וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האזעקות: בריחה המונית של כלבים מבעליהם. זה מה שתעשו

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 10:53

הסיטואציה המבהילה לא פוסחת על ההולכים על 4, וברחבי הארץ נרשמו דיווחים רבים על כלבים שנמלטו. יש לכם כלב שברח? מצאתם כלב ורוצים להשיבו לידי בעליו? קודם כל קחו אוויר, ואז תבצעו את הפעולות הבאות

הסיטואציה המתוחה והאזעקות הרבות אינם פוסחים על בעלי החיים. הכלבים אינם נבהלים רק מצליל האזעקות, הם מושפעים גם מההתנהגות שלנו, וכשהם רואים את ההתרוצצות סביבם הם נכנסים ללחץ בעצמם.

ברחבי הארץ, ובמיוחד באזור המרכז, נרשמו דיווחים רבים על כלבים שברחו לבעליהם. מה עליכם לעשות כשזה קורה?

ציוץ של העיתונאית דנה ספקטור. הכלבה שבה הביתה

הכלב הלך לאיבוד - מה אתם עושים?

ראשית, חשוב לשמור על קור רוח. על אף שמדובר במצב לא סימפטי, במקרים רבים הכלבים חוזרים עצמאית הביתה. גם אם לא, אנחנו חיים בעידן מופלא שבו צריך להגיד תודה לדוד מארק צוקרברג. כן, פייסבוק, הרשת הזקנה והפחות רלוונטית, היא עדיין הכלי היעיל ביותר למציאת כלבים אבודים. בפייסבוק קיימות מספר קבוצות שבהן תוכלו לפרסם את תמונתו של הכלב שברח ולקוות שהמוצא הישר ייכנס אליהן אף הוא.

טוויטר הוא כלי נוסף לפרסום, אם כי קהל היעד מצומצם יותר. כמו כן, שלחו את תמונת הכלב עם פרטי ההתקשרות בווטסאפ.

איבדתם כלב או מצאתם כלב? פרסמו את תמונתו באחת מקבוצות פייסבוק הללו:

  • כלבים אבודים - הקבוצה הרשמית
  • כלבים/חתולים אבודים
  • כלבים אבודים
  • כלבים אבודים שנמצאו משוטטים
  • קבוצת "הסורקים"
  • אבדות/מציאות של בע"ח
  • אבדות כלבים - פרסום כלבים אבודים
sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
כלב עם רתמה. ShutterStock
מרתמה קשה להשתחרר. לכו עם רתמה/ShutterStock

ומה קורה אם מצאתם כלב?

כאמור, לכו לאותן קבוצות פייסבוק ובדקו "התאמה" מהמודעות הקיימות. אם לא מצאתם, פרסמו מודעה בעצמכם עם פרטי ההתקשרות.

הדרך הקלה והמהירה ביותר לאתר בעלים של כלב היא לסרוק אותו. בשעות היום תוכלו להיכנס לכל מרפאה וטרינרית ולבקש שיסרקו את הכלב. ברגע שהסורק מאתר שבב, הווטרינר מקליד את המספר המזהה ופרטי הבעלים אמורים לקפוץ, בהנחה שהם מעודכנים (ראו סעיף הבא).

ומה קורה אם מצאתם כלב בשעות הערב כשהמרפאות הווטרינריות סגורות? ראשית, יש ברחבי הארץ מרפאות שפועלות 24 שעות, ואם אתם ניידים מומלץ לגשת אל אחת מהן. דרך פשוטה יותר היא להפיץ קריאה בקבוצת סורקי שבבים, אנשים פרטיים שבידיהם סורק, הקרובה למקום מגוריכם. קבוצת "הסורקים" בפייסבוק מונה 77 אלף חברים והיא הגדולה והיעילה ביותר לאיתור סורק קרוב.

פעולות מנע

  • פעולת המנע החשובה ביותר היא לוודא שכל הפרטים על השבב של הכלב מעודכנים. לא אחת נמצאים כלבים ללא פרטים רלוונטיים, עם מספרי טלפון שגויים וכו'. דרך הווטרינר שלכם תוכלו לעדכן את הפרטים, על מנת שאם הכלב יילך לאיבוד ניתן יהיה לאתר אתכם בקלות לאחר קריאת השבב.
  • פעולה נוספת היא רכישת רתמה במקום קולר הצוואר. כשכלב נכנס להיסטריה ומנסה להשתחרר, הוא נוטה להתנער מהקולר, פעולה פשוטה יחסית, בעיקר כשהוא מצליח לתפוס אתכם לא מוכנים. מרתמת איזי-ווק הנכרכת סביב הרגליים הקדמיות קשה יותר להשתחרר.
  • החזקת הרצועה. כאשר אתם לוקחים את הכלב בסיטואציה מתוחה, השחילו את טבעת האחיזה של הרצועה סביב שורש כף היד ואחזו בה תוך שהיא כרוכה. אל תלפתו את הרצועה בחוזקה על מנת שהכלב לא יחוש במתח, לכו רגיל, אך במצב כזה תוכלו לקבל אחיזה טובה בהרבה ולהימנע מבריחת הרצועה מהיד.
  • אל תתנו לכלב קרדיט. גם אם אתם מתגאים בכך שאתם הולכים איתו בלי רצועה או נותנים לו בדרך כלל לצאת לפניכם מהבית ורק אז תופסים את הרצועה. כלב במצוקה לא רואה בעיניים ומתנהג בדרך שונה מזו שאליה הוא רגיל.
  • כדורי הרגעה. התייעצו מבעוד מועד עם הווטרינר לגבי האפשרות למתן כדורים או טיפות להרגעה. יש כל מיני כדורי מרשם, יחד עם פתרונות טבעיים כמו רסקיו. שאלו את הרופא לגבי מינון. כדור כזה משפיע בתוך פחות משעה ויכול לקנות לכם ולכלב שקט.
ילדה מחבקת כלב. חנה שלג,
גם בבית הם צריכים להרגיש בבית/חנה שלג

איך מתווכים את מצב החירום לכלב? (שרון רונן, ההתאחדות הישראלית לכלבנות)

בזמן אזעקות חשוב לשדר לכלב שמצב העניינים "כרגיל" ולנסות לא להישמע לחוצים מדי על מנת לא
"להדביק" אותו בלחץ. אם נחבק את הכלב הוא עשוי להרגיש שאכן יש כאן עניין מיוחד ויתחיל להילחץ (כמונו), כבר ברגע הישמע האזעקה.

רצוי להכין, מראש, לכלב פינה נוחה משלו בממ"ד וללמד אותו, בזמן רגיעה, להגיע לשם לפי סימן קולי
(פקודה). חשוב ללמד זאת באופן חיובי ורגוע על מנת שהמקום יקושר אצלו למקום בו נחים ונרגעים.
הכינו לעצמכם חטיפים וצעצועי לעיסה בחדר כך שתוכלו לתת אותם לכלב שיתעסק בהם בזמן השהות בממ"ד.

על מנת ללמד את הכלב להגיע לממ"ד הצטיידו מראש בפרסים שהכלב אוהב במיוחד. דאגו מראש שהפינה עבורו תהיה מרופדת ונוחה. בחרו מילה, נניח - "למקום". עודדו את הכלב להגיע לשם, וברגע שהוא נכנס למקום המרופד, בטאו את שמחתכם בקול (נסו להישמע עליזים ומרוצים, הכלב יודע לזהות מתי אתם אומרים "כלב טוב" עם כוונה, ומתי לא), חזקו אותו בפרס.

חשוב להתחיל ממרחק קצר, כמטר בשלב הראשון, ורק לאחר שהכלב הבין את רצונכם וביצע מספר פעמים ברצף, התרחקו מעט, וחיזרו על הפעולה. חשוב להגדיל את המרחקים לאט ובהדרגה. ביצוע חד פעמי אינו בהכרח מרמז על הבנה. חכו למספר ביצועים רצופים על מנת לעבור לשלב הבא ( מרחק גדול יותר). חלק מהפרס יכול בהחלט להיות ישיבה עם הכלב במקום המיועד ( זמן איכות ופינוקים). כדי שכלב יידע להגיע בשמחה למקום, חשוב שהלימוד הראשוני ייעשה באופן חיובי, אפילו ללא רצועה.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully