וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריהוט משרדי למדפסות תלת מימד: סיפור הצלחה ישראלי קצת שונה

דוד רוזנטל

16.4.2021 / 11:21

ב-1939 ברח ליאופולד צבילינגר מצ'כוסלובקיה, עלה לארץ ישראל והקים את "מפעיל" שמכרה ציוד משרדי. 82 שנים לאחר מכן, החברה היא אוטוריטה בתחום מדפסות התלת ממד והמחשוב. איך היא הצליחה לעשות מה שרבים לפניה נכשלו ולעמוד במבחן הזמן? סיפורה של הצלחה ישראלית

1939. ליאופולד צבילינגר בורח מהשלטון הנאצי בצ'כוסלובקיה יחד עם אחותו. היעד: ארץ ישראל. ליאופולד, ד"ר לכלכלה, מוכר כיזם בנפשו. לאחר שעלה ארצה הוא הקים את חברת מפעיל למכירת ריהוט וציוד משרדי. כמו הרבה חנויות בימים ההם, גם זו הייתה ממוקמת ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. אוריאל צבילינגר ויוסף צבילינגר ז"ל, ילדיו של ליאופולד, הובילו והצמיחו את החברה לאורך 40 שנה והביאו אותה להיות חברה מובילה בתחומה בישראל.

זה היה מסע ארוך, מריהוט משרדי פשוט לעולם התלת ממד. 82 שנים מאוחר יותר, זה הזמן לחשוף טפח מסיפורה של חברה שהפכה לאחת המובילות בישראל בתחום הציוד המשרדי לכל אורך שנות קיומה של המדינה.

דפוס מקצועי של חברת מפעיל. יחצ,
התקדמות טכנולוגית מרשימה. דפוס מקצועי של מפעיל/יחצ

בראשית ימיה מפעיל פשוט מכרה ריהוט ומיכון משרדי. עם הזמן ולאורך השנים, החברה החלה לייבא מכונות כתיבה של המותג "הרמס" ומכונות חישוב למיניהן. בנוסף לכך, ליאופולד המציא שיטה ייחודית לרישום וניהול הנהלת חשבונות שאומצה ע"י הבנקים בישראל באותה התקופה, מה שהוביל לכך שלימים החברה התפתחה והחלה להתמקד במכירות לעסקים בישראל, תוך מתן שירות לכל המוצרים אותם מכרה.

הטכנולוגיה עשתה את שלה. לאורך השנים, החברה נדרשה להתאים ולעדכן את מגוון המוצרים לצרכים המשתנים של הקהל העסקי כך שיתאימו למשרד המשתנה. מי שמנהלת היום את החברה היא בת הדור השלישי, שלי שחר. "לזכותם של סבי, אבי ודודי אשר הובילו את החברה ב-70 השנים הראשונות תיזקף היכולת לזהות את המותגים המובילים בעולם, כמו גם את המוצרים אשר נותנים מענה לצרכי המשרד המשתנה", אומרת שחר, יו"ר החברה, " לדוגמה, בשנות השישים, החלה מפעיל לייצג את המותג זירוקס בישראל. זירוקס יצאה עם מוצר מהפכני דאז, מכונת הצילום. בשנות ה-70 כבר כיכבה הפקסימיליה במשרדים ברחבי הארץ, בשנות ה-80 היו אלו מכונות הצבע, בשנות ה-90 המדפסות והמחשבים הניידים של טושיבה, שבימים אלה משווקים בשם Dynabook, ובשנות ה-2000 היו אלו פתרונות ההדפסה ותוכנות הניהול.

ליאופולד צבילינגר. באדיבות המשפחה
מהשלטון הנאצי להצלחה ישראלית. ליאופולד צבילינגר/באדיבות המשפחה

טכנולוגיה היא מרדף אינסופי. אתה לא יכול לשקוט על השמרים. פולארויד וקודאק, שתי ספינות הדגל של עולם הצילום, קרסו עם המעבר למצלמות דיגיטליות ומאוחר יותר לסמארטפונים. גם במפעיל היו צריכים להתמודד עם אתגר לא פשוט. כניסתן של חברות גדולות מחו"ל, במקביל להתפתחות ענף ההייטק בישראל, היוותה ועדיין מהווה משימה לא פשוטה עבור חברות שירות מקומיות, במיוחד באספקט התעסוקתי - היא מקשה על גיוס כוח אדם מקצועי. בנוסף, על החברות המקומיות תמיד לשאוף להתאים את מגוון המוצרים שלהן, על מנת שיתאימו למשרדים, לצרכים, אופן התהליכים, משאבי האנוש, מערכות המידע והתרבות של עולם התעסוקה.

מצד שני, זה היתרון בעסק משפחתי. לכל דור יש את התרומה שלו לצמיחה של הארגון. הדור הנוכחי הבין את הפוטנציאל של מדפסות תלת ממד ואת השינוי שהן מחוללות בייצור מוצרים וחלקים פונקציונאליים, ובתוך תקופה קצרה הפכה החברה למובילה בתחום. זה קרה, בין היתר, בזכות השירות שלה. כמו בחברות רבות בישראל, גם במפעיל הבינו לאורך השנים שהשירות קודם למוצר. בחברה מדגישים כי מרבית משאביה מופנים לערך השירות. בשנים האחרונות החברה שמה דגש על תמיכה מרחוק ומערכות PROACTIVE, אשר מאפשרות קבלת דיווחים ישירות מהמכונות (במקום מהלקוחות).

שחר מוסיפה: "האתגרים היו רבים לאורך השנים, כאשר החברה נדרשה להתאים את עצמה לצרכים המשתנים של לקוחותיה, תוך שמירה על הצביון והמשפחתיות שכל כך אפיינה את החברה ומאפיינת אותה עד ליום זה. חברה ותיקה נדרשת מדי כמה שנים להתרענן ולשמור על הרלוונטיות עבור הלקוחות שלה. אני מאמינה שחברה מובילה לאורך שנים לא בזכות מנהיג כזה או אחר, וגם לא בזכות מוצר, אלא בזכות היכולת הארגונית להשתנות בהתמדה ולהתפתח מעבר למחזורי החיים של קווי מוצרים".

שלי שחר. בוריס וינוקורוב,
שירות מעל לכל. שלי שחר/בוריס וינוקורוב

ובכל זאת, לא משנה כמה תתחדש, ככל שאתה ותיק יותר בתעשייה אתה נתפש כדינוזאור. המכשול הזה הקשה בעבר על עסקים רבים, מכל התחומים.

"חברה בת 80 נתפסת כחברה 'ישנה' וזה אתגר משמעותי לשמור עליה צעירה, על אחת כמה וכמה כשזו חברה שנותנת פתרונות טכנולוגיים לעסקים", מסכימה שחר, "בעשור האחרון, מאז כניסתי לתפקיד היו"ר, פעלנו ברבדים שונים על מנת "להצעיר" את החברה ואת התדמית שלה, גם פנימה וגם החוצה. המישור הראשון הוא המישור השיווקי. במישור המרקום שדרגנו את הנראות שלנו - החל מרמת הלוגו, המסרים השיווקיים, הנוכחות שלנו הן בעולם הדיגיטלי, המצגות שלנו והנראות שלנו בתערוכות. המישור השני הוא פורטפוליו המוצרים שלנו, שכל הזמן שם דגש על מוצרים טכנולוגיים עדכניים שמתיישבים עם טרנדים עדכניים לעולם העסקי. בנוסף, התרבות שלנו כחברה והיכולת שלנו להטמיע בתוך הארגון טכנולוגיות שיאפשרו לנו לייצר ערך מוסף עבור לקוחותינו באים באות לידי ביטוי. כך, למשל, אנחנו מטמיעים כבר כמה שנים תוכנות מתקדמות שיאפשרו לנו לזהות ולתמוך בתקלות מרחוק כמו גם פתרונות תוכנה חדשניים המאפשרים תשלום באמצעות הסלולר.

המישור האחרון, מספרת שחר, הוא ההון האנושי: "אנחנו מקפידים לטפח אותו, לעדכן ולפתח לעולם המשתנה. חייבת להיות התאמה בין המסרים השיווקים החוצה למסרים השיווקיים פנימה בתוך הארגון. אנחנו חברה שמשלבת בין עובדים ותיקים לעובדים צעירים, באופן אישי אני גאה ביכולת הזו".

להמשיך להיות דינמיים

בשנים האחרונות מפעיל עושה עוד צעד משמעותי בתחום הטכנולוגיה, עם מדפסות תלת ממד שהיא משווקת. גם בעולם המחשוב עשתה החברה קפיצת מדרגה, והיא מייצגת את היצרנים והמותגים המובילים בעולם בתחום ומביאה לשוק מודל שירות ייחודי ללקוחות הכוללים פתרונות אינטגרציה.

"ההצלחה שלנו לאורך שנים כה רבות כרוכה בין היתר ביכולת שלנו להקשיב ללקוחות שלנו, להבין את הצרכים שלהם ולהבין איך נוכל לספק להם ערך", אומרת שחר, "בהסתכלות לעבר העתיד, החברה שואפת להמשיך להיות דינאמית ומעודכנת תוך שמירה על ערכי הליבה של יושרה, שירותיות, מקצועיות ומשפחתיות. קשה לצפות איך יעבוד המשרד בעוד 20 שנה ולכן החשוב ביותר הוא להיות קשוב ללקוחות וכל הזמן להיות מוכן לעשות שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully