וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: החיסון לא מספיק, רק טכנולוגיה תביא לחזרה לשגרה

איציק בעבור

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 11:32

מדינת ישראל מובילה בעולם בחיסונים נגד קורונה, אבל האם היא תהיה המדינה הראשונה בעולם שגם תוכל לחזור לשגרה מלאה? איציק בעבור, סמנכ"ל פיתוח בחברת "קנריו", טוען כי רק הטכנולוגיה תחזיר אותנו לשגרה מלאה

אנחנו אחרי הסגר השלישי של מדינת ישראל, שיאנית החיסונים, שיאנית הסגרים, ולטעמי גם לא האחרון. מה אם אני אגיד לכם שכבר מחר בבוקר אפשר לחסוך את הסגר הבא, עם או בלי חיסון, ולחזור לשגרה כמעט מלאה? להחזיר את החיים לדומים למה שהכרנו. להחזיר למעגל העבודה מאות אלפי אזרחים, להניע מחדש את הכלכלה, להחיות את עולם התרבות. יותר מזה, הסגר השלישי יכולה היה להימנע אילו מדינת ישראל הייתה מפסיקה לברוח למקומות מיושנים ואוזרת אומץ לאמץ פתרונות יצירתיים. הטכנולוגיות קיימות, רק צריך לקחת החלטה.

אין חולק על כך שמערך החיסונים של ישראל מוצלח מאין כמוהו. אין חולק על כך שהחיסון יביא לשיפור משמעותי בחיינו, אבל הקורונה כאן כדי להישאר, לפחות בשנים הקרובות. מי שחושב שבעוד כמה חודשים נאפסן את המסכות, נסיר את המגבלות ונחתום את התקופה הזאת בספרי ההיסטוריה, משלה את עצמו. איש אינו יודע איזו מוטציה תבוא עלינו לרעה, איש אינו יכול להבטיח שהחיסון ידע להתמודד איתה. לכן מדינת ישראל חייבת לתת פתרון משולב ארוך טווח שהחיסון הוא חלק ממנו אבל אינו חזות הכל,אחרת אנו עלולים למצוא את עצמנו מחוסנים אבל מסוגרים בבתים.

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מדינת ישראל מובילה בעולם בחיסונים נגד קורונה, אבל האם היא תהיה המדינה הראשונה בעולם שגם תוכל לחזור לשגרה מלאה?/ראובן קסטרו

הפתרונות והטכנולוגיות קיימים. בעשור הקרוב לפחות האוויר שאנחנו נושמים יהפוך להיות חלק משמעותי בחיינו. זוהי מגמה שהחלה בטרם עידן הקורונה, שנתנה לה בוסט אדיר. מאז שהנגיף נכנס לחיינו ישנה תנופה אדירה של פיתוחים ומחקרים המנסים לתת מענה לתקופה מאתגרת זו. מטכנולוגיות המזהות רסס טיפתי שעלול להכיל וירוסים ומתריעות על אי שמירת מרחק ויודעות לבצע חקירה אפידמיולוגית מהירה ללא חדירה לפרטיות ועד לטכנולוגיות לניקוי אוויר בחללים סגורים בזמנים קצרים ועוד ועוד.

גופי הממשלה השונים נתקלו בחלק מהטכנולוגיות ואף רואים בהן פתרון אמתי ויעיל, אבל איש לא מוכן לצאת מהקופסא ולקבל החלטה. אז ממשיכים לסגור ולהגביל ולרמזר ולהדק, כשברקע המספר 160 מיליארד שקל מהדהד וכולנו מקבלים זאת כגזירת גורל, כי הנה עוד מעט החיסון יגאל אותנו, ושמים את כל הביצים בסל אחד שעלול בכל רגע להישמט מידינו.

איציק בעבור. קנריו,
איציק בעבור, סמנכ"ל פיתוח בחברת "קנריו"/קנריו

המומחים והחוקרים מעריכים שגם בתרחיש האופטימי ביותר שבו רוב האוכלוסייה מחוסנת, נגזר עלינו לחיות תחת מגבלות לפחות למשך כמה חודשים, כי הנגיף לא יכחד, הוא כאן כדי להישאר ומי יודע אילו הפתעות הוא מתכנן להמשך הדרך. טוב יעשו מקבלי ההחלטות אם יפסיקו להסתנוור ממשלוחי החיסונים שנוחתים בזה אחר זה בנתב"ג ולהתכונן ליום שאחרי, אחרת איך הם יוכלו להסתכל בעיניים לכל אותם עשרות אלפי בעלי עסקים שמפעל חייהם גווע, איך יוכלו להסביר לילדים שבית הספר שוב נסגר, איך יוכלו לעמוד מול האזרחים ולהגיד בלב שלם שהם עשו הכל אבל הכל כדי להתמודד עם הקורונה בצורה המיטבית ביותר. אם הם לא יפעלו כבר מחר בבוקר לפתרון משולב תמצא ישראל את עצמה נכנסת לסגר רביעי, מחוסנת לתפארת ומובסת להפליא.

איציק בעבור, סמנכ"ל פיתוח בחברת "קנריו" העוסקת בפיתוח מוצרים לניטור זיהום אוויר סביבתי.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully