וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מראה את האמת בפנים": הישראלי שנלחם בפייק-ניוז

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 15:12

אחרי שנלחם בצוק איתן, ראה חנניה נפתלי את הפייק-ניוז ברשתות החברתיות והחל לפעול. מאז, צבר פופולריות רבה וכיום הוא מונה מעל למיליון עוקבים בפייסבוק ואינסטגרם. נפתלי נלחם בפייק-ניוז, ובריאיון הוא מספר על על התגובות שמקבל, ועל הפעילות בימים האחרונים

חנניה נפתלי. חנניה נפתלי,
"אני מקבל המון תגובות שנאה, ואני מאושר כשאני מקבל תגובות של שנאה. אני יודע שהגעתי למי שצריך״/חנניה נפתלי

ישראל נמצאת בהתקפה בלתי פוסקת, לא רק פיזית של רקטות אלא גם ברשתות החברתיות. החל מפרסומים של סלבס בינלאומיים שהתבטאו נגד ישראל, ועד לגולשים פרו פלסטינים ששוטפים את הרשתות החברתיות בפייק-ניוז. אל מול הפייק-ניוז, ניצבים ארגונים, גולשים וגם פעילי רשת עצמאיים שלקחו על עצמם להשפיע על השיח ברשת, ולהפיץ את האמת. אחד מהם, הוא חנניה נפתלי, שמעלה מזה שבע שנים, סרטוני תמיכה בישראל.

"התחלתי את הסרטונים ממש מ-2014, אחרי מבצע צוק איתן. הייתי שריונר, והייתי בתוך עזה. זה עצבן אותי לראות את השקרים שמפיצים עלינו. נלחמתי בעזה וידעתי מה הפקודות שהמפקדים נותנים לנו. אז אני רואה בחדשות הפגנות נגד פשעי מלחמה שלכאורה אנחנו מבצעים. רציתי לעשות שינוי", אומר נפתלי, שפועל בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, ומונה מעל למיליון עוקבים.

"אני לא שונא אף אחד, אין אדם שרוצה שלום יותר ממני. אני חושב שזה חשוב להגיד שההסברה לא נובעת משנאה אלא מאהבה לשלום והרצון שכמה שיותר אנשים יבינו את מה שקורה. אני מתנגד לטרור ולמחבלים ואין לי כבוד לאלו שקוראים להשמדת העם שלנו", מסביר נפתלי.

איזה תגובות אתה מקבל על הסרטונים?

"אני מקבל המון תגובות שנאה, ואני מאושר כשאני מקבל תגובות של שנאה בגלל שזה מבחינתי אינדיקציה לזה שאני מגיע בדיוק לאנשים שאני רוצה להגיע אליהם. לאלה שלא מכירים את האמת, ואפילו אלו ששונאים. מנגד אני מקבל המון תגובות של תמיכה. באופן מפתיע, אנשים במזרח התיכון, ובעולם הערבי, שולחים לי תגובות ואומרים תודה על הסרטון שפרסמת או הפוסט שעשית בגלל שאני ראיתי בסביבה שלי שמספרים אחרת ועכשיו אני יודע את העובדות. גם יש המון תגובות של תמיכה וחיזוקים, גם מישראלים באופן מפתיע שעוקבים אחרי הסברה באנגלית".

ספר על הימים האחרונים והסרטונים שהעלת

"האמת שבכל הימים האחרונים לא זזתי מהמחשב ומהטלפון. עשיתי לילות לבנים כי אנחנו ממש במלחמה, כמו שאני נלחמתי בצוק איתן בחמאס, היום אני נלחם בחמאס ובג'יאד האיסלאמי ברשתות החברתיות. הלילה (רביעי) נסעתי לשדרות ב-02:00, כדי לצלם. אני עוקב אחרי כל מה שקורה, מפרסם את העובדות. ומבחינת מספרים, עשיתי סרטון על מה שקורה בהר הבית, ששיתפתי את העובדות וזה קיבל ממש באינסטגרם, חשיפה מטורפת. היום האמת נודע לי שגם נועה קירל שיתפה אצלה בסטורי, אז זה בכלל מגניב".

"הסרטון האחרון קיבל 2 מיליון צפיות, ולי זה מרגיש שאנשים ממש צמאים לשמוע את מה שקורה פה ולא לשמוע מגוף או מארגון. לא בהכרח ממשרד החוץ, אלא פשוט מבן אדם לבן אדם ואני בן אדם. אף אחד לא עומד מאחוריי ואני לא צריך לתת דין וחשבון במה שאני עושה. יש לי הרבה חופש לשתף את כל הדעות והעמדות שלי. בימים האחרונים הייתי ממש במצב מלחמה".

חנניה נפתלי. חנניה נפתלי,
"הסלבס כמו דואה ליפה ודה וויקנד הם בושה"/חנניה נפתלי

מה דעתך על ההסברה הבינלאומית שלנו?

אני חושב שהגופים האלה (דובר צה"ל, משרד החוץ) עושים עבודה טובה במסגרת היכולות שלהם. ואני חושב שכל הוואקום הזה שנוצר, בין מהירות תגובה לבין חופש ביטוי שלי נניח, כמו של פעילי הסברה, זה חשוב שאנחנו נכנסים לוואקום הזה, כי עד שתצא תגובה מגופים גדולים, אנחנו כבר בשטח מספרים את האמת. אני חושב שצריך כמה שיתר כי זה ממש מרגיש שאנשים בעולם לא מבינים את מה שקורה. המון אנשים מופתעים, ומנגד גם בסבב הזה, אני נתקל בהמון ישראלים ששולחים לי הודעות ואומרים תגיד להם את זה ואת זה. כאילו, שישראלים מרגישים שהם צריכים קול, לא רק עובדות אלא גם מה עובר להם בלב או בראש, שהם רצים למקלט.

מה דעתך על תגובות הסלבס הבינלאומיים שמתבטאים נגד ישראל?

"אני חושב שהסלבס כמו דואה ליפה ודה וויקנד הם בושה. אני רוצה להאמין שזה הנובע מחוסר הבנה ולא מתוך שנאה. אני פשוט הייתי ממליץ להם ללמוד את העובדות והייתי מזמין את דואה ליפה ואת חדיד, להגיע לישראל. זו התשובה שלי למשפיענים, דוגמנים וזמרים שמפיצים פייק ניוז. בואו תגיעו לישראל, בואו תשנו יום- יומיים בעוטף עזה ותראו מהם החיים. כי זה ממש קל לפרסם סטורי ולפרסם פוסטים שהם רחוקים ממה שמתרחש בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully