וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תאפשר למשתמשים להסיר חשיפה למודעות פוליטיות ממומנות

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 21:10

פייסבוק מעדכנת הערב כי הכלי שמאפשר לאנשים לראות פחות מודעות פוליטיות על גבי הפלטפורמות יתרחב לשורת מדינות - ובהן ישראל. עם זאת, פייסבוק גם מחזירה את האפשרות לפרסם מודעות פוליטיות ממומנות, לאחר שאפשרות זו נאסרה לאחר סגירת הקלפיות בארה"ב

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

מעט מדי, ומאוחר מדי? פייסבוק הודיעה כי תאפשר למשתמשים להסתיר מודעות פוליטיות ממומנות. באוקטובר האחרון הודיעה פייסבוק כי תאסור על פרסום מודעות פוליטיות עד להודעה חדשה, ונראה כי ה"הודעה החדשה" הגיעה. ביממה האחרונה דווח בעולם כי ענקית הפרסום מתכוונת לאפשר שוב לפרסם מודעות פוליטיות ממומנות. עם זאת, פייסבוק גם מוסיפה כי תאפשר למשתמשים לבחור שלא לצפות בתוכן פוליטי ממומן - גם בישראל.

"המודעות הפוליטיות משחקות תפקיד משמעותי בכל מערכת בחירות - כפי שניתן לראות גם במערכת הבחירות הנוכחית בישראל. עם זאת, אנשים ברחבי העולם העידו כי הם היו רוצים לראות פחות מודעות פוליטיות בזמן השימוש בפייסבוק ובאינסטגרם. חשוב לציין כי ייתכן שאנשים ימשיכו לראות מודעות פוליטיות גם לאחר שינוי ההגדרות - פייסבוק מבקשת מהמשתמשים לדווח על מודעות שנראות פוליטיות, על מנת שהחברה תמשיך לשפר את הכלי החדש", מסרו בפייסבוק.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
הודיעה שלא תאפשר פרסום הודעות פוליטיות, עד היום/רויטרס

בעוד שבטוויטר הודיעו כי יאסרו על פרסומות פוליטיות ממומנות, בפייסבוק בחרו שלא לוותר על ההכנסה מפרסומות, ואפשרו לפוליטיקאים להמשיך לפרסם, כשרק ברגע סגירת הקלפיות ב-3 בנובמבר 2020, אסרו על פרסום מודעות כאלו. רק לאחרונה, טוויטר הודיעה כי תחסום לצמיתות את חשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ואילו דווח כי פייסבוק שוקלת את החזרת הפעילות של חשבונו.

מחדל הפרטיות הגדול ביותר של פייסבוק התגלה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, כשדווח כי פרטיהם של 87 מיליון משתמשים נאספו באמצעות אפליקציות בתוך פייסבוק. איסוף הפרטים נעשה מתוך כוונה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. שלוש שנים לאחר מכן, פייסבוק נקנסה בארה"ב בסכום מזערי של 5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully