וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים איראנים איימו לתקוף צינור גז ישראלי, זה מה שקרה אחר כך

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 9:36

חברת הסייבר FireEye פרסמה דוח ובו ציינה כי חלה עלייה משמעותית בהתקפות על תהליכי בקרה הנתמכים על ידי טכנולוגיה תפעולית. בין המקרים שחשפה במסמך, ציינה קבוצת האקרים שטענה כי תקפה צינור גז ישראלי. לא תאמינו מה קרה אחר כך

הפגנת פעילי אופוזיציה איראנים במהלך שיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 20 באפריל 2021. רויטרס
האקרים איראנים טענו כי תקפו צינור גז ישראלי/רויטרס

בשנים האחרונות, על רקע "מלחמות הסייבר" בין המדינות השונות, האקרים איראנים מנסים לפגוע בחברות ישראליות ותשתיות קריטיות בישראל. חלק מההתקפות מכוונות לתהליכי בקרה הנתמכים על ידי טכנולוגיה תפעולית (OT). מדובר בהתקפה מורכבת, אבל אם האקרים יצליחו לבצע שינוי של תהליך בקרה, הנזק יהיה משמעותי. חברת הגנת הסייבר FireEye שחררה דוח שבו ציינה על עלייה ניכרת במתקפות מסוג זה, ואף חשפה קבוצת האקרים איראנית שטענה: "פגענו בצינור גז ישראלי". אלא שבתמונות ששחררה קבוצת האקרים, התגלה כי הקבוצה בכלל תקפה את מערכת האוורור של מסעדה ברמת השרון.

בדוח ששחררה החברה, פרסמה כי חלה עלייה ניכרת בהתקפות מסוג זה, אך גם ציינה כי אף אחת מהתקיפות שחשפה לא השפיעה באופן משמעותי. עם זאת, התדירות הגוברת והחומרה היחסית, דורשות ניתוח סיכונים ובחינת ההשלכות האפשריות."חיבור של בקרים תעשייתיים לסביבה אינטרנטית הוא מגמה עולמית שיש בה תועלת רבה להגברת הפרודוקטיביות" אמר לוואלה! TECH יאיר עטר מייסד שותף ו- CTO של OTORIO. "החל משימוש במידע לטיוב הייצור, דרך שליטה מרוכזת על מספר רב של תהליכים ועד צמצום התלות בכוח אדם ועוד - אין ספק שהתועלת היא אדירה ויש בכוחה למנף תעשיות שלמות" מסביר עטר.

תקיפה ״איראנית״. צילום מסך, צילום מסך
טענו כי תקפו צינור גז, אך בפועל תקפו מערכת אוורור של מסעדה ברמת השרון/צילום מסך, צילום מסך

"הסיכון נוצר כאשר הטכנולוגיה מותקנת בצורה לא מאובטחת, למשל על ידי חיבור ישיר של הבקרים לרשת האינטרנט שלא דרך הרשת הפנימית של החברה, שימוש בסיסמאות ברירת המחדל ואי הגדרת סיסמאות חזקות, אי-הגבלת הרשאות הגישה לרכיב, חוסר במוצרי אבטחה והצפנה משלימים, ועוד. במרבית המקרים מערכות אלו נבנו ללא חשיבה עמוקה על אבטחת מידע, לכן ברגע שמתגלים רכיבי בקרה החשופים לאינטרנט ללא פיקוח - הרי שהדרך לשיבושם מתקצרת משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully