וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלייה, ייבוש מזון, אפייה ועוד: בדקנו את הגריל של נינג'ה

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 14:39

הישראלים אוהבים לעשות על האש, והרבה, בעיקר ביום העצמאות. כי השנה יש לא מעט פתרונות שיאפשרו לעשות על האש ברמה גבוהה וללא מנגל גחלים או על גז. בדקנו את הנינג'ה גריל שמתיימר לספק יכולות שמתקרבות לשל גריל, רק ללא עשן

נינג׳ה גריל. יח״צ,
צלייה, ייבוש מזון, אפייה ועוד: בדקנו את הגריל של נינג'ה/יח״צ

הישראלים אוהבים לעשות על האש, והרבה, בעיקר ביום העצמאות. בין אם אתם מארחים בבית או שוקלים לארח בבית אבל אין לכם גריל, נראה כי השנה יש לא מעט פתרונות שיאפשרו לעשות על האש ברמה גבוהה וללא מנגל גחלים או על גז. חברת נינג'ה אחראית על הבלנדרים ומעבדי המזון המתקדמים והפופולרים שראינו בשנים האחרונות, אך לחברה עוד כמה הפתעות בשרוול כמו הנינג'ה גריל. מדובר בגריל ביתי שלא מייצר הרבה עשן (כמעט ולא) ומסוגל לעשות מספר פעולות במוצר אחד. בדקנו.

עיצוב ופונקציונליות

הגריל של נינג'ה נראה כמו סיר טיגון באוויר חם, ולא בכדי - הוא יודע גם לעשות את זה. הוא מספק 5 תוכניות בישול שונות: גריל, צליה, אפיה, טיגון באוויר חם וייבוש מזון. על פניו, נראה שמדובר במוצר המושלם, כשהטמפרטורה המרבית של הגריל הינה 265 מעלות, בפיזור חום אחיד. כך לדוגמה, אם תצלו סטייק אנטריקוט או כל נתח אחר, המידת עשייה תהיה מושלמת ושווה, ולא תקבלו צד אחד שהוא עשוי מדי וצד אחר שהוא נא.

הנינג'ה שוקל 6.5 ק"ג שזה לא כבד מדי, אך מנגד זה מסוג המוצרים שאם הם בשימוש תכוף, עדיף פשוט להשאיר אותם על השיש. הגריל עשוי מחומרים איכותיים, עם גימור נירוסטה בחלקו התחתון פלסטיק בחלק העליון. הוא לא משדר יוקרה יוצאת דופן כמו הדור החדש שגם גדול ממנו ב-50%, אולם הוא גם לא יכער את המטבח שלכם.

בערכה ניתן למצוא שלושה חלקים לבישול: פלטת גריל יצוקה לפיזור אחיד של החום, סלסלת טיגון באוויר חם, וסיר בישול בנפח 5.7 ליטר. כל החלקים ניתנים לשטיפה במדיח כלים וזה יתרון גדול שפשוט לא צריך "לשבור את הראש" על איך לנקות אותם (בכפוף למדיח כלים בבית). עוד ניתן למצוא בערכה מגן התזה שגם הוא ניתן לפירוק ושטיפה במדיח כלים, כשתפקידו לשמור על חלקי גוף החימום משמן שניתז, ומברשת מיוחדת לניקוי של הגריל.

נינג׳ה גריל. יח״צ,
לא משדר יוקרה יוצאת דופן כמו הדור החדש/יח״צ

האם הוא עמד במשימה?

הגריל של נינג'ה מתיימר לעשות הרבה, אבל מספיק לבצע פעולה אחת בצורה מושלמת (והיא כמובן הצלייה עבורי) כדי שלטעמי הוא יצדיק את הפרמייה של כ-1,200 שקל. לשם הבדיקה הצטיידתי בכמה נתחים, סינטה ואנטריקוט, כשהשתמשתי בנינג'ה כמה פעמים. יש לציין לטובה את המדריכים שמגיעים עם הנינג'ה, ובעוד שיבואנים אחרים מתעצלים, ומצרפים מתכונים בשפות זרות, היבואן של נינג'ה (שריג) מצרף מתכונים בעברית באופן קבוע, בכל המוצרים שבדקתי, וזה אולי נראה שולי, אך זה חשוב בהחלט.

כך גם מסופקות הוראות כיצד להשתמש בגריל כדי להגיע למידת העשייה הרצויה. אני חייב לציין שזה מעט טריקי ודורש לא מעט "אמון", שכן בניגוד למחבת או גריל, כאן סוגרים את הנתח ולא ניתן לצפות ולראות במידת העשייה שלו, אלא רק מסתמכים על ההוראות שטוב שהן צורפו, אבל הן לא מספיקות כדי להעניק לי "שקט נפשי". בנינג'ה החכימו והגדילו ראש, ובגריל החדש צירפו מד טמפרטורה שניתן לנעוץ בנתח, וכך לוודא שמגיעים למידת עשייה מדויקת. כאן זה ספק מדויק, ספק ניחוש מושכל.

עד 265 מעלות וכעשר דקות לכל נתח

הגריל מגיע לטמפרטורה מרבית של 265 מעלות לצלייה, כשטמפרטורת "High" (מצב אחד מתוך ארבעה מצבים: Low, Medium, High ו-Max) מיועדת לסטייקים. בתוך ספרון ההוראות, מוסבר כמה זמן משוער יש להשאיר את הנתחים בפנים, כשבתוך הגריל יש מקום לכשני נתחים של 300 גרם כל אחד. (אם אתם מתכוונים לבשל ארוחה ל-10 סועדים, זה יקח לכם מעט זמן, והייתי מוותר מראש. אך אם אתם מתכוונים להכין ארוחה זוגית או ל-4 אנשים בסך הכל, הגריל פיתרון טוב.

אחרי שבחרתי בטמפרטורה הרצויה והגריל הגיע אליה (כעשר דקות), הנחתי את הנתחים למספר דקות והמתנתי. לקחתי מקדם ביטחון והוספתי עוד דקה (מתוך 8 דקות, זמן מומלץ של נינג'ה כדי להגיע למידת העשייה שבחרתי), כדי להיות בטוח שהנתחים יהיו במידת העשייה המבוקשת, ולא נאים מדי. להפתעתי, הצלחתי לקלוע בדיוק לטמפרטורה שרציתי, תך כדי שהפכתי באמצע כדי לקבל חריכה בשני הצדדים. החריכה שהגריל מספק היא מפתיעה בהחלט, כשהיא דומה לחריכה המתקבלת מגריל גז או מחבת פסים.

הטעמים היו טובים, קשה להגיד שזה היה דומה לטעמים וארומות שמתקבלים מגריל גז ומנגד, אלו גם לא היו טעמים שהיו מתקבלים בבישול על מחבת. זה היה באמצע, ולמען הסר ספק, בעיניי בישול על מחבת ועל גריל גז הם נהדרים וכל אחד והעדפותיו הוא. מדובר בפתרון טוב יותר מאשר הכנת סטייק על מחבת (לטעמי), וגם זהו פתרון טוב יותר למי שרוצה להכין סטייק, אבל גם לא רוצה להדליק את המנגל או למי שמחפש מכשיר שפשוט מסוגל לעשות הכל מהכל.

נינג׳ה גריל. יח״צ,
פתרון טוב יותר למי שרוצה להכין סטייק, אבל גם לא רוצה להדליק את המנגל/יח״צ

לא רק גריל: כלי רב שימושי לצלייה, טיגון, אפייה ועוד

למרות שברוב הבדיקה שלי התייחסתי אליו כגריל, שכחתי לרגע שהוא הרבה יותר מזה, והוא יכול לבצע מגוון רחב של פעולות כמו אפייה, טיגון באוויר חם ועוד. את משימת הגריל הוא עבר בהצלחה, ובין אם אתם גרים בדירה או בבית פרטי, מדובר במוצר שישדרג את הארוחה שלכם עם מינימום מאמץ. הנינג'ה גריל יעלה לכם 1,590 שקל, ולטעמי מדובר במוצר מוצלח ומשתלם במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • גריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully