וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור על פלסטין": הטיקטוק השנוי במחלוקת שהפך לפופולרי

"פעם הייתה ארץ בשם פלסטין, ושם גרו נוצרים, מוסלמים ויהודים בהרמוניה", כך מתחיל סרטון הטיקטוק שהפך לויראלי בשבוע האחרון וזכה כבר למעל 12 מיליון צפיות. על הסרטון, אחראית גולשת ממצרים, ש"רק רצתה לשתף" את גרסתה לסכסוך הישראלי-פלסטיני

"פעם הייתה ארץ בשם פלסטין, ושם גרו נוצרים, מוסלמים ויהודים בהרמוניה", כך מתחיל סרטון הטיקטוק שהפך לויראלי בשבוע האחרון. על הסרטון אחראית אמאן אסקר, בת 32 ממצרים, שרצתה לשתף את גרסתה למה שהביא לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בסרטון שהעלתה, שאורכו כשתי דקות, ניסתה לתאר בשירה את ההיסטוריה של השטח, כיצד הוא התפתח עם השנים ומה קרה לו אחרי ההכרזה על מדינת ישראל. את השיר בסרטון, "הסיפור על פלסטין", העלתה בשיא מבצע "שומר החומות", מה שסייע להזניק אותו לקהל רחב הרבה יותר משציפתה. בטיקטוק ובעמוד האינסטגרם האישי שלה, הסרטון זכה כבר למעל 12 מיליון צפיות.

במשך כ-2 דקות, תיארה נסקר את הסיפור לצד המנגינה של השיר המפורסם "The Wellerman": "ואז ב-1948, ישראל השתמשה בבריונות על מנת להפוך למדינה. אלפי פלסטינים נאלצו לברוח מביתם כדי לשרוד. כולם ללא זכות לחזור, ללא זכות להילחם על האדמה שהייתה פעם שלהם", שירה המשיך. "זה הסרטון שהיה לי הכי חשוב שיהפוך לויראלי", סיפרה נסקר לאתר AA הטורקי. "כמות הצפיות והפידבקים החיוביים שקיבלתי עליו רק הוכיחו לי כמה הסרטון באמת היה חשוב להרבה אנשים. האלימות של הצבא הישראלי השפיעה עליי המון. אני לא יכול להיות שמחה באמת כשאני יודעת מה קורה שם", הוסיפה. בתיאור תחת הסרטון שלה, ביקשה נסקר מאנשים לשתף את הסיפור בתקווה שהלחימה תיפסק ואיתה גם הניסיון לגרש פלסטינים משכונת שייח ג'ארח בירושלים.

ישראל נתפסה לא מוכנה

נראה כי במבצע "שומר החומות", ישראל חטפה מהלומה קשה ברשתות החברתיות. מפורסמות כמו ג'יג'י חדיד, דואה ליפה ועוד, שאחריהן עוקבים עשרות מיליוני אנשים, העלו סטורים ופוסטים נגד ישראל. בכך, הן פגעו באופן ניכר מאוד במערך ההסברה הבינלאומי. גם טיקטוק, טלגרם ופייסבוק, שסיפקו במה לאלפי הסרטונים נגד ישראל, לא השקיעו מאמצים מספיקים על מנת להסיר את כולם בזמן. כתוצאה מכך, פייק ניוז על ישראל התפשט ברשת בקצב חסר תקדים, יותר מכל מבצע בעבר.

עוד מי שלא היה מוכן למערכה, אלו יחידות וחטיבות ההסברה הישראליות. בזמן שהטילים נחתו על ישראל ורובם יורטו באמצעות כיפת ברזל, נראה כי הטילים ברשתות החברתיות לא יורטו, וישראל נפגעה אנושות מבחינה הסברתית בעולם. הסרטון הויראלי הוא רק דוגמה לאיך גולשת פרטית יכולה להשפיע על תדמית ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully