וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ישראל לציבור: "הפרטים שלכם דלפו? הגישו תלונה"

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 10:04

על רקע הפריצות לחברות ישראליות והדלפות מאגרי נתונים, משטרת ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי שיגרו הודעה חריגה לציבור, בה הם מבקשים: "הפרטים שלכם דלפו לרשת? הגישו תלונה"

פרטי מבוטחי שירביט שהופצו ע"י ההאקרים. ללא, עיבוד תמונה
שירביט, פנקס הבוחרים, ק.ל.ס: פרטיהם של מיליוני ישראלים דלפו לרשת/עיבוד תמונה, ללא

על רקע הדלפות המידע האחרונות: משטרת ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי בהודעה חריגה לציבור: "בתקופה האחרונה אנו עוקבים אחר הפרסומים בכלי התקשורת השונים, אודות דיווחים בדבר פריצה ודלף מאגרי מידע שזלגו לרשת, המכילים פרטים אישיים של אזרחים. פריצות ודלף של מאגרי מידע, עלול לשמש קרקע פורייה לגורמים פלילים בביצוע עבירות ברשת או בשיחות טלפון", מסרו דוברות המשטרה ואיגוד האינטרנט הישראלי.

ההודעה החריגה באה על רקע הדלפות המידע האחרונות של מאגרי מידע גדולים, בדומה לדליפת פנקס הבוחרים, ודליפות ממאגרים של חברות כמו שירביט או ק.ל.ס מימון. במסגרת הדליפות הללו, המידע הודלף לרשת, ובחלק מהמקרים ניתן בחינם. מדובר במידע רגיש הכולל לעיתים תעודות זהות, דרכונים, כרטיסי אשראי וכתובות מגורים. החשש הוא שמה המידע יגיע אל תוקפים שיבצעו הצלבה עם מאגרים אחרים, ובכך יחזיקו בידם תשתית משמעותית של מידע אודות ישראלים, באמצעותה ניתן לבצע הונאות, להתחזות ועוד.

פרטי לקוחות שירביט שהודלפו, 5 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הפרטים שלכם דלפו לרשת? במשטרת ישראל מבקשים שתגישו תלונה/אתר רשמי, -

"במסגרת שיתוף פעולה של משטרת ישראל ואיגוד האינטרנט הישראלי, אנו ממליצים לציבור לפנות למשטרת ישראל באמצעות תלונה מקוונת, בכל מקום בו נתקלתם במידע אישי שדלף לרשת או לפנות לאתר הרשות להגנת הפרטיות", מסרו ממשטרת ישראל, לצד המלצות לציבור.

עוד בוואלה!

״יהיר עם שגעון גדלות״: הרשת מגיבה לנאום נפתלי בנט

לכתבה המלאה

כך תתגוננו

  • אם גורם ממשלתי, בנק או נותן שירותים כזה או אחר יוצר עימכם קשר על מנת לאמת פרטים, אל תמהרו לתת לו אותם! נתקו את השיחה וצרו קשר בעצמכם עם המוקד הטלפוני של אותו הגורם.
  • סגלו לעצמכם התנהגות זהירה ברשת: נקטו במשנה זהירות כאשר אתם פותחים קישורים או קבצים, גם מגורמים שאתם מכירים או בוטחים בהם.
  • כאשר אתם מקבלים הודעת SMS חשודה או הודעה חריגה בדואר האלקטרוני, בחנו היטב מי שלח אותן ואת תוכן ההודעה. דעו כי עבריינים יכולים להתחזות גם לחברים, עמיתים לעבודה או אנשי קשר אחרים באמצעות השתלטות על חשבונות מקוונים, חדירה לתיבות דוא"ל ועוד.
  • הקפידו שלא למלא פרטים אישיים או פיננסיים באתרים לא מוכרים או בפרסומות קופצות .
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully