וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם נחטפים לכל מקום": גילינו את היעד השווה הבא שלכם. צפו

בשיתוף בראודה

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 15:25

מכללת בראודה בכרמיאל מכשירה את המנהיגים הבאים בתחומי ההנדסה והמדעים והתוצאות בהתאם. בזכות שילוב מוצלח בין אווירה נכונה, שכר לימוד אוניברסיטאי והכוונה להצלחה, מבראודה יוצאים עוד ועוד בוגרים שמשפיעים על התעשייה והמדינה כולה. יצאנו לביקור

בווידיאו: ביקור במכללת בראודה בכרמיאל/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור, כתב: רענן ברנובסקי

אם יש משהו אחד שכולנו הבנו בשנת הקורונה זה עד כמה באמת החיים שלנו תלויים במדע. זה היה נכון כמובן גם לפני שהנגיף פרץ לחיינו, אבל זה הפך לבולט ובוהק במיוחד בחודשים האחרונים.

אבל מהיכן מגיעים אלו שיובילו את ישראל לאתגרים הבאים, בעתיד הקרוב והרחוק, בתחומי ההנדסה והמדעים? כדי לגלות את התשובה יצאנו למכללת בראודה בכרמיאל, שם אפשר למצוא אווירה מצוינת, שכר לימוד אוניברסיטאי והכוונה להצלחה.

ד"ר נירית גביש, ראש המרכז לחינוך הנדסי ויזמות וחברת סגל במחלקה להנדסת תעשייה וניהול, סיפרה לנו על תכניות הלימוד השונות, הכולל את מגוון סוגי ההנדסות: הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת תוכנה, הנדסת מערכות מידע, מתמטיקה שימושית, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מכונות ותעודת הוראה. "התארים הללו למעשה מכינים את הסטודנטים שלנו להיות המהנדסים של העתיד, להשתלב בחברות המובילות בשוק ולהוביל את המשק", אמרה ד"ר גביש.

הלימודים במכללה נעשים בשיטת Project Based Learning, המבוססת על למידה באמצעות פרויקטים. הסטודנטים מצוותים לקבוצות רב-תחומיות ופועלים כמו מהנדסים אמיתיים, פותרים בעיות מתוך התעשייה ומנהלים פרויקטים מורכבים. כך, הם מתנסים וחווים דברים "מהשטח".

רוצים לקחת חלק במנהיגות ההנדסית שמובילה את המהפכה התעשייתית החדשה? מכללת בראודה מקיימת יום פתוח ב-5.5

בראודה. יח"צ,
שיטת לימודים מיוחדת. בראודה/יח"צ

הקשר הזה לשטח הוא חשוב ומהותי ואחד היתרונות הבולטים של הלימודים במכללת בראודה הוא השילוב ההדוק בין הלימודים לתעשייה עצמה, כאשר רבים מהסטודנטים כבר עובדים ופותרים בעיות הנדסיות אמיתיות עבור החברות שלהם, בעזרת הכלים שהם רוכשים בבראודה. ספיר זוריסט, סטודנטית שעובדת ב"אינטל", העידה: "אני מאוד אוהבת את החופש בבניית מערכת השעות במכללה. כשעברתי את תהליך הקבלה לאינטל, הגמישות הזו מאוד עזרה לי לענות על הדרישות".

מלבד זאת, ספיר גם מציינת את הכלים שקיבלה במכללה ועזרו לה להשתלב בעולם התעסוקה: "החל מסדנאות לראיונות עבודה או כתיבת קורות חיים ועד לידע, שאני כמובן משתמשת בו בכל יום בעבודה שלי. אנחנו עובדים על מחקר חדשני לקידום התעשייה דרך תפוקה ופיריון גבוהים יותר בפסי הייצור ובחברות גדולות ומקווים שזו תהיה פריצת דרך, שנוכל ליישם אותה".

ספיר היא דוגמה אחת מני רבות. את הסטודנטים של בראודה אפשר למצוא היום בצמרת התעשייה בארץ, אומר ד"ר אורי בן חנן, חבר סגל במחלקה להנדסת מכונות וסמנכ"ל טכנולוגיות במכון הלאומי לייצור מתקדם: "הם עובדים בכל התעשיות המתקדמות ביותר, בחברות סטארט-אפ ואחרות. הבוגרים שלנו נחטפים לכל מקום".

בבראודה פועל גם המכון לייצור מתקדם, יוזמה של משרד הכלכלה, שנועדה להכשיר את המהנדסים לתעשייה המתקדמת. "אנחנו מצפים במכללה להכניס לתוכניות הלימודים שלנו גם פרקים ונושאים שקשורים ל'תעשייה 4.0'", מסביר ד"ר בן חנן. "הסטודנטים יעשו שם פרויקטים ויתנסו, חוקרים יבואו ויהיו שותפים בכל מיני פיתוחים. מצד אחד המכללה מזינה את המכון ומצד שני, הוא את המכללה. זה דו כיווני".

הירשמו ליום הפתוח במכללת בראודה

בשיתוף בראודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully