וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל בהודעה דרמטית: תפסיק להציע פרסומות על בסיס היסטוריית הגלישה

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 10:58

גוגל בהודעה דרמטית לתעשיית הפרסום: תפסיק להציע מודעות מבוססות היסטוריית הגלישה של המשתמשים. המהלך של גוגל מצטרף למהלך נוסף שביצעה בעבר ובו הסירה את התמיכה בקבצי קוקיז מדפדפן הכרום. מדובר בבשורה למשתמשים

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

גוגל, חלוצת הפרסום הממוקד, הודיעה בהפתעה כי תפסיק להציע מודעות מבוססות היסטוריית הגלישה של המשתמשים. עד היום, גוגל אפשרה למפרסמים ל"טרגט" את הפרסומות לאנשים ספציפיים, וזאת בשקלול מספר רחב של נתונים כמו העדפות גלישה, סוג מכשיר ועוד. עד כה, גוגל אספה קבצי קוקיז על המשתמשים, משמע אם נכנסתם לאתר של נעליים וחיפשתם נעל ספציפית, בעלי חנויות נעליים או חברות, יכולים לטרגט את המשתמש שחיפש נעליים, וכך להציע לו פרסומת מותאמת במיוחד עבורו."המשתמשים לא צריכים להסכים לכך שעוקבים אחריהם באינטרנט וזאת על מנת ליהנות מפרסומות מותאמות אישית. מפרסם, לא צריך לעקוב אחר צרכן פרטי ברחבי האינטרנט כדי ליהנות מהפרסום הדיגיטלי", אמר דוד טמקין, דירקטור מוצר וניהול בתחום פרטיות הפרסומות והאמון.

בשנה שעברה גוגל הכריזה כי תסיר את התמיכה בקבצי קוקיז צד שלישי מדפדפן הכרום. "עבדנו עם התעשייה על ארגז החול של הפרטיות, על מנת לבנות חידושים המגנים על האנונימיות של המשתמשים, ובכל זאת מספקים תוצאות מדויקות למפרסמים ולבעלי האתרים", הוסיף טמקין. זמן קצר אחר ההודעה של גוגל, הועלו ספקולציות על המשך המעקב של גוגל אחר המשתמשים, ואף נטען כי היא עשויה לרתום את תיבת המייל לכך. עם זאת, טמקין הבהיר: "אנחנו מבהירים כי ברגע שקבצי קוקיז צד שלישי ימחקו, אנחנו לא נבנה אמצעי חלפי למעקב אחר אנשים בזמן שהם גולשים באינטרנט, ולא נשתמש במוצרים שלנו לעשות זאת".

משרדי גוגל. ShutterStock
ההודעה הדרמטית של גוגל עשויה לשנות את הפרסום ברשת/ShutterStock

גוגל גם מרגיעה את המפרסמים ומודיעה כי תשתמש בחלופות שישמרו על הפרטיות, כמו שימוש ב-Api שימשיך לספק תוצאות למפרסמים, וישמור על פרטיות המשתמשים. "אנו לא מאמינים שפתרונות כמו התבססות על כותבת המייל של האנשים, תעמוד בציפיות הצרכנים בנוגע לפרטיות, וגם לא במגבלות הרגולטוריות המתפתחות במהירות, ולכן ההשקה הזאת אינה משתלמת לטווח ארוך", סיכם טמקין.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully