וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן צריך לרכון קדימה כדי לנצח ב-FIFA 21? יש תשובה מדעית

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 23:55

אתם משחקים מול חברים שלכם ורואים אותם רוכנים קדימה בשלבים מסוימים ולא מאמינים איך זה עוזר להם? מחקר בדק את צורות הישיבה בזמן המשחק הפופולרי וקבע שזה באמת משפר את היכולות ומצאו את הזמן האופטימלי שצריך לרכון קדימה ומתי בדיוק כדי לנצח

טריילר למשחק פיפ"ר 21/EA SPORTS FIFA

מדענים בבריטניה חשפו את הזמן שאופטימלי ששחקן פיפ"א צריך לרכון קדימה כדי לנצח משחק. החוקרים בדקו כיצד מצבי הישיבה השונים משפיעים על הביצועים במשחק FIFA 21, הגירסא המעודכנת של משחק הכדורגל הפופולרי.

הם מצאו שבממוצע, שחקנים מנצחים רוכנים קדימה במשך ארבע דקות ו-41 שניות, שזה 35.5 אחוזים ממשחק בן 12 דקות. ממצא מעניין נוסף מגלה שהשחקן היריב רוכן קדימה אם הכדור מגיע לכריסטיאנו רונאלדו שמשחק אצל יריבו.

המומחים אמרו שרכינה קדימה משפיעה בצורה חיובית על חדות האינסטינקטים של הרוכן, אך למרות זאת - רכינה קדימה במשך זמן ממושך מדי תעלה לך כנראה במשחק. ארבע דקות ו-41 שניות הוא זמן טוב מאוד כדי לנצח, אך זמן ממושך מכך יקרב אותך להפסד.

שחקני FIFA במצבי ישיבה שונים במהלך משחק. אוניברסיטת לידס, צילום מסך
אחד המחקרים החשובים לגיימרים/צילום מסך, אוניברסיטת לידס

היריב רוכן קדימה אם הכדור מגיע לכריסטיאנו רונאלדו

את המחקר הובילה דוקטור אנדראה יוטלי מבית הספר לרפואה ביו מדעית מאוניברסיטת לידס שגובה על ידי סטייקסטר, חברת אונליין שמאפשרת למשתמשים להרוויח כסף על ידי משחקים. דוקטור יוטלי הסבירה כי רכינה קדימה עוזרת לנו להתמקד עם העיניים במשחק, אבל היא משפיעה עלינו כך שאנחנו יכולים לעשות זאת לזמן מסוים עד שהעייפות משפיעה.

"הרכינה מתרחשת שהשחקן מנסה לשחק באינטנסיביות גבוהה יותר", הוא הסבירה, "אתה מעביר קדימה את המערכת הסנסורית שלך למצב של פוקוס וריכוז, אבל בלי תמיכה כוללת, בעיקר של שרירי הצוואר, אתה תהיה עייף במהרה".

הנטייה של שחקני FIFA לרכון קדימה היא כשהם מפסידים או סופגים גול - ואפילו הומצא עבורו מם הרכינה קדימה,. בקהילת שחקני ה-FIFA, רכינה קדימה היא למעשה לומר ליריב שלה: "אני לא משחק יותר משחקים, נהיה עכשיו רציניים".

מם הרכינה קדימה. knowyourmeme, צילום מסך
עכשיו העניינים נהיו רציניים/צילום מסך, knowyourmeme

עבור המחקר, החוקרים גייסו 10 גיימרים בגילאי 18 עד 35 מכל רחבי בריטניה ואירופה ולא סיפרו להם על מטרותיו. כל השחקנים סיפרו שהם משחקים FIFA בין 8 ל-10 שעות בשבוע, מה שנחשב לשחקני FIFA ממוצעים, על פי המומחים.

כל משתתף צילם את עצמו בזמן חמישה משחקי FIFA 21 נגד מתחרים אמיתיים, בבית. הם הקליטו את עצמם כמו שהם היו עושים בדרך כלל, כדי להבטיח שההתנהגות שלהם תהיה הקרובה ביותר לאיך שהם מתנהגים בדרך כלל. אחרי שקיבלו את הסירטונים, החוקרים ניתחו כל תנועה של השחקן ותנוחת הגוף, כל אירוע מרכזי במשחק, וכיצד השחקנים הגיבו בזמן האירועים הללו.

דוקטור יוטלי והצוות שלה מצאו ששחקנים רוכנים קדימה מספר פעמים במהלך המשחק, כשקורים דברים מסוימים - כשהם כובשים או סופגים, מאבדים כדור או מפספסים הזדמנות. השחקנים כבשו כפול שערים כשהם רכנו קדימה מאשר כשהם ישבו בצורה נורמלית, 110 שערים לעומת 52, וגם ספגו פחות שערים כשהם רכנו, כך ש"לרכינה יש אפקט חיובי על הביצוע", באופן כללי.

כמות השערים בפיפ"א ברכינה לעומת כמות השערים בלי רכינה. leeds.ac.uk, אתר רשמי
ויש את זה גם בטבלה - כמות השערים שהובקעו ברכינה לעומת כמות השערים שהובקעו ללא רכינה/אתר רשמי, leeds.ac.uk

שחקנים שניצחו כל משחק רכנו פחות מאשר שחקנים שהפסידו

אך למרות זאת, יש דבר חשוב נוסף למי שרוצה להתחיל לנצח ב-FIFA. רכינה קדימה במהלך כל המשחק לא תבטיח לכם את הניצחון, המחקר מצא שבמשחקים שנערכו 12 דקות, 6 דקות בכל מחצית, בתוספת כמה שניות של תוספת זמן - שחקנים שניצחו כל משחק רכנו פחות מאשר שחקנים שהפסידו. בממוצע שחקנים שהפסידו רכנו שבע דקות ו-55 שניות, בעוד שחקנים שניצחו רכנו 4 דקות ו-41 שניות.

החוקרים סיכמו כי השחקנים חייבים לדעת כיצד להשתמש בטטקיקה ולא להשתמש בה יותר מדי. אם אתה רוצה לכבוש יותר שערים ולנצח, צריך להשתמש בטקטיקת הרכינה בצורה מבוקרת וברגעים קריטיים.

על פי המחקר, גיימרים יכולים להגדיל את הסיכוי לנצח אם הם ישבו בצורות שונות במהלך המשחק. המחקר קבע כי גיימרים 'יכולים לקצור את היתרונות של הרכינה', והחוקרת הסבירה ש"שחקני פיפ"א ששמים לב יותר מתי הם מיישמים את הרכינה ישיגו תוצאות טובות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully