וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מבצע שומר החומות: אינסטגרם משנה את האלגוריתם

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 11:49

בעקבות ביקורת שהגיעה מקרב פרו-פלסטינים ועובדי אינסטגרם, החברה הודיעה כי תשנה את האלגוריתם. השינוי מגיע על רקע טענות של משתמשים שציינו כי אינסטגרם מצנזרת תוכן רלוונטי. כעת זה הולך להשתנות

אינסטגרם. ShutterStock
בעקבות מבצע שומר החומות: אינסטגרם משנה את האלגוריתם/ShutterStock

אינסטגרם שבבעלות פייסבוק ביצעה שינוי באלגוריתם, וזאת לאחר שקבוצת עובדיה דיווחו כי התכנים הפרו-פלסטינים לא ניתנים לצפייה למשתמשים במהלך מבצע "שומר החומות". אינסטגרם בדרך כלל מציגה תוכן חדש שעולה בפלטפורמה, ונותנת לו עדיפות על פני תוכן שפורסם מחדש, אך כעת תתן משקל שווה לשניהם. במהלך מבצע "שומר החומות", קבוצת עובדי אינסטגרם פנתה מספר פעמים לגבי תוכן שצונזר בצורה אוטומטית על ידי אינסטגרם, לרבות הודעות על מסגד אל-אקצא שהוסרו בטעות.

השינוי אינו רק בתגובה לחששות מפני התוכן הפרו-פלסטיני. בתגובה של דובר פייסבוק לאתר הטכנולוגיה TheVerge, ציין כי החברה הבינה שהסתרת תוכן ששותף שוב, גורם למשתמשים להאמין שאינסטגרם מדכא את המשתמשים. "אנו רוצים להיות ממש ברורים - זה לא המקרה", אמר הדובר לאתר. "זה חל על כל פוסט שמשותף מחדש ב-Stories, לא משנה במה מדובר", הוסיף.

טיקטוק. צילום מסך, צילום מסך
ושום מילה על האלגוריתם שביצע את ההסתה בעולם/צילום מסך, צילום מסך

ביקורת רבה הוטחה על הרשתות החברתיות, לרבות פייסבוק בטענה כי האלגוריתם הציף תוכן ישן ומנגד, גם חסם תוכן ישן. מוקדם יותר החודש פייסבוק סגרה את עמוד התמיכה הישראלי הגדול בעולם, וזאת לאחר שהותקף על ידי האקרים מוסלמים. את העמוד מנהל ד"ר מייק אוונס. העמוד מונה כ-77 מיליון עוקבים, פרו ישראליים. זמן קצר לפני שנחת בישראל, פייסבוק חסמה את העמוד ללא מתן תשובות, ונכון לרגע זה חשבונו עדיין חסום.

באינסטגרם מוסרים כי הם שומעים שוב-ושוב ממשתמשים, כי הם מעוניינים לקבל תוכן מקורי של חברים קרובים, מאשר לראות אנשים שמשתפים מחדש תמונות ופוסטים של אחרים. זו גם הסיבה שאינסטגרם העדיפה סיפוריים מקוריים, אמר הדובר. "אבל חלה עלייה לא רק עכשיו, אלא גם בעבר, בכמות האנשים שמשתפים מחדש הודעות, וראינו השפעה גדולה מהצפוי על היקף הודעות אלו", הוסיף. "סיפורים שמשתפים מחדש פוסטים של עדכונים, אינם משיגים את מה שאנשים מצפים מהם, וזו לא חוויה טובה. אינסטגרם עדיין מאמינה שמשתמשים רוצים לראות סיפורים מקוריים יותר, ולכן בוחנים כיצד למקד סיפורים בתוכן מקורי, וזאת באמצעות כלים חדשים", סיכם הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully