וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות ישראלים נעקצו באלפי שקלים": הונאת אפל החדשה

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 15:33

עדי, סטודנטית לרפואת שיניים רצתה למכור את האייפד שכבר לא בשימוש. אלא שזמן קצר אחרי מכירת האייפד, גילתה כי הכסף לא הועבר לחשבון הבנק שלה והיא נעקצה. אחר כך, התברר כי מדובר בהונאה בה נפגעו עשרות מוכרים

האייפד פרו החדש של חברת אפל/אפל

מוכרים מוצרים ברשת? היזהרו מההונאה החדשה שכבר הספיקה לפגוע לכאורה ב-27 אנשים. "היי חברים,לצערי חוויתי הונאה אייפד. מישהו 'קנה' ממני את המכשיר 'עשה' לי העברה בנקאית, שלח גט טקסי לאסוף את האייפד שלי והכסף לא עבר", כתבה עדי מויסה בקבוצת "האפליסטים" בפייסבוק. "אני סטודנטית לרפואת שיניים בתל אביב וכמובן שזה אובדן של סכום לא מבוטל עבורי", הוסיפה. "המס' שלו כעת חסום וכבר פתחתי תלונה במשטרה . מס' הסידורי של האייפד air 4 מודל 2020 A2316, סידרה: GG7DM86JQ16P", הוסיפה מויסה בפוסט.

הונאת אייפד. צילום מסך, צילום מסך
עשרות כבר נפלו בפח/צילום מסך, צילום מסך

"רציתי למכור אייפד 4 חדש, שנקנה בדצמבר. פרסמתי באחד מאתרי המכירות, וחיכיתי שמישהו יצור איתי קשר. הבחור שדיבר איתי הציג את עצמו כ"דניאל, כמנהל מסעדה בתל אביב" הוא אמר שהיה לו אייפד במסעדה שנשבר, והוא חייב אחד חדש. עוד הוא ציין שהוא צריך אותו דחוף, עד השעה 14:00. אמרתי שאני מסיימת ללמוד, ארוקן את האייפד. קבענו, הוא נעלם, ואז הוא כבר שלח משלוח, אמר שהוא מעביר בהעברה בנקאית. הוא קיבל את המשלוח, התקשר אחרי חצי שעה וביקש קבלה", אמרה מויסה בשיחה עם וואלה! TECH.

עוד בוואלה!

אזהרה חמורה למעל מיליארד וחצי משתמשי אפל: זה מה שאתם צריכים לעשות

לכתבה המלאה

"הוא קיבל את המשלוח, התקשר אחרי חצי שעה וביקש קבלה. אמרתי שאעביר את הקבלה בעוד מספר ימים. חיכיתי יומיים שלושה, ולא הגיע כלום. אתמול כבר הבנו שמשהו לא בסדר והלכנו למשטרה בצהריים, פתחנו תלונה, הבנו שמשהו לא תקין. הכסף לא הועבר. במשטרה אמרו שזה סיפור מוכר, קרה לעוד הרבה אנשים. אחרי שפרסמתי את הסיפור, קיבלתי עוד פניות מאנשים שסיפרו בדיוק אותו הסיפור: התקשר אליהם "דניאל, מנהל מסעדה". וגיליתי גם שיש קבוצת ווטסאפ עם עוד עשרות שנפגעו", סיכמה.

כך תמנעו מהונאה בעת מכירת מוצרים משומשים

ראשית, היפגשו עם המוכר ואל תבצעו משלוחים עד שהכסף נמצא בחשבונכם. אל תסמכו על העברה בנקאית המשתקפת בחשבון רק יום למחרת. באם מדובר ברכישה גדולה, ניתן לבצע "העברת זהב", העברה מהירה שניתן לראות בחשבון בתוך מספר דקות. עוד ניתן לבצע העברה באמצעות אחת מהאפליקציות להעברת תשלומים, אך גם שם יש להיזהר שבסוף לא מדובר באשראי גנוב. משמע, הדרך הטובה והבטוחה ביותר היא לדרוש מהרוכש לשלם במזומן.

עוד אם מדובר במכירה של מוצר אפל, תוכלו לחסום אותו על ידי שליחת החשבונית המקורית לאפל, בטענה כי נגנב. כך האייפד ינעל ברגע שיחובר לאינטרנט האלחוטי, ולא יוכלו לעשות בו שימוש כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully