וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה יודע שהמשימה תתבצע": בהייטק מתרשמים מהישראלים

במדינת ישראל כאוס רודף כאוס, אבל דווקא, ואולי בגלל זה, העובדים הישראליים נחשבים למצטיינים בחברות הבינלאומיות. פנינו למנהלים ושמענו מהם ש"אין קבוצה אחרת לצאת איתה למלחמה". למה?

על רקע הכאוס שמדינת ישראל חוותה בחודש האחרון מבפנים ומבחוץ, מעניין לשמוע כיצד העובדים המקומיים של ההייטק הישראלי, נתפסים בעיני מעסיקים ומנהלים זרים בחו"ל, בתקופה הזאת ובכלל. התמונה הכוללת? כשהמדינה לא בוערת, אנחנו יודעים לבצע משימות בצורה יצירתית ובלתי מתפשרת, אבל גם לא כל כך אוהבים לדייק בזמנים ולהיות רשמיים מדי. בסוף, וזה אולי מה שחשוב: כשעובד ישראלי מקבל משימה לביצוע, אפשר לסמוך עליו שהיא תיעשה על הצד הטוב ביותר.

קלי אוקונור. AU10IX,
יצירתיים וחדשניים. קרי או'קונור/AU10IX

"אין קבוצה אחרת של אנשים שארצה לצאת איתם למלחמה", אומרת קרי או'קונור קולג'ה, מנכ"לית הסטארטאפ הישראלי Au10ix. "ישראלים יודעים ליצור אווירה משפחתית ומערכות יחסית - אבני בסיס בדרך להצלחה עסקית. אבל מעבר לזה, הכי חשוב: הישראלים יצירתיים וחדשניים ואין בעיה שמאיימת עליהם, הכל ניתן לפתור ולהגיע אל היעד". או'קונור מספרת גם על האתגרים שחוותה בעבודה מול ישראלים ועל הרגעים המצחיקים שבדרך. "הישראלים מאוד דעתניים, לכל אחד יש עמדה משלו והוא מבוצר בה, צריך ללמוד להיות סבלניים ולהכיל כדי להתמודד עם זה", היא צוחקת. "ואם יש רגע אחד שלעולם לא אשכח, זה שבפעם הראשונה שהגעתי למשרדים בישראל ניגש אליי אחד מעובדי החברה וסיפר לי 'היי, אני בן 47 אבא לשני ילדים ומתגורר בקיבוץ. בת כמה את?'. כאישה אמריקאית הישירות וה"חוצפה" הפתיעו אותו והצחיקו מאוד".

ג'ים לודסטרו משמש כ-CRO בחברת בסיס הנתונים האמריקאית אירוספייק (Aerospike), לה פעילות ענפה בישראל בשלוש השנים האחרונות, בין היתר במתן שירותים לענקיות כמו פלייטיקה ואיירון סורס. "ישראלים הם עובדים חרוצים ותחרותיים במיוחד", אומר לודסטרו. "היצירתיות, תשוקה וסגנון העבודה הישראלי מתפשטים בכל החברה והם מהווים בסיס מצויין לבנייה של ארגון מצליח. העובדים הישראליים מביאים גישה שמתרכזת מאוד בלקוח, מייצרת איתו קשר אינטימי אפשר להגיד, משהו שלנו בחברה לא היה במידה כזו לפני כן. ההשפעה של הישראלים על החברה שלנו - שהיא אמריקאית בבסיסה - כל כך עמוקה, עד שפעם באחד מביקוריי בישראל במפגש עם אחד הלקוחות שלנו הוא אמר לי ש'אירוספייק מתנהגת ממש כמו חברה ישראלית, וזו המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת'". נקודה אחרונה אליה מתייחס לודסטרו היא יכולת ההתמקחות הישראלית לצד חוש הגינות מפותח. "הישראלים מנהלים משא ומתן בצורה מאוד קשוחה, עומדים על שלהם, אולם מהרגע שהחוזה נחתם - מילה שלהם זו מילה, הם משחקים בהגינות ובכבוד, וכך נוצרים גם יחסים טובים ומועילים לשני הצדדים לטווח הרחוק".

אסים זאהר. Glassbox,
הישראלים קובעים פגישה לטובת הצד השני. אסים זאהיר/Glassbox

"יש בינינו 7 שעות הפרש, אבל הישראלים תמיד יתאמצו לקבוע את הפגישה בזמן שנוח לצד השני, גם אם זה על חשבון הערב החופשי שלהם", מספר אסים זאהיר, סמנכ"ל השיווק בסטארטאפ הישראלי גלאסבוקס (Glassbox). עיקר פעילותה של החברה, העוסקת בתחום ניתוח חוויות משתמש בנכסים דיגיטליים, בלונדון ובישראל, לצד פעילות משנית בארה"ב. "הישראלים הם אנשים ישירים וכנים, אבל גם מאוד חביבים - בכל פעם שנכנס לשיחה אדם שאינו דובר עברית הם יעברו לשוחח באנגלית". זאהיר לא מזהה קושי מהותי בעבודה מול הישראלים, מלבד אתגר קל. "במקרים מסוימים, מונחים בעברית או באנגלית אינם מתורגמים היטב, אבל זה גם הופך למצחיק ובסוף אנחנו מצליחים להבין אחד את השני". עוד הוא מוסיף: "הישראליים מאוד משפחתיים, זה ניכר, והייתי רוצה להביא את התרבות הזו לידי ביטוי בכל חלקי גלאסבוקס. עשינו מסיבה וירטואלית עם זמרת מאוד מפורסמת. בשנייה שהיא הופיעה על המסך, כולם היו בטירוף ורק אנחנו חברי הצוות מחו"ל ישבנו בשקט. מסתבר, שזו הייתה נטע ברזילי! היה קצת מביך עבורנו בהתחלה שלא הכרנו אותה, אבל הטירוף שראינו שם מכל הישראלים בחברה - זה היה שווה את זה!".

נלסון ריצ'יארדי פארנטה הוא סמנכ"ל שירותים בסטארטאפ אוגורי (Augury), הפועל בתחום התעשייה 4.0. גם פארנטה מצביע על הישירות הישראלית כמאפיין בולט: "אחד הדברים שהעובדים הישראלים יותר בולטים בו הוא השקיפות שלהם, וכך גם נדרש ממני כממונה על ישראלים - לפעול בשקיפות, כנות ואמון - דבר שבשאר העולם לא מקובל מידה". פארנטה מספר על ההתמודדות עם ניהול עובדים ממדינות שונות, ביניהם ישראלים, וטוען שכדי לצלוח את האתגר הדבר החשוב ביותר הוא אמפתיה, ומקנח גם בסיפור קטן: "גדלתי בריו דה ז'נרו, שם היו לי לא מעט חברים יהודים. רבים מהם בשנות העשרים לחייהם נסעו להתנדב בקיבוצים בישראל, כך יצא שנחשפתי לכמה וכמה קיבוצים. ברבות השנים התראיינו לאיזו משרה, וסמנכ"ל המכירות שראיין אותי וידע שגדלתי בריו, סיפר לי כי גם הוריו משם ושהם אף עשו עלייה לקיבוץ. הוא לא הספיק לסיים לספר ושאלתי אותו 'ברור חיל'? הוא קפא והיה בשוק. ככה זה עם ישראלים, כולם מכירים את כולם".

ג'ים לודסטרו. Aerospike,
חרוצים ותחרותיים. לודסטרו/Aerospike

"היכולות והכישרון של הצוות שלנו בישראל לא נופלים מאלה של הצוותים שעבדתי איתם בעבר - בגוגל, יאהו או פייסבוק", מספר פראשנט פולוריה מנכ"ל יוניקורן הפינטק הישראלי פאנדבוקס (Fundbox), הפועל בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. ובכל זאת, הוא מסייג. "אחרי שנים ארוכות של עבודה עם צוותים ישראליים - כמנהל או כחבר צוות - הגעתי למסקנה אחת בלתי נמנעת: ישראלים לא אמורים להיות מנוהלים", הוא צוחק. "ועכשיו ברצינות. הכוונה היא שאין דרך טובה לנהל ישראלים ולומר להם מה לעשות, צריך לגרום להם לחשוב, לייצר דיון ותשוקה, והם כבר ימצאו את הדרך לבצע את הדברים בעצמם. כנראה שהדברים האלה נכונים לגבי כל אדם בעולם, אבל אצל ישראלים זה בולט הרבה יותר, אוטונומיות היא מרכיב חשוב בהצלחה שלהם". פולוריה מתייחס לשני דברים שלמד מעבודה עם ישראלים. "היכולת של ישראלים להיות חמים ולבבים ורגע לאחר מכן להתווכח באינטנסיביות על נושא בעבודה, היא דבר לא רגיל עבור האדם האמריקני. בנוסף, היכולת של ישראלים לשלוף רעיונות יצירתיים ושוברי שגרה כדי להתמודד עם בעיה שהגבולות שלה היו נראים ברורים, היא מדהימה. יש לכך מילה בהודית - ג'אגד (פולוריה הודי במקור), חייבת להיות לכך גם מילה בעברית!".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully