וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסה חדשה ל-iOS ועוד: כל ההכרזות מאירוע המפתחים של אפל

8.6.2021 / 0:03

בכנס מפתחים השנתי שהתקיים במטה אפל, הכריזה ענקית הטכנולוגיה על iOS 15 ושיפורים נרחבים בנושא הפרטיות. עוד אפל הכריזה כי פלטפורמת ה-FaceTime תגיע למשתמשי האנדרואיד ולמחשבי ה-PC

iOS 15. אפל, צילום מסך
אפל הכריזה על iOS 15/צילום מסך, אפל

אפל קיימה את כנס המפתחים WWDC 2021, והמשיכה את "מסורת" ההשקה הוירטואלית. כנס המפתחים השנתי הביא כצפוי את iOS 15, מערכת הפעלה חדשה למחשבי אפל, שיפורים ל-FaceTime, ושיפורים למערכת ההפעלה iPadOS. אחרי גל השמועות כי אפל צפויה להכריז על ה-AirPods 2 ואולי גם על מקבוק פרו בעיצוב חדש, הפעם האירוע לא כלל הכרזות על חומרה, אלא נשאר בגזרת התוכנה בלבד. אפל פתחה את האירוע עם סרטון קצר ומשעשע "The Bug". "מחזמר" של מפתחים שמספרים כיצד הם מפתחים אפליקציות לפלטפורמות של אפל, ועם סיום הסרטון עלה טים קוק באולם סטיב ג'ובס שבמטה החברה, ופתח את האירוע כשבקהל "אימוג'ים" שהריעו לו. סיכמנו עבורכם את כל ההכרזות של אפל.

תכירו: iOS 15 - בסתיו אצלכם

אפל הכריזה על ה-iOS 15, הגרסה הבאה למערכת האייפון. הגרסה תביא שיפורים ל-FaceTime, לרבות תמיכה באודיו דו-כיווני (Saptial Sound), וכפתור SharePlay שיאפשר לשתף מדיה בעת שיחות וידאו. עוד ה-FaceTime זוכה לעדכון, ומעתה תהיה זמינה גם במחשב ובאנדרואיד, באמצעות ממשק אינטרנטי. ההתראות יזכו גם הן למראה חדש, והאייפון יזכה לפילטר "Focus" (מיקוד) שיאפשר להתאים את ההתראות בהתאם לפעילות. לדוגמה, אם אתם עובדים, יתבצע סינכרון בין כל המכשירים, או פילטר שינה שישתיק את ההתראות עד השעה שבחרתם.

iOS 15. אפל, צילום מסך
הצגת קבצי מדיה בעת שיחה ב-FaceTime/צילום מסך, אפל

אפליקציית Apple Wallet התחילה את דרכה כמקום לשמירת כרטיסים, בהמשך כרטיסי אשראי ובשנה שעברה זכתה לתמיכה בפתיחת רכב. כעת היא זוכה לעדכון ותאפשר שמירה של מפתחות בבתי מלון, ואף תעודת זהות מאושרת TSA (הגוף האחראי על הביטחון בשדות התעופה), משמע אזרחים אמריקנים יוכלו להשתמש באייפון כאמצעי זיהוי שתקף גם לטיסות.

iOS 15. אפל, צילום מסך
ה-Apple Wallet מתעדכן/צילום מסך, אפל

דגש על פרטיות המשתמשים

אפל שיפרה את נושא הפרטיות והוסיפה פיצ'רים חדשים הכוללים דוח פרטיות עם סיכום שבועי על התדירות שבה אפליקציות ניגשו למידע על מיקום הסמארטפון, המיקרופון או המצלמה. אפליקציית המייל תזכה גם היא לעדכון פרטיות, והיא תחסום פיקסלים (רכיבים) העוקבים האם פתחתם את המייל וקראתם אותם. רק בשנה שעברה אפל השיקה את הפיצ'ר שמונע מאפליקציות לעקוב אחרי המשתמשים, כשהפיצ'ר עשה לא מעט רעש ובעיקר צרות למפרסמות הגדולות כמו פייסבוק. אפל שמה דגש נוסף על נושא הפרטיות, וזאת אחרי שהשיקה פיצ'רים המאפשרים להסתיר את כתובת המייל ועוד.

אפל תקרא את התמונות שלכם

אפל תשתמש בבינה מלאכותית כדי לקרוא את התמונות שלכם, משמע אם אתם מצלמים תמונה שכוללת טקסט או אפילו מסמך, אפל תאפשר באמצעות הבינה המלאכותית, להעתיק את הטקסט מהתמונה ולהדביק אותו בכל מקום אחר. הפיצ'ר נקרא Live Text ואפל כבר הבהירה כי הוא ישתמש בבינה המלאכותית שבתוך האייפון, משמע המידע לא יעבור לענן.

iOS 15. אפל, צילום מסך
תאפשר להעתיק מספרי טלפון, מסמכים ועוד/צילום מסך, אפל

מייל חד פעמי ושירות VPN שיסתיר את הכתובת IP

אפל הכריזה על פיצ'רים חדשים לחבילת ה-iCloud. הפיצ'רים יגיעו לכל מי שמנוי לחבילה של 200 גיגה ומעלה. בין הפיצ'רים ניתן למצוא גישה לשירות VPN, כתובת מייל חד-פעמית, ואפשרות לאחסן ללא הגבלה סרטונים ממצלמות אבטחה שתומכות ב-HomeKit. המייל החד פעמי שנקרא "Hide My Email", יאפשר לפתוח תיבת מייל חד פעמית שתעביר את ההודעות לתיבה האמיתית שלכם. כך תוכלו להבטיח שאף אחד לא שולח הודעות ספאם. עוד אפל הציגה פיצ'ר שיאפשר לשחזר את החשבון באמצעות קוד ביטחון שישלח לחברים או למשפחה. עוד השיקה את תוכנית "Digital Legacy", שתאפשר לבחור למי תהיה גישה לקבצים אחרי מות המשתמש.

WatchOS: לפתוח את האוטו וניטור רציף של המדדים

אם ה-Apple Watch התחיל את דרכו בעיקר כשעון חכם שמציג התראות מהאייפון, הרי ברור לכולם שהיום הוא הפך לפלטפורמה של ממש. העדכון החדש לשעון מוכיח זאת עוד יותר, כשהדגש הוא על בריאות. בגרסה החדשה ניתן יהיה לפתוח דלתות של חדרים במלונות או של מנעולים חכמים, לפתוח את הרכב ועוד. השעון יעקוב אחר רמת החמצן בדם והדופק בצורה רציפה, ויתריע במידה ותהיה חריגה במדדים.

iPadOS: תמיכה משופרת במולטי-טאסקינג

שבועות אחרי שהשיקה את את האייפד פרו העוצמתי ביותר שכולל את מעבד ה-M1, אפל הכריזה על הגרסה החדשה ל-iPadOS שתאפשר יכולות נוספות, בדגש על פרודוקטיביות. עם זאת, לא מדובר בשינויים קיצוניים, אלא שדרוגים מתבקשים בלבד. מסך הבית יזכה לעדכון והמשתמשים יוכלו להתאים אותו בצורה אישית יותר, לרבות הטמעת ווידג'טים על שולחן הבית, ושינוי מהותי לכל מה שקשור למולטי-טאסקינג, לרבות מצב מפוצל נגיש יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully