וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: הגאדג'ט שמאפשר לכם לנקות ולחטא משטחים ללא כימיקלים

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 11:17

הוא נראה כמו שפריצר הייטקי במיוחד, יש לו תג מחיר לא קטן והיוצרים שלו מתגאים בשלל תעודות והסמכות. אז האם "מיי קלינביט" יחליף את חומרי הנקיון בבית שלכם? בדקנו את אחד המוצרים המסקרנים והמשונים ביותר שנחתו על שולחננו לאחרונה

נשים מסיכות קורונה/shutterstock

בעוד אנשים ברחבי העולם תרים אחר פתרונות מהירים לחיטוי וניקיון והגברת ההיגיינה בעוד מגפת הקורונה נמשכת, יש מי שמציעים פתרונות חדשניים ברוח התקופה. אל תוך השוק המתעורר הזה וממש בתוך חג שהפך לסמל הניקיון והושק בישראל מוצר חדשני המתיימר לבצע מהפיכה בתחום הניקיון והחיטוי- וכל זאת באמצעות מי ברז רגילים לחלוטין וללא שימוש בכימיקלים מזיקים.

MyCleanBit ובעברית "מיי קלינביט" - גאדג'ט חדש המתיימר לקחת מי ברז רגילים ובאמצעות הליך כימי/פיזיקלי מהיר להפוך אותם לנזול חיטוי שאינו רעיל ואינו מזיק לסביבה. ואם השם הזה מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים- השם של חברת קלינביט הישראלית עלה לאחרונה לכותרות בימים הראשונים של התפרצות הקורונה עת שירותיה נשכרו לחטא מחלקות קורונה בבתי חולים שונים, את חנות הפיראט האדום באור יהודה וגם את המטוס שחזר עם החולים הראשונים בקורונה היישר מיפן. בחברה מבטיחים כי המכשיר ישנה סדרי עולם בכך שייתר את כל הכימיקלים לניקוי הקיימים בבית, וזאת לטובת מכשיר מבוסס מים שיביא לחסכון אדיר בכסף ובזיהום סביבתי. אז האם כצעקתה?

קלין ביט. יח״צ,
״בחברה מבטיחים כי המכשיר ישנה סדרי עולם בכך שייתר את כל הכימיקלים לניקוי הקיימים בבית״/יח״צ

מה בקופסא ומה עומד מאחורי הטכנולוגיה?

המכשיר שיצא לאחרונה לסופר פארם ומחסני חשמל, נראה כמו שפריצר הייטקי המעוצב בקווים מודרנים וחלקים. גוף המכשיר מורכב משני חלקים עיקריים: הראש שממנו יוצאים המים והמיכל שבו ניתן למלא באופן חוזר מי ברז. על גוף המכשיר עצמו ישנו כפתור אחד להשפרצה חשמלית ושקע הטענה מסוג USB Type-C.

אז מה בעצם התהליך שמתרחש בתוך המארז הפשוט למראה הז? ובכן בחברה מסבירים כי המכשיר לוקח את מי הברז, מפעיל עליהם תהליך חשמלי באמצעות ליבת יהלום ובעזרתו מייצר מי אוזון, אחד מחומרי החיטוי החזקים ביותר בטבע. נשמע פשוט למדי (אפילו יותר מדי למען האמת) אז עשינו מחקר קטן בעצמנו על הטכנולוגיה והמדע שמאחורי המייקלינביט והנה ההסבר שעלינו עימו: אוזון הוא בעצם מולקולת חמצן (O2) שצברה אטום חמצן נוסף שהפך אותה לאוזון (O3). האוזון בצורתו הגזית הוא חומר רעיל, אך כאשר הוא מוזרק למים, הוא הופך לסוג של חומר חימצון בטוח לשימוש. האוזון נוצר באטמוספירה שלנו על ידי מטענים חשמליים העוברים באוויר ומפצלים את מולקולות החמצן, אשר חוזרות ומתחברות מחדש חלקם לכיד מולקולת אוזון.

יצרנים כמו קלינביט מנסים לחקות את התהליך הזה בתוך שפריצר ביתי מעוצב. המים זורמים דרך אלקטרודה יהלומית ולמעשה כך נוצר האוזן המיימי. בחברה טוענים כי חומר החיטוי שיוצא מהבקבוק יעיל בחיטוי והשמדת חיידקים, וירוסים ועובשים ב-99.99%. אך שימו לב שכדי להגיע להצלחה הזו עליכם להשרות את משטח החיטוי במיי האוזון לפחות דקה. ואם תהיתם מה עושים בדיוק מי האוזון, הרי שאלו אמורים לפגוע בקרום החיצוני של חיידקים ווירוסים ובכך לפגוע בהם.

קלין ביט. יח״צ,
מה בקופסא ומה עומד מאחורי הטכנולוגיה?/יח״צ

איך זה עובד בפועל?

קשה לומר שיש כאן הוראות שימוש של ממש מלבד לחצו על השפריצר ...וזהו. השימוש במכשיר קל מאוד, פשוט כוונו ורססו. קשה ממש לבחון את יעילות המכשיר, אני מניח שלשם כך נדרשת בדיקת מעבדה עצמאית שכזו לא ערכנו. החברה מתגאה באישורים מהמכון למיקרוביולוגיה של מזון ומוצרי צריכה וממכון התקנים הישראלי ובעוד שלל מכונים מסביב לעולם - אך שוב, נדרש כאן אמון בתהליך עצמו ובמדע מאחוריו שהרי בשורה התחתונה אנחנו משפריצים מי ברז על המשטחים סביבינו. מי שבוודאי יהנו מגאדג'ט שכזה ,ויהיו מוכנים לשלם עבורו את המחיר הגבוה ( ונגיע גם אליו), הם מי שישמחו להרחיק כימיקלים מביתם או לפחות לצמצמם את השימוש בהם או באלכוהול וחומרי חיטוי העושים שימוש בכלור.

קלין ביט. יח״צ,
קשה לומר שיש כאן הוראות שימוש של ממש מלבד לחצו על השפריצר/יח״צ

בשורה התחתונה

מדובר במוצר מפתיע למדי ותוצר מובהק של התקופה שלנו. הטכנולוגיה מאחוריו הגיונית, העיצוב שלו נאה למדי והשימוש בו פשוט. אם התגברתם על הסקפטיות בכל הנוגע ליעילות שלו, הרי שהאתגר היחיד שעומד בפניכם הוא תג המחיר שהתייצב לו בבטחה על לא פחות מ- 1,399 ש"ח, תג מחיר שממצב את מיי קלינביט כמוצר המיועד למי שהפרוטה מצויה בכיסו - ובשפע. גם אם המוצר הזה לא יחליף בסופו של יום את מגבוני הניקוי הלחים או את בקבוק האקונומיקה המצויים בכל בית, הרי שקשה להתעלם מהעובדה שהוא מייצג עתיד טוב יותר. עתיד ובו מוצרי הניקיון מיטבים עם הסביבה, ומטליות לחות חד פעמיות (המהוות מפגע סביבתי המוגדר כאסון אקולוגי) יכחדו מהעולם. אני מעריך כי שמחפשים אלטרנטיבות לחומרי נקיון עתירי כימיקלים ומי שהסביבה חשובה להם ימצאו עניין במוצר.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully