וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצאות, מסיבה ועוד: אירועי החלל לכבוד יורי גגארין, האדם הראשון בחלל

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 17:31

יורי גגארין, פרץ הרקיע בפעם הראשונה והיה לאדם הראשון בחלל. בדיוק 58 שנים לאחר מכן, הגיע דגל ישראל לירח כשהוא נישא על פני החללית הפרטית הראשונה בעולם. בכל שנה חוגגים בכל העולם את ההישג המדהים של יורי גגארין, האדם הראשון בחלל ואלו חלק מהאירועים שיתקיימו

יורי גגארין, האדם הראשון בחלל. AP
יורי גגארין, האדם הראשון בחלל/AP

ב-12 באפריל 1961 פרץ יורי גגרין את גבולות הרקיע בפעם הראשונה והיה לאדם הראשון בחלל. בדיוק 58 שנים לאחר מכן, ב-11 באפריל 2019, הגיע דגל ישראל לירח כשהוא נישא על פני החללית הפרטית הראשונה בעולם. בכל שנה ב-12 באפריל חוגגים בכל העולם את ההישג המדהים של יורי גגארין, האדם הראשון בחלל. סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה מזמינה את הקהל הרחב להשתתף במגוון הרצאות, סדנאות חלל ואירועים במוקדים שונים ברחבי הארץ הפתוחים לקהל הרחב מקוונים ופיזיים על פי הנחיות התו הירוק לכל המשפחה ובחינם. בין האירועים שיתקיימו:

ירכא: במרכז הדרוזי לחלל ע"ש אילן רמון

ערב מיוחד שיורכב משתי הרצאות, בתחילה ידבר פרופ' דוד פונדק ולאחר מכן יתקיים הרצאה בערבית "מיורי עד בראשית 2", במקביל תועבר הרצאה מקוונת בה ניתן יהיה לשמוע על כוכבי לכת חוץ שמשיים והסיכוי למצוא תואם טוב לכדור הארץ. בנוסף במהלך ההרצאות יתקיימו תחנות יצירה לילדים ותחנות בניית חליליות.
בשעה 20:30 יתקיים תצפית כוכבים מרהיבה שתכלול הסבר על מפת השמיים.

מתי: שני ה-12 באפריל, החל מ- 17:30, האירוע יתקיים במתכונת פיזית מקוונת.
במתכונת פיזית האירוע יתקיים מרכז הדרוזי לחלל ע"ש אילן רמון, ירכא (ליד בית הספר התיכון למדעים ומנהיגות). קישור למפה.

הפעילות מיועדת לכל המשפחה ותועבר בשפות הערבית והערבית, אין צורך בהרשמה מוקדמת.

בית יציב: חוויה אסטרונומית מהחלל

באזור הדרום (בית יציב, קמפוס גוסטאב לואן, העצמאות 79, באר שבע) ניתן יהיה להנות מפעילות יצירה לכל המשפחה, התנסות בתוכנת הדמיית השמיים והיכרות מקרוב עם קבוצות הכוכבים וכוכבי לכת. ובשעה 20:00 תוכלו להגיע לתצפית הכוכבים הנייח בבית יציב. בנוסף, לאור מגבלות הקורונה תוכלו להצטרף לפעילות מקוונת ישירות מהסלון המותאמות למסך המחשב הביתי וכן חדר בריחה מטורף לכל המשפחה!

מתי: שני ה-12 באפריל, החל מ- 18:30. הפעילות מיועדת לכל המשפחה, ההשתתפות באירוע הפיזי מותנית ברישום מראש ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. משתתפים מעל גיל 16 מחוייבים בהצגת תו ירוק. להרשמה לחצו כאן
המקום נגיש לבעלי מוגבלויות, למעט עליה למצפה הכוכבים(נדרש לעלות במדרגות קומה אחת)

אירוע מקוון: האירוע יתקיים גם במתכונת מקוונת באמצעות זום. למשתתפים באופן מקוון בשעה 20:00 יישלח קישור לחדר הבריחה!

עוד בוואלה!

משתמשים בווטסאפ? הטיפים שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה

טייבה: פעילות מקוונת הכוללת יצירת שעון שמש הולנדי

במרכז החלל טייבה, תוכלו להצטרף לחוויה מיוחדת במינה בפעילות מקוונת הכוללת יצירת שעון שמש הולנדי, חשיפה לאפליקציות שימושיות להיכרות עם החלל הרחוק: כיפת השמים, מערכת השמש ואפליקציות שימושיות בחקר מדעי ובנוסף תוכלו לשמוע הרצאה מרתקת על תוכנית תב"ל (תלמידים בונים לוויינים) להכיר מקרוב את מבנה הלווין, תהליך קליטתו והמשימה המדעית המיועד לה.
מתי: שני ה-12 באפריל, החל מ- 20:30.

הפעילות מיועדת לכל המשפחה, ותתקיים במתכונת מקוונת בשפה הערבית (פרטים נוספים יתפרסמו כמה ימים לפני האירוע בעמוד הפייסבוק של המרכז).

סיפורו של יורי גגארין והגשמת חלומות (בערבית)

בואו לשמוע על האתגרים בחלל, המוטיבציה להגשים את הבלתי אפשרי של השחקן הישאם סולימאן ("פאודה", "עבודה ערבית") והמורה ורכזת המדעים אמנה סמאר, שתעסוק בסיפורם של יורי גגארין, האדם הראשון בחלל, עם מסעותיהן של החלליות בראשית 1 ובראשית 2. במהלכה תוכלו לשמוע את סיפורו האישי של השחקן הישאם סולימאן - הקשיים שחווה לצד ההישגים, איך הצליח להגשים את חלומותיו כנגד כל הסיכויים ומהן שאיפותיו לעתיד.

הישאם ואמנה ידברו ועל החוויות שחוו בדרך ויסבירו איך סיפורם מתחבר לסיפור של החללית בראשית.
מתי: ראשון ה-11 באפריל, ב- 11:00

הפעילות מיועדת לכיתות ז'-ט' , ההרצאה תתקיים בשידור חי במערכת השידורים הלאומית בשפה הערבית ללא תשלום אך יש להירשם מראש.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully