וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצמיחים את דור הבא של סוכני שינוי": אירוע המייקאתון של PICO Food Security

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 12:06

באירוע "מייקתון" PICO Food Security, שנערך במתחם בשכונת תלפיות בלב ירושלים, השתתפו כ-160 ילדות וילדים. במהלך היום עבדו הקבוצות בניסיון לפתור 6 אתגרים שונים בתחום ביטחון תזונתי, עמידות, חלקאות ועוד

pico kids. Pico Kids,
"מצמיחים את דור הבא של סוכני שינוי"/Pico Kids

חוזרים לשגרת היזמות: באירוע "מייקתון" PICO Food Security, שנערך במתחם המייקרספייס של PICO Kids בשכונת תלפיות בלב ירושלים, השתתפו השבוע כ-160 ילדות וילדים בליווי והדרכה של 30 מנטורים. במהלך היום עבדו הקבוצות בניסיון לפתור 6 אתגרים שונים בתחום ביטחון תזונתי. "זו חוויה חינוכית מדהימה. כל חודשיים אנחנו עושים מייקאתון שקשור לקיימות או בעיות אוניברסליות. אני חושב שבתקופה הזאת, כל דבר הופך לפסטיבל, וזה היה פשוט חוויה חינוכית. הגיעו הורים, מנהלי בתי ספר ועוד. אני הרגשתי את השמחת חיים שהייתה מסביב. זו חוויה כיפית. ההורים מאוד התלהבו, ואמרו שאנחנו מלמדים בצורה חוויתית את כל כישוריי המאה ה-21. העולם משתנה וכל ילד עם היצירתיות שלו והחשיבה יכול לפתור בעיות ולייצר עתיד טוב יותר", אמר אלי וורטמן.

טרם האירוע, חקרו המשתתפים והמשתתפות מגמות מקומיות וגלובליות בנושא בטחון תזונתי, זאת על מנת להבין ולהעמיק את ידיעותיהם בתחום: שינויי אקלים, צמיחה חדה בגודל אוכלוסיית העולם, תנודתיות במחירי המזון, אבדן קרקעות חקלאיות, אתיקה ועוד. לאחר מכן דרך מתודולוגית Design Thinking שפותחה באוניברסיטת Stanford, בנו הקבוצות אבטיפוס ראשוני. במהלך המייקתון המשתתפים בנו אבטיפוס מתקדם ומתפקד בעזרת שימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות כגון הדפסת תלת מימד, חיתוך בלייזר, בניית אפליקציות ותכנות. בנוסף הכינו מצגות המתארות את הפרויקט והציגו אותן בפני פאנל שופטים.

pico kids. Pico Kids,
"טרם האירוע, חקרו המשתתפים והמשתתפות מגמות מקומיות וגלובליות"/Pico Kids

בין האתגרים: עמידות, חלקאות, מודעות תזונתית ובזבוז מזון

אתגר עמידות: ערכת גננות למתחילים המכילה כיפה גיאודזית שניתן לבנות ולפרק בקלות ומנצלת את השטח באופן מקסימלי, ערכת גינון בסיסית, אפליקציה לניטור השקייה, מצב הצמח, טיפים חשובים, שיתוף עם חברות.המטרה היא לאפשר למשפחות רבות ככל האפשר לפתח משק עצמאי שאינו תלוי בפגעי הסביבה.

אתגר חקלאות מקיימת: הפרוייקט היה ניצול של שטחים קיימים בגגות של תחבורה ציבורית לצורך חקלאות. בנוסף צמצום פליטת פחמן דו חמצני והפיכתו לחמצן על ידי תהליך הפוטוסינתזה שעוברים הצמחים.

pico kids. Pico Kids,
״עצם היכולת להיות ביחד ולקיים מפגש פיזי ואירוע בסדר גודל כזה, היה מרגש מאוד עבורנו ועבור הילדים״/Pico Kids

אתגר מודעות תזונתית: הילדים רצו לבנות שעון שיסרוק מוצרים וינגיש את הרכיבים לכל מיני קהלים כמו עיוורים חרשים וילדים שפחות נוח להם לקרוא או מבינים מה כתוב ברכיבים מאחורה. הדפסנו את השעון עצמו מתלת מימד והילדים עשו אילוסטרציה לאיך זה יעבוד.

אתגר בזבוז מזון: אפליקצית junk food מאפשרת להשתמש במזון שעומד להתקלקל או במזון מקולקל ומציעה 3 אופציות: מתכונים - בהתאם למרכיבים שמכניסים לאפליקציה היא מציעה מתכונים שמבוססים עליהם. חלוקה - העלאת מוצרים שעומדים לפוג למכירה במחיר מוזל לשכנים שחברים באפליקציה.
קומפוסט - איסוף קומפוסט שכונתי והעברתו לנקודת המיחזור הקרובה על מנת לאפשר לאנשים שגרים רחוק מפחי קומפוסט למחזר.

"אחרי יותר משנה שנאלצנו להעביר את רוב התכניות שלנו באופן מקוון בעקבות מגפת הקורונה, עצם היכולת להיות ביחד ולקיים מפגש פיזי ואירוע בסדר גודל כזה, היה מרגש מאוד עבורנו ועבור הילדים. חלק גדול וניכר מהעקרונות של פיקו קידס הינו הכרת האחר, למידה ועבודת צוות משותפת, ולמידת כלים ישומיים להצליח ולהתגבר על מכשולים בעזרת אמפתיה וערכים של תיקון עולם, שיוביל לבניית גשרים משותפים לחברה יותר שוויונית. המטרה שלנו היא להצמיח את דור הבא של סוכני שינוי בירושלים ובעולם", סיכמו את האירוע ב-Pico Kids.

  • עוד באותו נושא:
  • יזמות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully