וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את ה-A93: הסמארטפון הראשון של Oppo בישראל

צחי הופמן, The Gadget Reviews

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 12:15

יש לו מסך Super AMOLED, סוללת 4000 מיליאמפר/שעה ומצלמת סלפי כפולה. ה-A93 הוא הסמארטפון הראשון של OPPO בישראל, אשר נמכר עם תג מחיר נוח של 1,200 שקל. האם הוא מספק את מה שהחברה מתחייבת לתת?

שוק הסמארטפונים אומנם עמוס בדגמים שונים מצד היצרניות הקיימות, אבל בסופו של דבר שולטות בו שלוש שחקניות גדולות: סמסונג, אפל ושיאומי. מי שנכנסה לאחרונה למגרש המשחקים המקומי היא חברת OPPO, אשר הסמארטפון הראשון שלה כאן מיועד להתחרות בסמארטפונים הזולים יותר בשוק, כמו: שיאומי, realme (השייכת לאותו תאגיד אליו משויכת OPPO) וגם סמסונג. דגם ה-A93 נמכר תחת תג מחיר נוח של 1,200 שקל.

עיצוב: דק וקל

ה-A93 שוקל רק 164 גרם, שזה הרבה פחות ממשקלם של סמארטפונים רבים שיוצאים היום לשוק. העובי שלו הוא 7.5 מ"מ, כך שביחד עם הגב המחוספס, מקבלים סמארטפון שנוח להחזיק ביד. גוף המכשיר אומנם עשוי פלסטיק, מה שמספק לו תחושה מעט זולה, מצד שני, זה מה שתורם למשקל הנמוך. הגב עצמו מגיע בצבע לבן-כסוף, כאשר האור נשבר עליו מקבלים גוון מעט ורדרד. OPPO גם שילבה פס עבה לכל אורך החלק העליון, אשר בהיר יותר משאר חלקי הגב. בערכת המכשיר מקבלים כיסוי שקוף, שיעזור לכם לשמור על הסמארטפון הזה.

Oppo A93. צחי הופמן, מערכת וואלה!
גוף המכשיר אומנם עשוי פלסטיק, מה שמספק לו תחושה מעט זולה, מצד שני, זה מה שתורם למשקל הנמוך/מערכת וואלה!, צחי הופמן

מסך בטכנולוגיית Super AMOLED

תמיד כיף למצוא מסך בטכנולוגיית Super AMOLED בסמארטפון עם תג מחיר נגיש. מדובר כאן במסך בגודל 6.43 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים ותאורה אחורית של 800 ניטים בשיא שלה. מבחינת קצב רענון תמונה, מדובר רק ב-60 הרץ ולא קצב מהיר יותר. זהו מסך שנוטה לגוון העשיר יותר (לא מאוד). ברמת המחיר הזאת, מדובר בצג המספק תוצאות טובות ויחסית חדות. יחס הגוף-מסך עומד על 84.5% בזכות השוליים הדקים והמצלמות הקדמיות המופיעות בחריץ קטן. מה שכן, השול התחתון, מעט עבה.

עוד בוואלה!

4 מיליון ישראלים בפנים: מאגר של 533 מיליון משתמשי פייסבוק דלף לרשת

לכתבה המלאה

ממשק: אנדרואיד 11

OPPO דאגה לצייד את ה-A93 עם אנדרואיד 11, כאשר עליו מולבש הממשק שלה ColorOS. אני אתחיל בדבר שהרגיז אותי במקרה הזה, אומנם OPPO מאפשרת לבחור בממשק עם מגירת אפליקציות, אבל היא עדיין זורקת את כל האפליקציות גם לעמודי הבית, מה שסתם יוצר בלאגן לא ברור. מעבר לזה, יש כאן אופציות נחמדות בממשק, כמו: "תאורת קצה" המופיעה בכל צידי המסך כאשר מתקבלת התראה, בחירה בתבניות שונות במצב תצוגת "תמיד מופעל" (Always On), "סרגל צד חכם", זה מאפשר למקם בו אפליקציות מעודפות ולהפעיל שתי אפליקציות במסך מפוצל. ניתן להיכנס למסך מפוצל גם באמצעות החלקה של שלוש אצבעות מתחתית המסך.

אגב, עוד משהו מרגיז עם המכשיר התרחש בחיבור שלו למערכת הסוני ברכב שלי. המערכת עצמה תומכת באנדרואיד AUTO וחוץ מסמארטפוני realme, אני לא חושב שנתקלתי איתה בבעיה. גם כאן, חיבור של ה-A93 הקפיץ הודעה שאין תמיכה ב-USB.

Oppo A93. צחי הופמן, מערכת וואלה!
אומנם OPPO מאפשרת לבחור בממשק עם מגירת אפליקציות, אבל היא עדיין זורקת את כל האפליקציות גם לעמודי הבית/מערכת וואלה!, צחי הופמן

חומרה: אין NFC ואין דור 5

טכנולוגיית ה-NFC הפכה בחודשים האחרונים להכרחית בסמארטפונים, כאשר היא מיועדת עבור משתמשים שרוצים להפוך את המכשיר שלהם לכרטיס אשראי. משום מה, OPPO ויתרה על האופציה הזאת בדגם שהוציאה כאן. כמו כן, גם דור 5 לא תמצאו כאן, בנוסף לחוסר תמיכה ב-WiFi Calling. מה שכן תקבלו ב-A93, זה מעבד Helio P95 של Mediatek המגיע עם 8 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 גיגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. מבחינת ביצועים, הסמארטפון בסך הכל מגיב בצורה טובה, זהו לא מכשיר מאוד מהיר, אבל הוא גם לא מפשל. חיישן טביעת האצבע ממוקם מתחת למסך, זהו לא החיישן הכי מהיר שיש, אבל הוא כן מזהה ברוב הפעמים את האצבע.

ל-A93 רמקול בודד, חזק אבל עם איכות מוגבלת, כאשר גם מקבלים כאן כניסת 3.5 מ"מ לאוזניות חוטיות ובלוטות' 5.1.

מבחינת ביצועי הסוללה, לא מפתיע לגלות שה-A93 מחזיק בקלות יום שלם. בשימוש שלי, הסמארטפון החזיק משעה שבע בבוקר ועד קרוב לחצות, כאשר נשארו לי עוד 33% אנרגיה (זמן מסך קרוב ל-4 שעות). הסוללה עצמה מגיעה בקיבולת של 4000 מיליאמפר/שעה. OPPO מצרפת לערכה מטען מהיר 18 וואט, זה מספק בתוך רבע שעה של טעינה 24% אנרגיה ובתוך חצי שעה 47%. זה לא רע בכלל.

Oppo A93. צחי הופמן, מערכת וואלה!
אין NFC ואין דור 5/מערכת וואלה!, צחי הופמן

מצלמה: מצלמת סלפי כפולה

ל-A93 מערך צילום בעל 4 חיישנים: חיישן ראשי 48 מגה עם מיקוד אוטומטי ומפתח צמצם f/1.7, חיישן רחב 8 מגה פיקסל (119 מעלות) עם f/2.2 ועוד שני חיישני עומק של 2 מגה פיקסל עם f/2.4. עבור שימוש ברזולוציית 48 מגה פיקסל, צריך לבצע הגדרה ידנית, כאשר זאת תורמת כמובן לחדות. באור יום מדובר בתמונות לא רעות, אבל צריך להבין את המגבלות בחדות שלהן ושהתוצאות לפעמים מעט חשוכות. במקומות סגורים, גם כאלו עם תאורה טבעית, עדיין מקבלים חוויה בינונית.

מצלמת הסלפי כוללת שני חיישנים 16 מגה ו-2 מגה פיקסל (עומק) עם f/2.4. למרות שני החיישנים, מדובר רק בתמונות סבירות, שאומנם מספקות רמה כלשהי של תמונה נקייה, אבל עדיין מרגישים את היעדר הפרטים. המכשיר משתמש כברירת מחדל במנגנון היופי אשר יוצר מריחה מסוימת בפנים.

קטגוריית מכשירים עמוסה, וההצעה של Oppo לא בהכרח הכי משתלמת

בשורה התחתונה, ה-A93 יושב על קטגוריית מכשירים עמוסה, כאשר מצד אחד הוא מציע מסך טוב בטכנולוגיית Super AMOLED, עיצוב דק וקל וסוללה שמחזיקה בקלות יותר מיום שלם. מצד שני, היעדר NFC וחוסר תמיכה בדור 5, יכולים להפריע לחלק מהמשתמשים שישקלו לרכוש אותו.

מחיר: 1,200 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

הכתבה פורסמה לראשונה ב-The Gadget Reviews

  • עוד באותו נושא:
  • oppo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully