וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבל מתנות חינם": היזהרו מההונאה החדשה

קיבלתם בווטסאפ הודעה "קבל מתנות חינם"? בהודעה מציעים הזדמנות אחת לקבל מתנות חינם. ההונאה החדשה מבטיחה מתנות בחינם בתמורה לכך שתמלאו סקר ותפיצו אותו ל-5 קבוצות או 20 אנשים. כמובן שאין מתנות בחינם, וכך תשמרו על המידע שלכם מפני ההונאות הללו

"קבל מתנות חינם. יש לך הזדמנות אחת לקבל מתנות חינם!", כך נכתב בהודעה שנשלחה אלפי עד עשרות פעמים ביממה האחרונה. בהודעה נכתב כי ניתן לזכות בסמסונג גלקסי חדש, רק אם "תמלאו סקר לשיפור איכות השירות עבור המשתמשים". מדובר בהונאה שחוזרת מזה מספר חודשים בצורות שונות. "מדובר בעוד קמפיין פישינג המנסה לדלות פרטי משתמש לשדל קורבנות להוריד אפליקציות שונות ממקורות שאינם חנויות האפליקציות הרשמיות. לציבור תפקיד חשוב בהפצת הקמפיין שכן הוא מודל ההפצה מסתמך על הרצון של הקורבן לזכות במכשיר הנייד הנכסף. אולם אין בהבטחה ממש, אלא הונאה שנועדה לדלות פרטי משתמשים ולשדל את הציבור להתקין אפליקציות שעשויות לגנות מידע נוסף ולהרע את חווית השימוש בנייד עם פרסומות מטרידות", אמר לוטם פינקלשטיין מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט.

הונאת ״מתנות חינם״. צילום מסך, צילום מסך
לא, אין מתנות בחינם וזו הונאה/צילום מסך, צילום מסך

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל סיפרו כי לאחר מענה על השאלות, המשתמש זוכה בברכות על פעילותו, וכעת יש לו שלושה ניסיונות למצוא את המתנה מבין כ-12 אריזות מתנה שמוצגות בפניו. עוד הסבירו כי ההודעה מופצת מאחר ולאחר שהמשתמש זכה בפרס, הוא מתבקש להפיץ את ההודעה באמצעות הוואטספ ל-5 קבוצות או 20 חברים. לבסוף, יש להשלים את המשימה האחרונה והיא להקליק על כפתור "ההרשמה" ולבצע פעולה נוספת.

מתנות חינם. צילום מסך, צילום מסך
אל תכנסו לקישור וכמובן - אל תפיצו אותו/צילום מסך, צילום מסך

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל הוסיפו: "לאחר שהמשתמש מקליק לביצוע הפעולה האחרונה, הוא מגיע לאתר נוסף ובו למעשה נפתחת חלונית אשר מבקשת ממנו לאשר הצגת התראות. כאן בעצם נמצא הקאצ' של הפעילות. ברגע שמאשרים את קבלת ההתראות, המשתמש עלול להיות מוצף בפרסומות קופצות במהלך גלישה בדפדפן וגם בזמן שימוש באפליקציות אחרות, מה שככל הנראה יפריע למהלך גלישתו התקין. עצם הבקשה לשתף את התוכן עם חברים נוספים מחזקת את התנועה לעמוד הזה. חשוב מאוד להיות מודעים ולא לשתף פעולה עם פעילויות שטוענות כי הן מחלקות לכם בחינם מתנות שוות. בדרך כלל מדובר בהונאה".

כך תשמרו מפני ההונאות

  • בצ'ק פוינט שיתפו את הטיפים הבאים, על מנת להישמר מפני הונאות ברשת:
  • אין מתנות חינם - הצעות שנראות טובות מידי כדי להיות אמיתיות, אכן לא אמיתיות. ובדרך כלל תידרש למסור פרטים ולאפשר גישה למידע רגיש ובסופו של דבר לא עומד דבר מאחורי הבטחה זו.
  • יש להימנע מלהתקין אפליקציות שמקורן לא בחנויות האפליקציה הרשמיות. חברות הסלולאר מסננות אחוז נכבד מהאיומים המצויים באפליקציות זדוניות.
  • מוצר אבטחה לסלולאר - בהתחשב בפופולריות הגבוהה של המכשירים הניידים, והמידע הרב שאנו משתפים על גביהם מצריך גם אבטחה מפני פריצה. המוצרים הקיימים כיום זולים ונגישים דרך חנויות האפליקציות וביכולתם למנוע פריצה למכשיר הנייד שברשותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully