וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בבשר לפנינו? מתקפת סייבר על אחד מהמפעלים הגדולים בעולם

תוקפים שככל הנראה מוצאם ברוסיה, תקפו את אחד ממפעלי הבשר הגדולים בעולם וכתוצאה מכך, הושבתו 9 מפעלים של החברה. הענקית כבר הודיעה לספקים: ייתכנו שיבושים באספקת הבשר. האם עליית מחירים ומחסור עולמי לפנינו?

סייבר. 123rf,
מתקפת סייבר על יצרנית הבשר הגדולה בעולם/123rf

חברת JBS הברזילאית, יצרנית הבשר הגדולה בעולם, סגרה את כל מפעליה בארצות הברית בעקבות מתקפת סייבר. ההשבתה השפיעה על כל מפעלי החברה בארה"ב, ופגעה ב-9 מפעלים באריזונה, טקסס, נברסקה, קולרדו, וויסקונסין, יוטה, מישיגן ופנסליבניה. ההשבתה כה משמעותית, שהיא פגעה ברבע מאספקת הבשר בארצות הברית וייתכן כי יהיו מחוסרים בארה"ב ואף בעולם. הענקית הברזילאית מונה יותר מ-66 אלף עובדים ביותר מ-84 מפעלים בארצות הברית. התוקפים דורשים תשלום עבור הסרת ההצפנות, ובשלב זה לא ברור מהו הסכום אותו דורשים.

החברה הודיעה כי גילתה ביום ראשון "מתקפת סייבר מאורגנת", שהשפיעה על כמה ממערכות המחשב בצפון אמריקה ובאוסטרליה. החברה ציינה כי "ייקח זמן" לפתור את הפריצה, והזהירה כי העיכוב עשוי להשפיע על עסקאות מסוימות עם לקוחות וספקים. החברה נמנעה מלהגיב בנושא באופן פומבי, אך וועד העובדים כבר התבטא וציין כי הם קוראים לחברה להבטיח את קבלת שכרם המובטח של העובדים. בעוד שהחברה לא הגיבה בנושא, הבית הלבן מספר כי הוא מודע למצב וייתכן כי מקור התוקפים ברוסיה.

"חברת JBS הודיעה לממשל כי דרישת הכופר מגיעה מארגון פשיעה שכנראה מתגורר ברוסיה. הבית הלבן מתקשר ישירות עם ממשלת רוסיה בעניין, ומעביר את המסר לפיו מדינות אחראיות אינן יכולות להגן על פושעי סייבר", אמרה סגן מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, בתדרוך לעיתונות.

רק בחודש שעבר, חברת הדלק הגדולה בארה"ב הושתקה בשל מתקפת כופרה נרחבת. החברה, "קולוניאל", מעבירה כמחצית מאספקת הדלק של החוף המזרחי, והיא ככל הנראה הותקפה על ידי קבוצת פושעי הסייבר DarkSide. הממשל הכריז מצב חירום ב-17 מדינות כדי להקל על העברת האספקה, וחברי קונגרס קוראים לנקיטת צעדים לאבטחת התשתיות הקריטיות. השיבוש הוביל לעליית מחירים, וזמני אספקת דלק גבוהים במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully