וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקומם הייתי שומר טוב על הבכור שלי": הרשת מגיבה לאונייה שחסמה את תעלת סואץ

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 10:08

הספינה Ever Given, שעלתה על שרטון במצב אנכי וחסמה את תעלת סואץ, כבר לא תקועה - אך עדיין לא ברור מתי נתיב השיט ייפתח שוב לתנועה. בימים האחרונים פונו עשרות אלפי טונות של חול כדי לסייע לה להשתחרר

בווידאו: חגיגות שחרור ספינת הענק שנתקעה בתעלת סואץ/צילום: רויטרס

ספינת המשא הענקית Ever Given, שעלתה על שרטון במצב אנכי ובימים האחרונים חסמה את תעלת סואץ, שוחררה על ידי צוותי החילוץ - כך דווח הבוקר (שני) בבלומברג. עם זאת, טרם ברור מתי נתיב השיט ייפתח שוב לתנועה. הספינה שאורכה 400 מטרים - יותר מארבעה מגרשי כדורגל - נתקעה בזווית אלכסונית בנתיב השיט העמוס ביום שלישי שעבר, וייצרה פקק ימי ששיבש את תנועת הספינות ומעכבת משלוחי סחורה רבים. הספינה שנבנתה בשנת 2018 ורשומה בפנמה, הייתה בדרכה מסין לנמל רוטרדם שבהולנד. בימים האחרונים פונו עשרות אלפי טונות של חול בעזרת ספינות גוררות, כדי לסייע לספינה להשתחרר.

לאחר ימים ארוכים של עבודה, בשעה 04:30 הבוקר חזרה הספינה לצוף. תיעוד מהמקום מראה כי הספינה יושרה, ונמצאת כעת, לפי מקורות, "בכיוון הרגיל". מקור המעורה בפרטים אמר לרויטרס כי ספינת המכולות תעבור שורת בדיקות לפני שתמשיך בדרכה. בינתיים, מנועי הספינה הענקית כבר הופעלו, לקראת העברתה למרחב אחר ופתיחת נתיב התעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • תעלת סואץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully