וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחקנו ב-Hitman 3: שובו של הרוצח השקט

שיר בר-לב

1.3.2021 / 11:14

בשקט בשקט, אחת מטרילוגיות המשחקים הטובות ביותר של העשור האחרון באה לסיומה. מה חשבנו על פרק הסיום של Hitman? שיחקנו ב-Hitman 3 וחזרו עם תובנות

הוא קרח. הוא רוצח. והוא גיבורה של סדרת המשחקים הכי מפתיעה של השנים האחרונות. קבלו את סוכן 47, המתנקש הטוב ביותר בעולם, שמככב ב-Hitman 3 החדש שיצא לפני מספר שבועות לכל פלטפורמות המשחק הגדולות. איך הפך אחד המשחקים האלימים ביותר על הנייר לאחד המשחקים המצחיקים ביותר ששיחקתי בהם בפועל?

hitman 3. יח״צ,
״קבלו את סוכן 47, המתנקש הטוב ביותר בעולם״/יח״צ

קומדיה של רצח

תיאור המשחקיות של היטמן מייצג את הסיוט הגדול ביותר של כל החוששים מאלימות במשחקים. מדובר בגדול בסימולטור רצח. אתם משחקים מתנקש מקצועי שמטייל בעולם ומחסל באפקטיביות מרהיבה את מטרותיו. רק מה, התיאור הזה מפספס את הפואנטה: היטמן הוא לא משחק אלים ואפל, אלא משחק די מצחיק. למעשה, אפשר אולי לקרוא לו "קומדיה של רצח": למרות שהרציחות די אכזריות, הדרך בה הדמויות בעולם מגיבות לסיטואציה מבהירים ש"הכל בצחוק", והמשחק נוצר עם מודעות עצמית בריאה. הוא אמנם אלים, אבל בצורה סלאפסטיקית למדי.

כל שלב הוא בעצם "מיני-עולם פתוח", עם עשרות חללים שונים ומאות דמויות שמסתובבות בהם, לכל אחת מהדמויות "שגרת יום" משלה. מהרגע שסוכן 47 נכנס לשלב הוא צריך למצוא מודיעין שיעזור לו לאתר את המטרות שלו, ואז למצוא את אחת מהדרכים הרבות לחסל אותם, שבדרך כלל תכלול תחפושות רבות וניצול הזדמנויות ייחודיות.

hitman 3. יח״צ,
״תיאור המשחקיות של היטמן מייצג את הסיוט הגדול ביותר של כל החוששים מאלימות במשחקים״/יח״צ

רוצים דוגמה? יאללה. בשלב הראשון במשחק, שמתרחש בקומות העליונות של מגדל הבורג' ח'ליפה בדובאי, צריך לחסל את אחד מבעלי המגדל, שמוקף בשומרים אישיים קשוחים. רק מה, מסתבר שביום ההתנקשות מתחיל לעבוד שומר ראש חדש, ואם תהיו זריזים מספיק תוכלו למצוא אותו באחת המלתחות ולגנוב את אישור העבודה שלו. לאחר מכן תוכלו לחסל שומר אקראי ולגנוב לו את התחמושת, ואז למהר ולפגוש את המטרה שלכם.

לאחר שתתקבלו לעבודה, המטרה שלכם תערוך לכם מבחן: היא תיקח אתכם למרפסת חיצונית בקומה העליונה של המגדל, ותדרוש מכם להוכיח שאתם אנשי ביטחון חסונים על ידי תחרות קליעה למטרה בעזרת סכינים. אם תרצו, תוכלו להחליט שהמטרה שלכם היא דווקא ראשו של המטרה שלכם - ולחסל אותו באותו רגע. ואז לדחוף אותו מהמרפסת, בשביל הכיף.

hitman 3. יח״צ,
״אם תרצו, תוכלו להחליט שהמטרה שלכם היא דווקא ראשו של המטרה שלכם״/יח״צ

מה חדש?

מפתחי המשחק ניצלו את העובדה שמדובר בפרק שחותם את הטרילוגיה שלהם, והכניסו פה ושם גם חידושים משמעותיים למבנה השלבים, כאלה ששוברים את פורמט ה"אתר את המטרה, תמצא את התחפושת המתאימה, חסל אותה בדרך משעשעת ותברח החוצה לפני שתופסים אותך" . אני לא רוצה להרוס למי שעדיין לא שיחק, אבל השלבים השונים האלה מכניסים הרבה רעננות מבורכת לפורמולה של היטמן, לפחות בפעם הראשונה שנתקלים בהם, והם עובדים נהדר. את אחד השלבים האלה היה אפשר להפוך בקלות למשחק באורך מלא בפני עצמו.

מצד שני, החדשנות פוגעת קצת בגיוון שהשלבים הנ"ל מציגים כשמנסים לשחק בהם שוב. מכל השלבים החדשים, שני השלבים הנ"ל הם אלה שהכי נהנתי מהם בסיבוב הראשון והכי השתעממתי מהם בשני. מדובר בשני שלבים מתוך שישה - ובסופו של דבר, למרות שהם קצת מבאסים במשחק חוזר, הגיוון שהם נותנים לסיפור ולקצב שווים את זה.

השלב הבא: בונד

זהו. תמה ונשלמה טרילוגית היטמן החדשה. היא התחילה מצויין, המשיכה מצויין, ומסתיימת - בצורה לא מאוד מפתיעה אבל כן מאוד משמחת, מצויין. בין אם נהנתם מהמשחקים הקודמים ובין אם בא לכם לנסות בפעם הראשונה את "סימולציית הרצח הקומית" הזאת - היטמן 3 זוהי הזמדנות נהדרת לקפוץ על הרכבת הזאת.

מה השלב הבא? לפני שבועות ספורים אולפן הפיתוח של המשחק הכריז בגאווה שהוא מתחיל לעבוד על משחק חדש של ג'יימס בונד. משחקים המבוססים על מותגים קולנועיים או ספרותיים בדרך כלל לא יוצאים מוצלחים במיוחד, אבל אם להתבסס על טרילוגית היטמן הזאת, בהחלט יש למה לחכות.

עותק סקירה של המשחק נשלח ע"י עדלי יונייטד. ושוחק על קונסולת Xbox Series X

  • עוד באותו נושא:
  • היטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully