וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה חמורה במשתמשים? העדכון החדש של טיקטוק

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 15:41

הרשת החברתית הסינית עדכנה את תנאי השימוש והוסיפה סעיף שעשוי לפגוע במשתמשים. מעתה טיקטוק תוכל לאסוף מידע רגיש על המשתמשים, כשלא ברור היכן תאחסן את הפרטים ולאן יגיעו

טיקטוק. ShutterStock
עדכון שנוי במחלוקת ואף ייתכן כי מסוכן במיוחד/ShutterStock

טיקטוק משנה את תנאי השימוש בארה"ב ומוסיפה סעיף שנוי במחלוקת: האפליקציה תוכל לאסוף מהמשתמשים פרטים כמו "צילומי תווי פנים והקלטות קוליות". על פי הסעיף החדש, החברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית הפופולרית מסין, טענה כי היא "עשויה לאסוף מזהים ביומטריים ומידע ביומטרי על המשתמשים שלה". הסעיף החדש נכתב תחת קטגוריה שהוסיפה לאחרונה להסכם השימוש והפרטיות, הנקראת "מידע מאודיו ווידאו". שם טוענים גם כי האפליקציה תהיה חייבת לקבל אישור מהמשתמש לפני שתחל באיסוף המידע.

את הקטגוריות החדשות בתנאי השימוש ניתן למצוא תחת הכותרת "מידע שאנו אוספים באופן אוטומטי". המדיניות החדשה מסבירה כי החברה אוספת מידע על האובייקטים והרקע שבסרטונים בפלטפורמה. רשתות חברתיות אחרות מנצלות את המידע על מנת ליצור אפקטים טובים יותר למוצרי מציאות מדומה, וכן לטרגט את המשתמשים שלהם בצורה טובה יותר לפרסומות. עם זאת, הסעיפים החדשים מראים כי איסוף המידע עולה שלב בצורה די בוטה. "אנו עשויים לאסוף מידע ומזהים ביומטריים כפי שהוגדרו על פי החוק האמריקאי, לרבות תווי פנים וקול, מהתוכן שעולה לפלטפורמה. במידה והחוק ידרוש מאיתנו לעשות זאת, אנו נבקש ממך אישור לפני שנתחיל בכל איסוף מהסוג", נכתב בתנאי השימוש.

חשוב לציין כי טיקטוק טרם חשפה למה בדיוק היא זקוקה למידע הזה, או כיצד היא מתכוונת לבקש מהמשתמשים אישור כדי לאסוף אותו. כמו כן, שינוי המדיניות תקף כרגע רק בארה"ב. עם זאת, ניתן להניח שטיקטוק תעדכן את השינויים גם במדינות נוספות בעולם, ישראל ביניהן. עוד חשוב להדגיש, כי על פי הניסוח שהשתמשה בו החברה, במידה ובמדינה מסוימת לא יהיו חוקים ברורים בנוגע לאיסוף מידע ביומטרי, היא לא תחויב לבקש מראש את אישור המשתמש לכך. המהלך השנוי במחלוקת מגיע אחרי סאגת טיקטוק-טראמפ מהשנים האחרונות. כזכור, נשיא ארה"ב לשעבר חיפש לחסום את האפליקציה מלפעול בתחומי המדינה, בטענה כי היא מסכנת את ביטחונה של ארה"ב. כעת, טיקטוק מנסה לצבור מחדש את אמון המשתמשים האמריקנים. בחברה הדגישו כי נכון לכיום, לא נעשו שינויים בהסכמי הפרטיות במדינות אחרות.

מטיקטוק העולמית נמסר: "כחלק מהמחויבות המתמשכת שלנו לשקיפות, עדכנו לאחרונה את מדיניות הפרטיות שלנו כדי לספק בהירות רבה יותר למידע שאנו אוספים ולאופן השימוש בו"

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully