובני נוער ובכלל זה, יצירת רשימה של אתרים ואפליקציות מאושרים לשימוש או דרישה לאישור הורים עבור פעילויות מקוונות מסוימות.
  • תוודאו כי כל בני המשפחה מבינים את החשיבות של סיסמאות חזקות, כיצד ליצור אותן ומדוע אין לחלוק אותן עם אף אחד אחר. כמו כן, ניתן ליצור סיסמה שונה עבור כל חשבון, להימנע משימוש בביטויים נפוצים ולכלול מספרים ותווים מיוחדים בסיסמה.
  • תסבירו אודות ניסיונות פישינג (Phishing) וכיצד ניתן לזהות אותם. תבהירו לבני המשפחה כי אין ללחוץ על קישור חשוד או לפתוח קבצים מצורפים שהם לא מצפים להם ומקורם לא ידוע.
  • תעודדו ילדים ובני נוער לפנות למבוגר שהם סומכים עליו במידה והם לא בטוחים לגבי דבר מה שמצאו באינטרנט או שיש להם דאגות בנוגע לאתר כלשהו או אינטראקציה עם אדם מסוים.

תהיו צעד אחד לפני האיומים האפשריים

  • תבדקו את האפליקציות שנמצאות בשימוש שלכם ושל בני המשפחה האחרים והסבירו אודות בעיות אבטחה בנוגע לשימוש בהן.
  • תתקינו תוכנת אנטי-וירוס ותוכנות אבטחה נוספות כמו בקרת הורים על המכשירים שלכם כדי למנוע איומים שונים.
  • תשתמשו בטכנולוגיית VPN (קישור מוצפן) במטרה לשמור על אנונימיות בעת הגלישה באינטרנט ולהגביר את האבטחה בעת הגלישה ברשתות ציבוריות.
  • תפקחו על כך שרכישות מקוונות מתבצעות דרך אתרים מאובטחים. מחקר האיומים האחרון של מעבדות FortiGuard הראה כי פלטפורמות סחר מקוונת מהוות יעד פופולרי עבור פושעי הסייבר.
  • משאבים כמו הדרכות אבטחת הסייבר החינמיות של פורטינט יכולים לסייע לשפר את המודעות לאבטחה אצל ילדיכם. מדובר בהדרכות יסוד אשר מסבירות כיצד לזהות ולהתגונן מפני איומי סייבר מקוונים כך שהילדים יהיו מוגנים בעת הגלישה באינטרנט.
  • יצירת נוכחות במרחב המקוון יכולה להוות פתח למגוון איומי סייבר, החל ממתקפות של הנדסה חברתית ועד לגניבה של מידע אישי. נקיטה בצעדים המתאימים ומעקב אחר המלצות אבטחה יאפשרו לכם ליצור סביבה מקוונת בטוחה עבורכם ועבור ילדיכם.

רנה טארון, סגנית נשיא לתחום אבטחת מידע בפורטינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully