וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים אותו על צרור המפתחות שלכם: בדקנו את ה-AirTag של אפל

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 19:53

עם תג מחיר של 139 שקל, ותרבות "שלמו על כל תוספת", אפל השיקה את ה-AirTag. הרכיב החדש נועד לאתר את צרור המפתחות שלכם. אך גם כצפוי, הוא משנה את התחום ואת כל מה שהמתחרים ניסו לעשות עד כה

airtag. צילום מסך, צילום מסך
לא מפתיע: עבור כל תוספת תצטרכו לשלם/צילום מסך, צילום מסך

"לשירות Find My התחברו מעל למיליארד מכשירים עד כה", אמרה קרליין וולפמן אסטרדה, מנהלת תוכנית ההנדסה במערכות האייפון במהלך אירוע שקיימה בחודש אפריל, ובו הכריזה על הAirTag אחרי אינספור שנים של שמועות והדלפות. כצפוי, הוא מתיימר לחולל מהפכה בתחום שקיים כבר מספר שנים ולא ממש הצליח להמריא. חברת Tile האמריקנית ו-Chipolo הסלובקית הן השולטות בתחום כיום, וכבר הספיקו לשחרר מספר רחב של תגי מעקב.

עם זאת, אין להם את אותו כוח הפרסום והפיתוח שיש לתאגיד ענק כמו אפל. כעת, עם תג מחיר של 139 שקלים, ה-AirTag הגיע אלינו לסקירה מאיידיגיטל. לרכיב החדש יש חסרונות (כמנהגה של אפל, עבור כל תוספת תצטרכו לשלם) וגם לא מעט יתרונות. בדקנו אותו.

עיצוב "אפלי" למהדרין

בניגוד למתחרים (Tile, Chipolo וסמסונג), שהשיקו רכיב מעקב מרובע, הרכיב של אפל עגול ובערך בגודל מטבע של חצי שקל. כצפוי, גם ברכיב כל-כך קטן, החברה הצליחה להעניק לו עיצוב שצועק "אפל". צד אחד לבן וחלק לגמרי, ובצד השני ניתן למצוא מסגרת כסופה עם הלוגו של היצרנית. עם זאת, הבעיה הגדולה ב-AirTag היא העובי שלו. הוא מעט יותר עבה ממתחריו, ואם יש לכם ארנק דק, הרכיב יבלוט ואפילו יהרוס את הארנק בטווח הארוך.

Apple Airtag. אפל,
עיצוב "אפלי" למהדרין/אפל

בדיוק בשביל זה, אפל השיקה מחזיק מפתחות, שכצפוי (שוב), יעלה לכם כסף. מחזיק המפתחות מאפשר לחבר את ה-AirTag לצרור המפתחות שלכם ומחירו אף עולה על זה של הרכיב עצמו. כמה בדיוק? פי אחד וחצי ממחיר המוצר, כ-219 שקלים באיידיגיטל. כמובן שניתן למצוא גם אפשרויות זולות יותר באתרים הסינים, אך עדיין מדובר בהוצאה נוספת. המתחרים, לעומת זאת, דאגו "לחורר" את רכיב המעקב כך שתוכלו לצרפו בקלות לצרור המפתחות.

עוד בוואלה!

ווטסאפ מתעדכנת: מאפשרת האזנה מהירה להודעות קוליות

לכתבה המלאה

הבשורה בחומרה

לאפל יתרון מובנה על כל המתחרים כמו Tile ו-Chipolo - והוא בחומרה. למעשה, זה מתבטא בעיקר בכך שאם הרכיב יאבד עם הארנק או צרור המפתחות, כל אייפון שיהיה בקרבתם יוכל לשדר את המיקום האחרון שלהם אליכם. תארו סיטואציה בה איבדתם את צרור המפתחות ברחוב, ואחרי שעה קיבלתם התראה כי הוא נמצא ברחוב מסויים. זה ככל הנראה יהיה הודות לכך שאייפון שהיה בסמוך שידר אליכם את מיקומו. גם Tile השיקה פיצ'ר דומה, אך בעקבות פופולריות נמוכה בהרבה מזו של אפל, הוא לא באמת הצליח לשנות את כללי המשחק. בלב הרכיב נמצא שבב U1 שעוצב על ידי אפל, והוא מאפשר איתור מדויק להפליא עבור משתמשי האייפון 11 ואייפון 12, הכוללים צ'יפ זהה. כך, במידה והרכיב אבד בסביבתכם, תוכלו לקבל חיווי מדויק בנוגע למיקומו בחדר.

בשורה נוספת ואף יוצאת דופן במונחי אפל, היא האפשרות להחליף את הסוללה בצורה ידנית. רוב המתחרים לא מאפשרים זאת, בעיקר על מנת שהצרכנים ירכשו את המוצר מחדש בתום מחזור חיי הסוללה. לעומתם, ב-AirTag ניתן לשלוף את המסגרת הכסופה ולהחליף את הסוללה המפעילה אותו בצורה ידנית. נוסף על כך, לרכיב גם רמקול חלש המשמיע צליל המסייע במציאתו.

airtag. צילום מסך, צילום מסך
airtag/צילום מסך, צילום מסך

איך זה עובד? בדיוק כמו שאפל יודעת

אפל השיקה לפני מספר שנים את אפליקציית "Find My iPhone". במקור, האפליקציה תוכננה כדי לאתר את מכשירי האייפון והאייפד מרחוק. עם השנים, הצטרפו אליה עוד מוצרים כמו המחשבים והשעונים של היצרנית. יתרה מכך, הודיעה אפל במהלך אירוע השקת ה-AirTag כי תאפשר לחברות חיצוניות לפתח מוצרים שיוכלו להתחבר לאותה המערכת.

ה-AirTag מנוהל מאותה המערכת שמאפשרת כמה מצבים: איתור, השמעת צליל והפעלת מצב איתור למקרים בהם הרכיב אבד. הודות לשבב ה-U1, אפל מאפשרת לאתר את הרכיב באמצעות חיווי על המסך במעין משחק "חם - קר" הכולל חץ המצביע לכיוון השבב וטווח מהשבב עצמו. מניסיון קודם עם חלק ממתחריו, מדובר בחווית הממשק הטובה ביותר - בדיוק כמו שאפל יודעת.

בשבבים אחרים לרוב מקבלים טווח מטרי שהוא לא תמיד מדויק. כתוצאה מכך, המשתמש לא יכול לדעת בדיוק לאיזה כיוון לפנות ונאלץ ללכת מצד לצד על מנת לבדוק האם הטווח הצטמצם. המחשבה על הפרטים הקטנים לא עצרה כאן. אפל שילבה גם התראות קוליות על כיוונו של ה-AirTag במרחב, מה שמאפשר גם לעיוורים לעשות בו שימוש. המחשבה על הפרטים הקטנים האלה מדהימה בעיניי.

airtag. מייקי לוי, מערכת וואלה!
זה עובד בדיוק כמו שאפל יודעת/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בשורה התחתונה: מוצר נהדר, עם עלויות גבוהות

חברות בודדות, בהן אפל, יודעות לקחת תחום שלא המריא כמצופה, ולהרים אותו לשמיים. כך אפל צפויה לעשות עם ה-AirTag, שמגיע עם ממשק מצויין, חומרה מתקדמת, ובעיקר פתרון שאף חברה אחרת לא יכולה לספק: איתור של הרכיב באמצעות אייפונים אחרים. הרכיב ניתן לנו על ידי איידיגיטל והוא נמכר תמורת 139 שקלים. אם אתם נוהגים לאבד את המפתחות באופן תדיר, אין אפילו צורך להתלבט - רכשו כבר היום את ה-AirTag. שימו לב כי, כאמור, תוכלו לרכוש מחזיק מפתחות באתרים הסיניים, ובכך לחסוך עוד מאות שקלים על מתאם מקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully