וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם יידיש בפנים: התשובה של גוגל לשפות הנכחדות

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 10:48

יידיש לצד מאורית, קריאולית עתיקה ו-3,000 שפות נוספות, עלולה להיעלם בשנים הקרובות, אם לא ייעשה מאמץ יזום לשמר אותן. Google Arts & Culture פיתחה את Woolaroo, אפליקציה חדשה המאפשרת צילום אובייקטים בזמן אמת וביצוע אוטומטי של תרגום ויזואלי

Woolaroo. יח״צ,
האפליקציה שתעזור לכם ללמוד יידיש/יח״צ

היידיש שלכם מסתכמת ב"א גוטע שאבעס"? אתם לא לבד. יידיש לצד מאורית, קריאולית עתיקה ו-3,000 שפות נוספות, עלולה להיעלם בשנים הקרובות, אם לא ייעשה מאמץ יזום לשמר אותן. Google Arts & Culture פיתחה את Woolaroo, אפליקציה חדשה המאפשרת צילום אובייקטים בזמן אמת וביצוע אוטומטי של תרגום ויזואלי ופונטי של שמות האובייקטים המצולמים למגוון שפות מדוברות המצויות בסכנת הכחדה.

גוגל טוענת כי לימוד שפות באמצעות קונטקסט מאפשר לאנשים שרואים וחווים אובייקט בסביבה הטבעית שלו לזכור אותו יותר בקלות ואחר כך להשתמש בו בטבעיות במהלך שיחה. באמצעות Woolaroo, שנבנתה על הענן של Google, ניתן לצלם אובייקטים בזמן אמת, ולראות מיד את שם האובייקט בשפה המבוקשת ולשמוע כיצד להגות אותו. האפליקציה פותחה בקוד פתוח המאפשר לקהילות שדוברות את אותה שפה לשמר ולהרחיב את אוצר המילים שלהן ולהוסיף הקלטות שמע שיסייעו בהגיה נכונה.

Woolaroo. יח״צ,
3,000 שפות בסכנת הכחדה, וכעת גוגל מתגייסת/יח״צ

Woolaroo מתרגמת ל-10 שפות בסכנת הכחדה, בהן יידיש, יוונית קלבריאנית, קריאולית לואיזיאנית ומאורית. לכל אחת מהשפות הללו יש תרומה חשובה למורשת תרבותית של קהילה. במהלך פיתוח האפליקציה, צוותים של Google ושל Partner Innovation איתרו בקרב כל עובדי Google עובדים דוברי שפות בסכנת הכחדה, באמצעותם פותחו מאגרי מילים ומילונים ששימשו כבסיס לאפליקציה, לאחר בדיקה שהתרגומים שלהם מדויקים ועקביים.

Woolaroo עושה שימוש בממשק Google Cloud Vision, המעביר אותות מתמונות באמצעות AutoML ומודלים שאומנו מראש וממיינים תמונות למיליוני קטגוריות מוגדרות מראש. האוטומציה והמודלים המאומנים הופכים את האפליקציה לזמינה ונגישה ליותר משתמשים.

עוד בוואלה!

"נתניהו שינה את שמו ליאיר לפיד": הרשת מגיבה להעברת המנדט

לכתבה המלאה

Google Arts & Culture מחויבת לתמיכה ושימור מסורות ומורשות עתיקות, ובהן שפות מדוברות, באמצעות טכנולוגיה חדשנית. באמצעות אפליקציית Wooraloo יצרו צוותי Google Arts & Culture חוויה חדשנית וסוחפת של לימוד תרבותי, אומנותי והיסטורי. קסמה של Woolaroo הוא בהיותה מאגר הפתוח לכל אדם או ארגון, שיכול להשתמש בה כדי לשמר את שפת אימו.

להורדת האפליקציה למשתמשי האייפון לחצו כאן, משתמשי האנדרואיד לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully