וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביקשה מהילדים לקיים יחסי מין": מי עומד מאחורי הפייק ניוז על אייל גולן?

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 12:24

"ביקשה מהילדים לקיים יחסי מין": כך נכתב בפוסט שנשלח בקבוצות וניסה להפיץ פייק-ניוז על אייל גולן. ההפנייה הויראלית, ניסתה למשוך גולשים אל תוך אתר שמקורו בתימן. הפעם מדובר בהונאת "פרסומות", אך בפעם הבאה זה יכול לעלות בביטחון המחשב או הסמארטפון שלכם

פייק ניוז - אייל גולן. צילום מסך, צילום מסך
ראיתם את הפוסט? אל תלחצו על הקישור/צילום מסך, צילום מסך

"אייל גולן לאילנית לוי: 'האמא המדהימה שביקשה מהילדים שלי לקיים יחסי מין'": כך נכתב בימים האחרונים בפוסט שמפורסם ברשתות החברתיות, ובו מופצת הודעה שקרית על אייל גולן. עם זאת, בעת שלוחצים על הקישור, עוברים לאתר שרובו כתוב בערבית, אך הכתבה עצמה מועתקת ועוסקת בנושא אחר לחלוטין. על הקליק-בייט אחראי האקר שנמצא בתימן, ומעת לעת חוזר לרשתות החברתיות ומפיץ פייק-ניוז במטרה לעורר בהלה ובמקביל גם להרוויח כסף מפרסומות.

"מדובר בקליק בייט קלאסי מבית היוצר של ההאקר תימני הפעיל מעל דפי פייסבוק ישראלים זה מספר שנים. חשוב לציין כי בעוד שהאתר אליו מפנה הידיעה הסנסציונית מקורו בתימן, הפרופילים מהם מופצות הידיעות השונות ככל הנראה נפרצו לטובת הדבר. בדרך כלל מדובר בחשבונות עם פרופיל גבוה שעשויים להביא לחשיפה גדולה לתוכן השיקרי. מטרת התקיפה היא ככל הנראה להביא לכניסות מרובות לאתר שברשותו ובו פרסומות ובכך להגדיל את היקף ההכנסות שלו", אמר לוטם פינקלשטיין מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט.

פייק ניוז - אייל גולן. צילום מסך, צילום מסך
מעתיק ידיעות לגיטימיות במטרה להרוויח כסף מפרסומות/צילום מסך, צילום מסך

"חשוב לציין, שאף על פי שקליק בייט היא שיטה הנהוגה ולגיטימית ברשת, כאשר מדובר בידיעות סנסציוניות ואף בדיוניות, עדיף להימנע מלחיצה לא מבוקרת על הקישורים - ולהמתין לתגובות גולשים שיאמתו את הפרסום", הוסיף פינקלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully