וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לגוגל: תביעת הענק של אורקל נגדה נדחתה

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 22:39

ב-2010 אורקל שיגרה מכתב תביעה לגוגל בטענה להפרת זכויות יוצרים במערכת ההפעלה אנדרואיד. אז דרשה מיליארד דולר פיצויים ובהמשך גם זכתה בתביעה. כעת בית משפט העליון בארה"ב, קבע ברוב של 6 מול 2 מתנגדים, כי גוגל לא ביצעה את ההפרה המדוברת

הסמסונג גלקסי פולד בפתיחת קופסה/צילום ועריכה: עמית לגו

תביעת הענק בין ענקיות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון, אורקל נגד גוגל, הגיעה היום (שני) להכרעה: אחרי שאורקל טענה כי גוגל העתיקה וביססה את מערכת ההפעלה אנדרואיד על גבי הטכנולוגיה שלה, בית המשפט העליון בארה"ב קבע ברוב של 6 אל מול 2 מתנגדים, כי לא הייתה הפרת זכויות יוצרים במערכת ההפעלה אנדרואיד, כפי שטענה אורקל. אורקל הגישה לראשונה את התביעה ב-2010, אז טענה כי גוגל עשתה שימוש בשפת התכנות ג'אווה, של אורקל, ובעת הגשת התביעה ב-2010 דרשה מיליארד דולר. לפני שנתיים, תיקנה את הדרישה ל-8 מיליארד דולר ואף זכתה בתביעה הראשונה.

בית המשפט קבע בהחלטתו כי גוגל לא הפרה את חוקי זכויות היוצרים כאשר שילבה חלקים משפת התכנות של אורקל במערכת ההפעלה אנדרואיד. גוגל עשתה שימוש בקוד של אורקל עבור Java API (ממשקי תכנות יישומים, ממש שבו המתכנתים יכולים לעשות שימוש מבלי לכתוב קוד), וכתוצאה מכך נולד דיון ארוך סביב זכויות יוצרים בכל מה שקשור לממשקי API. למעשה, ב-2018 בית משפט פדרלי לעעורים קבע כי גוגל הפרה את חוק זכויות היוצרים, אך החלטה זו התהפכה בעת הערעור לבית המשפט העליון.

pixel 4a. יח״צ,
זה לקח עשור והרבה תהפוכות, ובסוף גוגל ניצחה/יח״צ

"בסקירת ההחלטה, אנחנו מניחים למען הוויכוח כי החומר היה מוגן בזכויות יוצרים. אך אנו קבועים כי ההעתקה כאן בכל זאת היוותה שימוש הוגן. מכאן שהעתקה של גוגל לא הפרה את חוק זכויות היוצרים", כתב השופט סטיבן ברייר בהחלטה שהפכה את הזכייה הקודמת של אורקל. "העתקה של גוגל שכללה רק את שורות הקוד הדרושות כדי לאפשר למתכנתים להעביר את כישרונותיהם הנצברים לעבודה בסביבה חדשה, היה שימוש הוגן", הוסיף ברייר.

סמנכ"ל גוגל לענייינים גלובליים, קנט ווקר כינה את פסק הדין כ"זכייה גדולה לחדשנות".

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully