וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם הודעה על "מתנת יום ההולדת 100 לאדידס"? זו הונאה

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 10:48

גם אתם קיבלת הודעה שאדידס חוגגת יום הולדת והיא מחלקת בגדים? אז זהו, שמדובר בהונאה ואדידס לא חוגגת יום הולדת, וגם לא מחלקת דבר. אלו הדברים שאתם צריכים לבצע כשאתם מקבלים הודעה כזאת

הונאת אדידס. צילום מסך, צילום מסך
קיבלתם הודעה על ״מתנת יום ההולדת 100 לאדידס״? זו הונאה/צילום מסך, צילום מסך

"מתנת יום השנה 100 לאדידס": קיבלתם הודעה עם לינק משונה שבה נכתב כי אם תמלאו את השאלון תוכלו לזכות במתנות של אדידס לכבוד חגיגות ה-100? אז גם הפעם מדובר בהונאה, ולא, אדידס לא מחלקת לכם נעליים, חולצות או מסכות בחינם. מדובר בהונאה חדשה-ישנה כשבעבר "חילקו" שוברים לשופרסל וסלקום. עוד הוסיפו להודעה קישור לאתר משונה, שככל הנראה נועד להרוויח כסף על חשבון מי שנכנס אליו באמצעות פרסומות או לחילופין, להוריד דברים זדוניים לסמארטפון.

"מדובר בשרשרת מתקפות, כל פעם עושה שימוש במותג פולפולארי אחר הכביכול מציע לענות על סקר קצר, להשתתף בהגרלה ולזכות בפרס. אולם על מנת לאסוף את הפרס יש להפיץ את ההודעה אודות ההגרלה לאנשי הקשר באפליקצית המסרונים WhatsApp. בקמפיין זה אולם מופיעה סתירה לוגית. בעמוד הכניסה לאתר, שאיננו האתר הרישמי של אדידס, נמסר למשתמש כי הוא נבחר מבין 100 משתמשים באופן אקראי. אולם קמפיין זה מתבסס על העובדה שאנשים ישתפו אותו בWhatsApp על מנת לאסוף פרסים שלעולם לא יגיעו", אמר לוטם פינקלשטיין מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט.

הונאה אדידס. צילום מסך, צילום מסך
״מדובר בשרשרת מתקפות, כל פעם עושה שימוש במותג פולפולארי אחר הכביכול מציע לענות על סקר קצר״/צילום מסך, צילום מסך

"בכדי לעצור מתקפות אלו חשוב לזכור שאדידס וחברות שכמותה לא מחלקות פרסים כך סתם, ובטח שלא מסתייעות ברשתות חברתיות כדי להפיץ את ההודעה על הגרלות שכאלה. כמו כן, כשאנו הנדרשים להודעות שרשרת שכאלה, במידה גבוהה מאוד מדובר בפייק ניוז או הודעות כזב. וחשוב מכך, אין למסור פרטים אישיים לגורם שפנה אלינו, בין אם בשיחת טלפון או במסרון על מנת לזכות בדבר מה", סיכם פינקלשטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
  • בדקו את מקור האי מייל או ההודעה - הכתובת שלו - והמנעו מהקשה על לינקים מאתרים שהכתובת שלהם אינה הכתובת הרשמית. אם אינכם בטוחים, הגיעו לאתר החברה דרך מנוע החיפוש שלכם (דוגמת גוגל) ולא דרך המייל שקיבלתם.
  • אתרים שנראים אמיתיים אינם בהכרח כאלה: חפשו שגיאות כתיב או סימני פיסוק בכתובת באתר או בשם השולח.
  • שימו לב לשפה בהודעה או במייל: חשבו אם זו השפה שבה בחרתם שידברו אתכם מחברת המשלוחים, ובכל מקרה חפשו שגיאות כתיב לאורך הטקסט. זהו סימן מעיד לפישינג
  • היו חשדניים על מיילים שאתם מקבלים: אם קיבלתם מייל המבקש איפוס ססמא - אל תקישו על הלינק. עדיף לאפס ססמא, ככל שזה בכלל נדרש, מהאתר המקוריים של ספקי השירותים
  • המנעו משימוש חוזר בפרטי משתמש וססמא : רבים מאיתנו משתמשים באותה הססמא באתרים שונים, וכך מספיקה טעות שאנו עושים במקום אחד כדי לאפשר להאקרים לחדור לחשבונות רבים שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully