וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה לעשות קניות עם עגלה חכמה? בדקנו

צחי הופמן, The Gadget Reviews

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 11:53

שופרסל החלה בפיילוט לעגלה חכמה של Shopic, הלכתי לעשות קניות, בשביל לראות אם מדובר במהפכה הבאה. אז האם מדובר במהפכה, בשורה או טכנולוגיה שהקדימה את זמנה? בדקתי

Shop & Roll של שופרסל. צחי הופמן, מערכת וואלה!
״גיליתי שהחברה החלה בפיילוט לשירות חדש – Shop & Roll״/מערכת וואלה!, צחי הופמן

רשתות הסופרמרקטים מתאמצות להפוך את חוויית הקנייה שלנו לנוחה יותר. אני מבצע את רוב הקניות השבועיות שלי בסניף הפיזי של שופרסל, בעיקר בגלל שהתייאשתי מהטעויות והחוסרים של החברה בהזמנות שאני עושה באונליין. סניף הבית שלי בחודשים האחרונים הוא זה הממוקם בגלילות, רמת השרון. מדובר בסניף, שהחברה מטמיעה בו טכנולוגיות חדשות, למשל, סריקה של המוצרים באמצעות הסמארטפון ותשלום מהיר בקופה. היום (חמישי), בביקור שלי בסניף, גיליתי שהחברה החלה בפיילוט לשירות חדש - Shop & Roll, אשר מייתר את השימוש בסמארטפון או במסופונים, עבור סריקת המוצרים.

זיהוי מהיר דרך חבר מועדון

לפני כשבוע שבועיים, בביקור בסניף בגלילות, שמתי לב שהחברה מיקמה תחנות עגינה על העגלות, בלי הסבר. בימים האחרונים הגיע החלק השני, השקת הפיילוט של Shop & Roll, המתקיים בשלב זה, רק בסניף הנוכחי. בכניסה לחנות ממוקם קיר לבן וגדול, עליו אפשר למצוא את המסכים, אותם צריך לחבר באופן עצמאי לתחנת העגינה על העגלה. מדובר בתהליך קצר, אשר בביקור שלי, כלל סיוע והסבר מצד דיילת של החברה. כל שצריך לעשות, זה להכניס את מספר התעודת זהות שלכם, במקרה שלי, אני חבר מועדון שופרסל, אז הזיהוי היה מהיר, כאשר זה גם מציע יכולות נוספות, עליהן ארחיב בהמשך.

לאחר תהליך חשיבה ארוך מדי של המערכת, בו היא הייתה צריך להחליט איזה מסך אני אוכל לקחת לעגלה שלי, הוא שוחרר. הזיהוי של המסך אותו הייתי צריך לקחת לעגלה, התבצע באמצעות תאורה מתחלפת שמוקמה בידיות שלו. המסך עצמו מחובר למשהו שמזכיר כידון של אופניים עם ידית אחיזה בצד האחורי. החיבור לעגלה פשוט ומהיר.

Shop & Roll של שופרסל. צחי הופמן, מערכת וואלה!
״הזיהוי של המסך אותו הייתי צריך לקחת לעגלה, התבצע באמצעות תאורה מתחלפת שמוקמה בידיות שלו״/מערכת וואלה!, צחי הופמן

ממשק בעברית עם קופונים

הזיהוי של חבר המועדון, אפשר לי לקבל מידע על כל הקופונים הקיימים בחשבון האישי שלי והטענה שלהם עבור השימוש. מדובר באותה תצוגה הקיימת באפליקציה בסמארטפון, רק שפה היא יותר נגישה בזמן הקניות. שילוב הקופונים בתוך הממשק, חוסך את הצורך לבצע את החיפוש וההטענה שלהם מהאפליקציה בסמארטפון. על הטכנולוגיה של Shop & Roll אחראי הסטארטאפ הישראלי Shopic, אשר גייר את הממשק לעברית, כך שכל אחד יוכל להשתמש בו. מי שמתקשה, יכול לקרוא לעזרה של דייל דרך המסך עצמו, מה שלא הספקתי לנסות.

אחד האתגרים שהיו לי בעבר בשימוש דרך האפליקציה של שופרסל, הוא הסריקה של המוצרים באמצעות מצלמת הסמארטפון. דבר שלא תמיד הצליח בסריקה הראשונה. הפעם הסורק ממוקם בחלק התחתון של המסך וזה מאפשר סריקה מהירה של כל מוצר והכנסה שלו לעגלה. לאחר סריקת המוצר, מופיע המחיר על המסך וגם עדכונים על מבצעים קיימים. למשל, כאשר קניתי חטיף m&m, המערכת ציינת שבמקום לרכוש יחידה אחת ב-6.90 שקל, אני יכול לרכוש 2 יחידות ב-10 שקל. המערכת גם ציינה בפני את הסכום שחסכתי בעקבות המבצע. כמו כן, בכל שלב מופיע בחלק השמאלי של המסך העלות הכוללת של סל הקניות.

אם התחרטתם ואתם רוצים לבטל סריקה של מוצר, פשוט לוחצים על האייקון של "מחיקת מוצר" וסורקים אותו שוב, לפני שמחזירים למדף. המערכת גם מאפשרת לבצע בדיקות מהירות של מחירים בלי הכנסה שלהם לסל הקניות והיא גם מאפשרת להזין באופן ידני ברקודים, פתרון חשוב למי שרוכש בקבוקי קולה זירו, אשר באופן קבוע מגיעים בלי ברקוד.

Shop & Roll של שופרסל. צחי הופמן, מערכת וואלה!
״אחד האתגרים שהיו לי בעבר בשימוש דרך האפליקציה של שופרסל, הוא הסריקה של המוצרים באמצעות מצלמת הסמארטפון״/מערכת וואלה!, צחי הופמן

לא צריך לארוז בקופה

החלק הכי מרגיז בקניות בסופר הוא התשלום בקופה או יותר נכון התור. בעוד שהשימוש בקופות בשירות עצמי חוסך חלק מהתור ומאפשר ביקורת עצמית על הרכישה, הוא עדיין דורש הוצאת כל המוצרים מהעגלה, סריקה שלהם בקופה והכנסה שלהם לשקיות ושוב לעגלה. השימוש בפתרונות הסריקה העצמאית באפליקציה או במסופונים, פתר את נושא הסריקה בקופה, אבל הוא לא תמיד היה נוח. למשל, ברשת "אושר עד" שילבו פתרון של הסטארטאפ הישראלי Supersmart, אשר מאפשר למשתמש לסרוק בעצמו את המוצרים ולהכניס לעגלה, אבל תהליך סיום הקנייה לא עבד לי מספיק חלק, לפחות לא בפעמים בהם ניסיתי את השירות.

קודם כל, המערכת בנויה על סיום הרכישה במעיין תחנה, הכוללת המון מצלמות וחיישנים, אלו באים לזהות שלא הכנסתם מוצרים שלא סרקתם לעגלה. הבעיה שאם החלטתם לסרוק בקבוק אישי של קולה זירו, לשתות אותו ואז להכניס אותו לעגלה, הדבר יבלבל את המערכת, כי משקל הבקבוק לא יזוהה (כי שתיתי את התכולה שלו בהנאה). המקרה הזה דרש קריאה לעזרה מהנציגה. כמו כן, כאשר ניסיתי את השירות, הייתי צריך להגיע לקופה יעודית, בה הייתה עובדת שביצעה את התשלום. מה שדרש עמידה בתור.

Shop & Roll של שופרסל. צחי הופמן, מערכת וואלה!
״כאשר ניסיתי את השירות, הייתי צריך להגיע לקופה יעודית״/מערכת וואלה!, צחי הופמן

במקרה של Shop & Roll, ברגע שמגיעים לאזור הקופות הייעודיות או יותר נכון קיר ייעודי, פשוט לוחצים על סיום הקנייה בעגלה, שולפים סורק הממוקם ליד מסך באותו קיר ומבצעים את התשלום בכרטיס אשראי או בנגיעה עם הסמארטפון ב-tap (שזה עדיין כרטיס אשראי) על הקופה בקיר. באותו אזור קיימים שקיות חד פעמיות, אשר מיועדות למי שלא בא עם שקיות רב פעמיות מהבית, אבל כל הרעיון כאן, זה להגיע עם שקיות כאלו ופשוט לצאת מהחנות לאחר הרכישה, מבלי לבצע אריזה ארוכה ומיותרת באזור הקופה.

בשורה התחתונה, בחוויה האישית שלי, Shop & Roll של שופרסל מציע את חוויית הקנייה הכי נוחה שהתנסיתי בה (אם נעזוב את החוויה הטובה שלי עם אמזון GO בארה"ב). הידיים נשארות ריקות ממסופונים או סמארטפונים בזמן הקנייה, יש יכולת להתעדכן על מבצעים וקופונים תוך כדי הביקור בסניף ואפשר לוותר על הביקור בקופה בשירות העצמי.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-The Gadget Reviews

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully