וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון, פייפאל, ועוד: תקלה השביתה אתרי אינטרנט בעולם

8.6.2021 / 13:37

אתרי אינטרנט, שירותים ואפליקציות רבות, ביניהן אמזון, פייפאל, ספוטיפיי וטוויטר, קרסו בכל רחבי העולם ככל הנראה כתוצאה מתקלה בשרתי הענן של חברת Fastly, המספקת תשתיות תוכן בענן. אחרי כשעתיים, התקלה תוקנה

downtecetor. צילום מסך, צילום מסך
תקלה בשורה נרחבת של אתרים. מקור התקלה: ככל הנראה Fastly/צילום מסך, צילום מסך

אתרי אינטרנט, שירותים ואפליקציות רבות, ביניהן אמזון, פייפאל, ספוטיפיי וטוויטר, קרסו בשעה האחרונה בכל רחבי העולם ככל הנראה כתוצאה מתקלה בשרתי הענן של חברת Fastly, ספקית תשתיות תוכן בענן. לקראת השעה 13:00 החלו לדווח גולשים ברחבי העולם על קריסת השירותים, שמהווים יחד כמה מהגופים הגדולים ביותר בעולם.

הבעיה בשירות ה-CDN של החברה, שנפל בשעה האחרונה. כתוצאה מכך, כלל המשתמשים בעולם מנסים להתחבר לאתרים הפופולריים דרך השרת הראשי מהם הם פועלים, מה שגרם לעומס אדיר ולבסוף לקריסתם. על פי אתר DownDetector, שמדווח על תקלות בשרתים שונים, נפלו גם כמה אתרי חדשות כמו הניו יורק טיימס, CNN וכן אתרי הקניות אמזון, איביי ושופיפיי. גם אפליקציית המוזיקה הפופולרית ספוטיפיי הפסיקה לפעול.

כתוצאה מכך, הרשתות החברתיות שנשארו לפעול הוצפו בפוסטים המביעים פאניקה ותהייה מתי השירותים יחזרו לפעול. "זו אפוקליפסת האינטרנט", כתבה אחת הגולשות. "הכל נפל מאמצע שום מקום", כתבה גולשת אחרת. התקלה לא פסחה גם על האתרים הישראלים, ונכון לכרגע, אתרי קבוצת הארץ אינם עולים.

fastly. צילום מסך, צילום מסך
Fastly מעדכנת על התקלה, ועל כך שהיא מטמיעה תיקון. בשלב זה לא ברור מה הצפי/צילום מסך, צילום מסך

"החברה מספקת שירותי CDN שאלו שירותים המאפשרים בקרת עומסים על גישה לאתרי אינטרנט ושירותים אינטרנטיים, במטרה לתת לכל אזור גיאוגרפי יכולת לגשת לאתר שהם רוצים לגשת אליו. בכך מונעים שכל המדינה תגש לשרת אחד ותבקש ממנו את האתר המבוקש", אמר לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט. "השירות הזה ככל הנראה נפל והוא מספק שירות למגזינים גדולים וחברות ענק, ומטבע הדברים, ברגע שהוא נופל, כל הגישה של האנשים בעולם לא מתבצעת. חשוב לציין כי ככל הנראה האתרים לא נפגעו, אבל השירות שמספק גישה מכל העולם נפל".

"ב-2016 הייתה תקיפה גדולה בשם "מיראי" וזו הייתה תקופה בסוג מניעת שירות (DDOS). הוירוס הדביק מצלמות בכל העולם בנוזקה שלו, וברגע הפקודה נתן הוראה לשלוח בקשות לאחד משירותי ה-DNS הגדולים בעולם, בשם dyn. בכך שהפיל את ה-DNS, הוא למעשה מנע גישה לאתרים כמו טוויטר ונוספים. גם באותה תקיפה לא היה ניתן לגשת לטוויטר. אומנם לא טוויטר הייתה יעד התקיפה, אבל בתקיפה הזאת מנעו גישה לטוויטר, ומדובר במתקפה דומה", סיכם פינקלשטיין.

Fastly מאפשרת למפתחים להרחיב את התשתית של האתרים שלהם וליצור נקודת גישה מהירה מכל מקום בעולם, שאליה משתמשים יוכלו להתחבר כדי להציג אתר במהירות גבוהה יותר. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 5.87 מיליארד דולר, והיא הוקמה ב-2011. בשלב זה לא ברור האם מדובר בתקלה טכנית או מתקפת סייבר.

עדכון 14:20:
התקלה תוקנה והאתרים חזרו לפעילות תקינה.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully