וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון האנדרואיד הטוב ביותר: בדקנו את ה-S21 Ultra של סמסונג

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 8:33

ללא אירוע יוקרתי ונוצץ כפי שקיימה בשנים האחרונות (אילוצי הקורונה), חברת סמסונג השיקה את סדרת ה-S21, ועמה גם את מכשיר הדגל בסדרה, ה-S21 Ultra. כמעט והכל דלף, ועל פניו נראה שלא היה מדובר בסמארטפון מרשים למדי, אך הוא הצליח להפתיע ובענק

ה-Galaxy S21/מייקי לוי

אז אחרי כל השמועות, אחרי שהכל דלף לרשת, אחרי שסמסונג ירדה על אפל כשזו הסירה את המטען מהערכה (ואף עלתה עם קמפיין "חיסול" שצוחק על החברה) ולבסוף הורידה את המטען בעצמה (והעלימו את הקמפיין שצחק על המהלך בדרך) הגיע רגע האמת - קיבלנו לסקירה את ה-את ה-S21 Ultra, מכשיר הדגל של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית.

ה-S21 Ultra הוא דור המשך לסדרת הפרימיום של סמסונג, והוא מתיימר להביא חומרה מתקדמת מתמיד, עיצוב שעבר רענון ויכולות צילום חדשות. האם הוא עמד במשימה? בדקנו.

עיצוב

מדגם לדגם נראה כי מכשירי הדגל של סמסונג מתאפיינים בעיצוב יוקרתי מבעבר, כשהשימוש בחומרים איכותיים ניכר עם כל מכשיר שיוצא לשוק. ה-S21 Ultra לא יוצא מן הכלל בהקשר הזה, הוא מגיע עם עיצוב יוקרתי במיוחד, הכולל מסגרת מתכת מוברשת בצבע שחור, וגב זכוכית עם ציפוי מיוחד המעניק הגנה מפני טביעות אצבע ושריטות - למעשה, ל-S21 Ultra "מראה" שחור אחיד ומודרני מקצה לקצה.

Galaxy S21 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מימין לשמאל: ה-S21 Ultra וה-S20 Ultra/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אחת מהבשורות היותר מעניינות בהשקה הנוכחית, הייתה כשסמסונג הודיעה כי חלק מסדרת ה-S21 תגיע ללא המסך המעוקל שכל כך היה מזוה עם סדרת מכשירי הדגל של החברה, כלומר המסך יהיה שטוח לגמרי. באופן אישי אציין כי מעולם לא התחברתי לקונספט של מסך מעוקל ולא מצאתי בו כל חן, אך בסמסונג התעקשו לעשות בו שימוש במשך דורות בעיקר מאחר ונראה כי יש מי שאוהב את זה. ה-S21 Ultra עדיין מציע מסך מעוקל ולטעמי, זה מיותר בהחלט. בחלקו העליון ניתן למצוא את המצלמה הקדמית שמוטמעת בתוך המסך, ומאחור את מערך הצילום המתקדם שהפעם מעט בולט החוצה. למרות ההעדפות האישיות שלי, הרי שבכל מה שקשור ליוקרה וסולידיות, ה-S21 Ultra עושה את העבודה לחלוטין. נראה כי השימוש בחומרים האיכותיים והעיצוב המוקפד מיושרים עם תג המחיר הגבוה.

מסך

לפני שאני ממשיך בתיאור איכויות המסך שהצליחו להשאיר אותי עם פה פעור,הנה קצת מידע טכני: ל-S21 Ultra מסך בגודל 6.8 אינץ' ברזולוציית QHD, עם פאנל מסוג Dyanmic Amoled 2X, תמיכה בקצב רענון 120 הרץ, תמיכה בטכנולוגית HDR10+ ובהירות מקסימלית של 1,500 ניטים. רק לשם השוואה, הבהירות הממוצעת של הסמארטפונים נעה בין 200 ל-1,000 ניטים.

Galaxy S21 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מסך נהדר המציע כיול צבעים פנטסטי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בעוד אפל ו-LG עושות שימוש במסכי OLED, הנחשבים כחסכוניים יותר, ומאפשרים להציג ניגודיות אינסופית, סמסונג משתמשת במסכי ה-AMOLED. פרט מעניין שמסביר את ההעדפה הזו טמון בכך שסמסונג היא למעשה אחת מיצרניות מסכי ה-AMOLED הגדולות בעולם מזה שנים. בכל שנה נרשם שיפור מסויים בטכנולוגיית המסכים הזו לעומת הדור הקודם, אך השנה, ניתן להכריז רשמית כי מדובר בקפיצה הגדולה ביותר שנעשתה בפאנלים מסוג זה.

אחת מהמחלות של הפאנל Amoled הייתה רווית יתר, כלומר כל צבע היה מלאכותי מדי ולא נראה אמיתי. אם ב-S20 סמסונג עשתה עבודה נהדרת והצליחה להביא צבעים אמיתיים יותר, הרי שב-S21 נרשמה מבחינתי הקפיצה הגדולה ביותר. הצבע הלבן מוצג ללא תופעות לוואי של גוונים אפורים או צהובים. כיול הצבעים נעשה בצורה טובה למדי, וניתן להחליף בין כמה פרופילים: בהיר וטבעי. הבהירות של ה-S21 Ultra מושלמת לצפייה תחת תנאי שמש ישירה ומותאמת לשמש הישראלית הקופחת. התחושה היא כי בסמסונג פיצחו את הנוסחה של המסך המושלם שסוף-סוף מתחרה בפאנלים מסוג OLED בסמארטפונים.

Galaxy S21 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
תמיכה בכל הטכנולוגיות העדכניות: HDR10+ ועוד/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חומרה

סמסונג מייצרת שתי גרסאות של סדרת ה-S21: אחת לשוק האמריקאי והשניה לכלל העולם. מזה שנים שקיימות מחלוקות ברשת ונשמעות טענות כי השוק האמריקאי נהנה ממפרט איכותי ומתקדם יותר הכולל את המעבדים מסדרת Snapdragon של קוואלקום בהשוואה לאלו המשווקים בעולם עם מעבד ה-Exynos מתוצרת סמסונג.

סדרת ה-S21 מגיעה לישראל עם מעבד Exynos 2100 ואליו שודכו 12 גיגה זיכרון RAM ו-128 או 256 גיגה לאחסון. בשקט בשקט, לצד הסרת המטען מהערכה, סמסונג גם הסירה את התמיכה בכרטיס זיכרון חיצוני מסוג MicroSD וזוהי החלטה גרועה ביותר. מדובר במפרט מתקדם למדי שיספק משתמשי ביניים ואף משתמשים מתקדמים. הודות לשידוך של המעבד המתקדם וקצב רענון מסך של 120 הרץ, גם מי שמחפש סמארטפון לגיימינג, עשוי למצוא את ה-S21 Ultra כסמארטפון מועדף ולא בכדי. בשנים האחרונות נראה כי החומרה מתקדמת בקצב מסחרר, אבל מנגד לא נוספו יישומים חדשים שמנצלים את כל מה שהחומרה יכולה להציעה.

Galaxy S21 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חומרה מתקדמת, לרבות תמיכה בעט S-Pen/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אל החומרה המתקדמת מצטרף קורא טביעות אצבע שהוטמע מתחת למסך ועובד בצורה מהירה ומדויקת. תמיכה בטכנולוגיית ה-DeX המאפשרת לשקף את הסמארטפון על גבי מסך, וכך להציג תצוגת "מחשב", וסוללה בקיבולת 5,000 מיליאמפר-שעה עוזרת לסמארטפון לשרוד יום עבודה שלם. אך אחת מהבשורות של סמסונג ב-S21 היא דווקא התמיכה בקישורית דור חמש. למרות שהושק עם קישורית דור 5, רק בשבועות האחרונים סמסונג שחררה עדכון תוכנתי הכולל תמיכה בקישורית דור חמש, כך שכל מי שרוכש את הסמארטפון בישראל, יכול בכפוף לאנטנה, ליהנות ממה שיש לדור חמש להציע.

עוד הוא תומך בעט, S-Pen הזהה לשל סדרת ה-Note. נראה כי מדובר בניסוי של סמסונג לבדוק היתכנות שבה היא אכן מבטלת את סדרת ה-Note, אך מנגד מכשיר הדגל ימשיך לתמוך בעט שהפך לסימן היכר בסדרה העסקית. השימוש עובד בצורה זהה לשל ה-Note, אך החיסרון הוא שצריך להסתובב עם כיסוי מתאים שיאכסן את העט.

תוכנה

בלב הסמארטפון מותקנת מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 העדכנית, לצד ממשק One UI 3.1. בתחילת הדרך של סמסונג בעולם האנדרואיד, הממשק שלה היה ללעג בתעשייה, שכן היה איטי, ומגושם. לאורך הדרך, סמסונג עשתה את אחד מהשינויים הגדולים ביותר, כשקיום מדובר באחד מהממשקים הטובים שיש באנדרואיד. הממשק מציע הקלטת שיחות מובנית, זיהוי שיחות באמצעות השירות של סמסונג שלא עובד בצורה טובה בישראל, ותמיכה ב-Smart Things, האפליקציה שמאפשרת גם לעקוב אחר התג החכם של החברה. הצבעים והנראות של הממשק נבחרו בקפידה וביחד עם כיול הצבעים, נוצרת תחושה של מסך שאי אפשר להפסיק לבהות בו.

מצלמה

מערך הצילם של ה-S21 Ultra השתדרג ובגבו נוספו עוד כמה חיישנים שהופכים אותו לספק סמארטפון, ספק רובוטריק. הוא מגיע עם חיישן 108 מגה-פיקסל עם מיקוד אוטומטי, מייצב אופטי, מיקוד לייזר ומפתח צמצם F/1.8. אליו מצטרף חיישן פריסקופ טלפוטו של 10 מגה-פיקסל הכולל גם הוא מיקוד אוטומטי, מייצב אופטי, זום אופטי כפול פי עשרה, ומפתח צמצם F/4.9. החיישן השלישי עם 10 מגה-פיקסל, מציע זום אופטי של פי שלושה, מיקוד אוטומטי, מייצב אופטי ומפתח צמצם F/2.4. ולסיום, החיישן הרביעי מציע 12 מגה-פיקסל עם מיקוד אוטומטי ומפתח צמצם F/2.2.

Galaxy S21 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
רובוטריק או סמארטפון?/מערכת וואלה!, מייקי לוי

נתחיל עם הצילום בתנאי תאורה מאתגרים: סמסונג עשתה עבודה גם בהיבט התוכנתי וגם בהיבט החומרתי, כשהיא שילבה חיישן TOF (Time of flight(, למעשה, מדובר בחיישן ששולח קרני אינפרה-אדום, וממתין לקבלם בחזרה וכך הוא יודע מהו העומק בתמונה, מה שמייעל את המיקוד האוטומטי בתנאי תאורה מאתגרים. גם בתנאי תאורה חשוכים במיוחד, המצלמה הצליחה לספק תמונות יוצאות דופן, הודות לחיישנים ולחשיפה ממושכת. בצילום בתנאי תאורה אופטימליים, התמונות המתקבלות נהדרות: הודות לחיישן 108 מגה-פיקסל, הפירוט רחב, התמונות עשירות בצבעים וחדות להפליא. ב-S21 Ultra יש שילוב מנצח הכולל בינה מלאכותית, וחומרה מתקדמת. גימיק נוסף שלא ברור אל מי סמסונג מכוונת, הוא הזום פי 100. מדובר בזום אלקטרוני, מלאכותי, וסמסונג מנסה באמצעות בינה מלאכותית, להחליף את הזום האופטי עם כצפוי, פשרות באיכות.

סיכום

יצרניות הסמארטפונים חוששות מחודשי פברואר-מרץ ובצדק, סדרת הדגל של סמסונג לא מאכזבת בשנים האחרונות ועומדת בציפיות. אומנם החידושים הם לא משמעותיים ואין הרבה חדשנות, ולמרות השינויים שלעיתים נתפסים כמינורים בהחלט, הם משאירים שנה אחר שנה את סדרת ה-S21 כטובה ביותר בעולם האנדרואיד. כמיטב המסורת, ה-S21 Ultra ממשיך לשמור את הכתר כסמארטפון האנדרואיד הטוב ביותר שיש היום בשוק, עם עיצוב יוקרתי, חומרה מתקדמת ומערך צילום מהטובים שיש כיום. החסרון כמובן, הוא המחיר הגבוה והלא נגיש לכל אחד, שעומד על 4,000 ש"ח לגרסת ה-256 גיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully