וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: סרטון "עריפת ראש של ילדה" הופץ בטיקטוק - אך ככל הנראה מדובר בזיוף

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 11:05

גולשים רבים נחרדו לגלות בטיקטוק סרטון בו נראית ילדה קטנה רוקדת כשלפתע מופיעה סצינה גרפית מאוד וקשה לצפייה של עריפת ראש. למרות השמועות לפיהן הילדה היא זו שראשה נערף נראה כי מדובר בשני סרטונים שחוברו יחדיו ועריפת הראש היא של גבר והתרחשה לפני שנתיים

סרטון ויראלי שהופץ בטיקטוק הבהיל רבים ברחבי העולם כיוון שנראית בו לכאורה ילדה קטנה רוקדת כשלפתע ראשה נערף - אולם נראה כי מדובר בזיוף. במקור פורסם הסרטון בתחילת השבוע על ידי משתמש טיקטוק בשם @Mayenggo3, אולם לאחר הפרסומים בנושא הסרטון הוסר והחשבון הפך לפרטי.

עם זאת, הסרטון המזעזע שותף כבר באמצעות פרופילים אחרים וברשתות חברתיות אחרות, מה שגרם לדאגה בקרב הורים רבים, כשאחדים מהם אף פנו לאתרי חדשות כדי שיזהירו אחרים מפני הסרטון שמופץ ברשת החברתית בה נמצאים ילדים רבים.

חלק מהאנשים שצפו בסרטון טוענים שהוא מראה הוצאה להורג של קרטל פשע שמחסל נערה שרוקדת בחדר אמבטיה או מקלחת, אבל בסרטון שמקורו כנראה במקסיקו, ותורגם על ידי Heavy, לא מוזכר שום דבר על קרטלים ובנוסף לא ברור גם אם מי ש"נרצח" בו באכזריות זו אכן הילדה הקטנה שמוצגת רוקדת בתחילת הסרטון, או שמא מדובר בגבר בוגר.

סרטון עריפת ראש הופץ בטיקטוק. Mayengg03, צילום מסך
מתחיל בילדה רוקדת - נגמר בעריפת ראש/צילום מסך, Mayengg03

אז מה באמת קורה שם?

כמובן שלא נציג לכם את הסרטון הקשה מאוד לצפייה, אולם בבחינה מהירה קל מאוד להבחין בהבדלים בין הנערה הרוקדת - שלובשת חולצה שחורה לגמרי בלי שרוולים ומכנסיים לבנים לבין מי שראשו נערף - שלובש חולצה עם שרוולים עליה גם מופיע ציור ומכנסיים סגולים ומשובצים. בנוסף ניתן לראות הבדלים באיכות הצילום ובסימון הלוגו של טיקטוק שנעלם ברגע שמופיעה סצינה עריפת הראש.

טיקטוק פרסמה הודעה לתקשורת בה נאמר: "אנו מעריכים את המאמץ המשותף של הקהילה שלנו להתריע מפני הסרטון הגרפי שמקורו באתר אחר והושתל בסרטון שעלה בטיקטוק. הסרטון המקורי הוסר במהירות, והמערכות שלנו מזהות ומונעות באופן יזום ניסיונות להעלות אותו מחדש לפני שהוא יכול לקבל צפיות. אנו מתנצלים בפני חברי הקהילה שלנו, כולל העובדים שלנו, שאולי נתקלו בתוכן הזה".

עוד טוענים שם כי הסרטון המקורי מסתובב ברחבי הרשת מאז שנת 2019 וככל הנראה מי שראשו נערף הוא בחור בן 19 ממקסיקו, כך דווח בניוזוויק.

ואכן על פי האתר world-today-news באמצעות תוכנת חיפוש תמונות ניתן למצוא את התמונה המקורית של עריפת הראש במאמר מ- 14 באוגוסט 2019 בנושא מלחמת הסמים במקסיקו. למעשה, הסרטון הזה התפרסם לראשונה בפברואר 2019. הוא אכן צולם במקסיקו, בעיירה מורלוס, ליד קוארנאווקה ועל פי הדיווחים באותה תקופה מדובר בחיסול חשבונות בו קרטל פשע הוציא להורג גנב רכב בשם חוסה רודולפו בלוצ'י בוטלו, בן 19. על פי הדיווחים, גופתו נמצאה ערופת ראש ב-8 בפברואר 2019 כשהיא מפוזרת בכמה מקומות בעיר.

אם כן מדוע הסרטון הזה מצורף לדמותה של צעירה אסייתית פורסם דווקא כעת? נכון לעכשיו קשה לדעת את המניעים לפרסום, עם זאת, יש לציין כי הסרטון הזה הופיע כמעט בו זמנית, ב- 30 במאי, בשני בלוגים דוברי ספרדית המתמחים בפרסום תוכן מעורר מחלוקת וקשה לצפייה, ומאז מכונת הבאזז החלה לפעול.

חשבונות רבים המתחזים לנערה או לבני משפחתה נוצרו בימים האחרונים בטיקטוק. אחת מהן, שנוצרה בשם duckpack_51, המתחזה לנערה בת 14, פרסמה חמישה סרטוני וידיאו של נערות אסיאתיות רוקדות או שרות ביממה האחרונה וחלקם נצפו כבר כמעט 100,000 פעמים.

בין אם מדובר בזיוף ובין אם לא, זה לא מקרה המוות הראשון שמופיע בטיקטוק. בשנת 2020 קלצ'יה וויליאמס בת ה -16 צילמה את עצמה רוקדת כשמישהו נכנס לחדרה במלון הייאט ריג'נסי באטלנטה, ג'ורג'יה. היא נראית מפוחדת, אבל אז הסרטון מסתיים בפתאומיות וגופתה נמצאה פחות משעה לאחר צילום הסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully