וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: תקציב שיווק נמוך, קללה או ברכה?

רגב גור

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 14:38

אין מנהל שיווק בעולם שלא חולם על תקציבי ענק. שלא רוצה להציף את פייסבוק ואינסטגרם במודעות, לעבוד עם המשפיענים הגדולים מכולם, זה באמת חלום, אבל הוא, או מה שנקרא "תקציב גדול" לא בהכרח יעזור לכם להתפתח כמו שאתם חולמים

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
תקציב שיווק נמוך, קללה או ברכה?/ShutterStock

אין מנהל שיווק בעולם שלא חולם על תקציבי ענק. שלא רוצה להציף את פייסבוק ואינסטגרם במודעות, לעבוד עם המשפיענים הגדולים מכולם, עם משרדי יחסי הציבור המנוסים ביותר ולראות כיצד לידים (פניות) זורמים כמו נהר לתוך המערכת. זה באמת חלום, אבל הוא, או מה שנקרא "תקציב גדול" לא בהכרח יעזור לכם להתפתח כמו שאתם חולמים.

כמו בכל תחום בעולם, "להפיק" בתקציב ענק זה מאתגר, אבל להפיק בלי תקציב כלל זה מאתגר הרבה יותר. מרבית הסטרטאפים החדשים שהרגע נולדו לעולם עובדים עם תקציב שיווק קטן ביותר ולעיתים ללא תקציב כלל וזה מחייב אותם לחשוב מחוץ לקופסה, אבל באמת ולהתחיל לאלתר.

בשנה האחרונה יצא לי לעבוד עם לקוחות מגוונים, כאלו שגייסו סכום גדול של כסף והיד שלהם קלה על ההדק וכאלו שחושבים על כל אגורה. הקבוצה השניה אמנם לחוצה יותר, אך עם זאת, מאוד פרודוקטיבית וכזו שתדע לעשות סקייל יותר גבוה עם הכסף, לכשיהיה כזה - כיוון שהם מנצלים דולר אחד הרבה יותר נכון מאשר הקבוצה הראשונה.

הרבה פעמים לקוחות שואלים אותי "מה לעשות עם חשבון הבנק שלנו ריק? אם הוצאנו המון כסף על מוצר וטכנולוגיה והשיווק נשכח מאחור"? "חשבו מחוץ לקופסה" אני אומר להם. תהיו "ההוא עם השלטים". שבעזרת שלט קרטון, טוש שחור ואין גבול של יצירתיות אסף לעצמו 7.5 מליון עוקבים באינסטגרם, שאילו היה עסק, היו מתורגמים להכנסה עצומה.

רגב גור. דור דוד מלכה,
רגב גור, כמנכ"ל ובעלים של "נרטיב"/דור דוד מלכה

"בסדר, אבל אנחנו לא ההוא עם השלט"

אז תעסיקו אחד כזה, תתנו לו אחוזים מהחברה שלכם, שכנעו אותו ברעיון שלכם ותציעו לו תשלום בעת הגיוס או כשהדולר הראשון נכנס לחשבון הבנק של החברה. או במילים אחרות: תשקיעו בבני אדם - הם הנכס הכי חשוב שיכול להיות, לא רק במרקטינג, אלא בחברה כולה.

קצרים בתקציב? שיווק מפה לאוזן זה הפתרון

תנו ללקוחות שלכם לפרסם אתכם. המלצה, או שיווק מפה לאוזן שווה זהב בימנו. בנו מערכת שמגדילה את עצמה על ידי חוות הדעת וההמלצות של הלקוחות שלכם.

מיתוג אישי, מיתוג אישי, מיתוג אישי

אנשים אוהבים אנשים או לכל הפחות סיפורים של אנשים. מצאו את האנשים המעניינים בחברה שלכם ונסו לספר את הסיפור שלהם, מתגו אותם באופן אישי וזה ישפיע באופן ישיר על התעניינות לקוחות חדשים בכם. מניסיון.

הכותב משמש כמנכ"ל ובעלים של "נרטיב" - חברה לפיתוח עסקי ושיווק גלובליים

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully