וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטיהם של 1.3 מיליון משתמשי ClubHouse דלפו

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 12:52

מידע על 1.3 מיליון משתמשים של Clubhouse ניתן להורדה בפורום האקרים פופולרי בחינם ולכל דורש. ההדלפה מגיעה זמן קצר אחרי הדלפת פרטיהם של 500 מיליון משתמשי פייסבוק ומיליוני משתמשי לינקדאין. כך תבדקו אם פרטיכם דלפו

club house. צילום מסך, צילום מסך
פרטיהם של 1.3 מיליון משתמשי ClubHouse דלפו/צילום מסך, צילום מסך

לא רק פייסבוק ולינקדאין: מידע על 1.3 מיליון משתמשים של Clubhouse ניתן להורדה בפורום האקרים פופולרי בחינם ולכל דורש. "המידע הופץ מספר ימים אחרי שהרשת החברתית הודיע על שירות Clubhouse Pay שמאפשרת תשלומי ליוצרי תוכן בתוך האפליקציה ואחרי שטוויטר התעניינה ברכישת הרשת החברתית תמורת 4 מילארד דולר ולכן לא ברור אם להדלפה הזו תהיה השפעה על שני אלו", מסביר רם לוי רם לוי מנכ"ל ומייסד חברת קונפידס ומרכז וועדת הסייבר של ראש הממשלה לשעבר.

המידע שהופץ כולל שם משתמש, שם, קישור לתמונה, כינוי בטוויטר, כינוי באינסטגרם, מספר העוקבים, מספר עוקבים, מספר האנשים אחריהם עוקב המשתמש, תאריך יצירת חשבון, שם הפרופיל שהזמין את המשתמש להתחבר לאפליקציה. לוי מסביר כי עם המידע ניתן "לייצר מתקפות פישינג ייעודיות לדוגמה אפשר לשלוח למשתמשים הודעות מזויפות מטעם ולבקש מהם לאמת פרטים או לתת את הסיסמא שלהם." עוד מוסיף לוי: "כרגע כדי לשים לב למיילים חשודים. היות והגישה ל-Clubhouse הינה באמצעות אימות דו-שלבי באמצעות הסמארטפון".

בשבועות האחרונים היינו עדים לשתי הדלפות ענק: הדלפה של 500 מיליון משתמשי פייסבוק, עליה דיווח חוקר האבטחה הישראלי אלון גל, והדלפה נוספת של פרטי לינקדאין. ההדלפות כשלעצמן הן מסוכנות, אך הסכנה גוברת כאשר האקרים מצליבים מאגרי נתונים, ובכך מתקבלת תמונת מצב מלאה אודות הקורבן, מה שמאפשר מתקפת פישינג מתוחכמת. פייסבוק בחרה שלא להודיע למשתמשים שפרטיהם דלפו.

כך תגלו האם הפרטים שלכם דלפו

ברחבי העולם מתקיימות אינספור פריצות שונות מדי שנה, שמשפיעות בין היתר גם על מיליוני ישראלים. עד לפני כמה שנים לא הייתה דרך חד משמעית לבדוק אם חשבון המייל שלכם דלף לרשת, אולם כעת, באמצעות אתר "Have I Been Pwned", המתוחזק על ידי אנשי אבטחת סייבר וחבר הנהלה ממיקרוסופט, תוכלו לבדוק במהירות אם הייתם חלק מפריצה שהתקיימה בשנים האחרונות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר ולהזין את כתובת המייל שלכם. במידה והיא נחשפה ברשת, האתר יודיע לכם באופן מיידי.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully