וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: "לא נעדכן את המשתמשים שפרטיהם נחשפו"

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 19:54

יהירות, חוסר אחריות או זלזול במשתמשים? אחרי שפרטיהם של 530 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לרשת, כשמתוכם 3.9 מיליון ישראלים, פייסבוק הודיעה: "לא נעדכן את המשתמשים שפרטיהם נחשפו"

מנכ"ל אפל מארק צוקרברג במהלך שימוע בקונגרס, ארצות הברית, 29 ביולי 2020. רויטרס
הפרטים שלכם דלפו? פייסבוק לא תעדכן אתכם/רויטרס

אחרי שפרטיהם של 530 מיליון אנשים דלפו במהלך שנת 2019, עמדו תמורת תשלום ובשבוע האחרון דלפו במלואם לרשת לכל דורש, פייסבוק הודיעה כי לא תעדכן את המשתמשים שפרטיהם דלפו. מדובר ב-530 מיליון משתמשים כש-3.9 מיליון מהם הינם ישראלים, משמע פרטיהם של כמעט כל הישראלים שנמצאים בפייסבוק דלפו. המידע כולל כתובות מייל, תאריכי לידה, מספרי טלפון ועוד.

דובר פייסבוק אמר כי החברה לא בטוחה לאיזה משתמשים הם צריכים להודיע ולעדכן אותם. עוד הוא אמר כי המשתמשים לא יכולים לתקן את הבעיה, ולמרות שהמידע דלף, הם בחרו שלא לעדכן את המשתמשים. פייסבוק כן מסרה כי היא תקנה את הפרצה במהלך 2019, וזאת אחרי שפרטיהם של 530 מיליון אנשים כבר דלפו.

אלון גל, CTO בחברת Under The Breach ומי שאחראי על מציאת הדלפת פרטיהם של מאות מיליוני המשתמשים אמר בשיחה עם וואלה! TECH: "מצער לשמוע שפייסבוק לא מתכננת להודיע למשתמשים על הדליפה, יש לפייסבוק את הפלטפורמה וההזדמנות משמעותית להגיע למספר הרב ביותר של אנשים שהיו מעורבים בהדלפה והאחריות שלהם לעשות כך היא מובהקת".

פייסבוק נמצאת זמן רב תחת בדיקה קפדנית של ממשלות, וזאת בנושא של טיפול בפרטיות המשתמשים. ב-2019 היגעה להסדר עם נציבות הסחר הפדרלית בעקבות האשמות כי החברה ניצלה לרעה את נתוני המשתמשים. עוד הוודעה להגנת המידע באירלנד, הרגולטור המוביל באיחוד האירופי, הודיע כי פנה לפייסבוק בנוגע לדליפת הנתונים, אך לדבריו לא קיבלו "שום תקשורת יזומה מפייסבוק", אך כעת הם בקשר. הסדר של נציבות הסחר הפדרלי מילוי 2019 מחייב את פייסבוק לדווח על גישה למורשית לנתונים של 500 משתמשים ומעלה וזאת בתוך 30 יום מאישור האירוע.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
עוד סיבה למה לא כדאי לבטוח בפייסבוק/רויטרס

יש לציין כי המידע עשוי לשמש תוקפים להצלבת מאגרי נתונים. כך לדוגמה, אם ממאגר אחר דלפו פרטים אישיים כמו תעודות זהות או דרכון, בעזרת המאגר של פייסבוק ניתן יהיה לבצע הצלבה של כתובת תעודת זהות, טלפון, מייל ואף כתובת. לכן, אם אתם מקבלים שיחה חשודה ובה מבקשים לקבל את פרטי האשראי שלכם או פרטים אישיים, יש לנתק ולבצע שיחה יזומה למקום ממנו התקשרו לכאורה. עוד היזהרו מהודעות מייל חשודות ואל תנדבו פרטים ברשת.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully