וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחקו אותה: מנכ"ל דינמיקה מדבר על "שנת הקורונה"

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 13:25

"שנת" הקורונה הייתה מאתגרת, וחברות רבות נאלצו להמציא עצמן מחדש. מי שהצליח, עשה זאת בענק. בין החברות, דינמיקה שרשמה נסיקה בהיקף המכירות והפעילות. דיברנו עם אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה, על השנה המאתגרת

דינמיקה. דינמיקה, צילום מסך
דינמיקה, רשמה זינוק בהיקף המכירות בזמן הקורונה/צילום מסך, דינמיקה

שנת הקורונה לא הייתה פשוטה לאף חברה, והיא דרשה מחברות רבות להתאים את עצמן למציאות החדשה של ריחוק חברתי, קניונים סגורים, אי וודאות כלכלית ועוד. אך יש גם חברות שהצליחו להפוך את הקורונה ללימון ולסחוט ממנה מיץ. חברת דינמיקה לא נתפסה כשחקן מאוד משמעותי לפני שלוש עד ארבע שנים, אך בשנתיים האחרונות, ובזמן הקורונה, הפכה לאחד מהשחקנים הגדולים ביותר שפשוט אי אפשר להתעלם מהם. ישבנו לדבר עם אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה.

דינמיקה סגרה את הרבעון הראשון לשנת 2021 עם זינוק במכירות לעומת התקופה אשתקד וגידול של 260%. לדברי אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה, הגידול נובע משורת החלטות שהחברה הובילה במהלך תקופת הקורונה תוך הבנה עסקית של צרכי הלקוחות בתקופה זו ובהתאמה מלאה לשוק בשגרת הקורונה והסגרים המתמשכים. "האסטרטגיה שליוותה את צעדיה לאורך כל הדרך, היא להציע את המחירים האטרקטיביים ביותר בשוק בשילוב התאמה מלאה לצרכי הלקוחות והתקופה", אמר.

אלי אדדי. רמי זרנגר,
אלי אדדי, מנכ״ל דינמיקה/רמי זרנגר

תחת ניהולו של אדדי, הפכה דינמיקה לרשת המובילה בתחום, הנמצאת בצמיחה מתמדת בהכנסות. אדדי הוביל מהלכים משמעותיים כמו מיתוג מחדש של החברה, השקת אתר e-commerce, פיתוח פעילות ענפה ופתיחת סניפים באילת, מיזוג עם חברת מובילאב המעניקה שירות תיקון ומכירה ייחודי עם טכנאי עד הבית וכניסה לשוק העסקי כיבואן הרשמי של אפל וסמסונג. אדדי הצעיד את החברה לעידן הדיגיטל לאחר שהתמודד בצורה טובה עם משבר הקורונה דרך פיתוח מנועי צמיחה חדשים לצד עמידה ברף איכות ושירות ברמה גבוהה.

"כבר בסגר הראשון הצלחנו לזהות את ההתאמות הנדרשות על מנת לצלוח את אתגרי הקורונה, בתוך ימים ספורים הושלמו תהליכים של שנים. חלק גדול מהצרכנים שפגשנו באתר האון ליין שלנו הם כאלה שלראשונה ביצעו רכישה מקוונת, מה שחייב חוויה פשוטה ונגישה. הרחבנו את מגוון המוצרים שלנו בדגש על מוצרים שמתאימים לתקופה, למשל ציוד שתומך בשיחות זום ופתרונות נוספים שהקלו על ההתנהלות והתקשורת בימי הריחוק החברתי", אמר אדדי.

"הקורונה יצרה הזדמנויות להיכנס לשווקים חדשים"

"עם סגירת השמיים ועמה, האפשרות לרכוש מוצרים בחו"ל או בדיוטי-פרי, זיהינו זינוק במכירות הסמארטפונים באתר האונליין של דינמיקה בהיקף חריג של פי 20. החיבור למרחב הביתי בקורונה יצר הזדמנויות להיכנס לשווקים חדשים וכיום אנו פועלים כיבואנים רשמיים, בתחום מוצרי החשמל, מחשבים, מסכי טלוויזיה ומכונות קפה, עם דגש על תמחור אטרקטיבי. למרות העושר 'המוצרי' שלנו, אנחנו מאמינים שההעדפה הצרכנית תלויה בחוויה הכוללת ולכן אנחנו משקיעים בחווית קניה רב ערוצית, יוצאת דופן שכוללת משלוחים מהירים ברמה של מספר שעות ושירות מעולה גם לאחר המכירה".

"עוד יצרנו שירות ייחודי לתיקונים "עד הבית", תחת השם 'דינמיקה מובילאב' מתוך כך שזיהינו את הצורך בשירות משלים לפעילות המעבדות בהקלה על הלקוחות והנגשת השירות ב-"last mile" מהמעבדה לבית הלקוח. על אחת כמה וכמה, שירות זה צמח בתקופות הסגרים. בספטמבר האחרון, שילבנו כוחות והתמזגנו עם "מובילאב". מהלך זה הפך אותנו לרשת תיקוני הסמארטפונים הגדולה בישראל, בפריסה ארצית, הכוללת מערך של מאות טכנאים, והלקוח יכול לבחור אם לתקן את המכשיר בסניפנו או שהטכנאי יגיע אליו".

דינמיקה. מיכל סלע,
יצרנו שירות ייחודי לתיקונים ״עד הבית״/מיכל סלע

בשנתיים האחרונות הובילה דינמיקה את השקות מכשירי הסמסונג בישראל עם מספר המכירות הגבוה ביותר מבין רשתות הריטייל, כך לדברי החברה. גם קבוצות הרכישה הרשמיות של סמסונג בשנים האחרונות הן בשיתוף פעולה עם דינמיקה. דינמיקה הציעה את המחירים האטרקטיביים ביותר בהשקות מכשירי הדגל של סמסונג ואפל ואתר האון ליין של דינמיקה הפך לנושא הבשורה בגזרת המחיר. זו למעשה הייתה הצהרה כי סמסונג ואפל יבואן רשמי במחיר הטוב בישראל - קונים רק בדינמיקה. כך לדוגמה את החיפושים בדיגיטל, דינמיקה הייתה המותג הכי צומח בשנת 2020 בהשוואה ל-2019, הפכנו להיות הרשת המובילה במכירות אקסבוקס, אייפון 12 וגלקסי S21.

האם המחסור בשבבים ישפיע על אספקת הסמארטפונים?

"למחסור העולמי במעבדים ובשבבים הייתה השפעה ניכרת בשנה החולפת, אפל נאלצה לדחות את השקת אייפון 12 והודעה על עיכובים בייצור מחשבים ואייפדים. המחסור הורגש גם בהשקות של סדרת גלקסי 21 וסדרת מכשירי ה A של סמסונג. אנו פוגשים את החסר גם בעולמות נוספים כמו אקסבוקס וב PS5 (סוני פלייסטיישן 5) שם התפתח ממש "שוק שחור". המחסור במלאי כל כך משמעותי מול הביקוש שאנשים מוכנים לשלם כל מחיר, העיקר שישיגו את הפלייסטיישן החדש", אמר אדדי.

איך זה שהמחירים לא התייקרו?

"עלויות ההובלה שהתייקרו, לצד המחסור העולמי במעבדים השפיעו על עליית מחירי הציוד. לצד זה יש אפקט מקזז עם היחלשות הדולר לאורך השנה החולפת כך שבשלב הזה הצלחנו לספוג את העלייה מבלי שתתגלגל לצרכן הישראלי ואנו עושים את מירב המאמצים להמשיך כך".

השקת אייפון 12, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
״אפל נאלצה לדחות את השקת אייפון 12״/רויטרס

מי יצרניות הסלולר שנפגעו במהלך השנה הזאת?

"שיאומי ו-וואווי שחקניות שהתמקדו בארץ בשוק ה LOW-MID, נפגעו בעקבות השקת סדרת A של סמסונג. בימים אלה אנו רואים כניסה של שחקנים סיניים נוספים כמו OPPO", אמר אדדי וציין: "המכשירים שנמכרו הכי הרבה השנה הם מכשירי סדרת A של סמסונג".

איך אתה מסביר שעל אף אי הוודאות הכלכלית, נרשם זינוק במכירות הסמארטפונים?

"מחקרים מדברים על זה שהטלפון הנייד הפך להיות סוג של "שלוחה" של הגוף, הוא מלווה אותנו כל היום ומהווה תשתית מרכזית בהתנהלות האישית, המשפחתית והמקצועית שלנו. אנחנו קונים, מנווטים, משחקים, מתקשרים, סוחרים, מתעדים, מבלים, לומדים, מנהלים קשרים חברתיים, משלמים, חונים ומתעדכנים באמצעות הנייד וזה רק חלק קטן מהשימושים. הקורונה, האיצה גם את תחום הבריאות וה - Wellness , טרנד שהחל עוד לפני פרוץ המגיפה והתעצם מאד במהלכה, בין השאר באמצעות מוצרים לבישים. מוצרים אלה בשילוב טכנולוגיות ואפליקציות מסייעים לנו בשמירה על אורח חיים נכון ובריא ומאפשרים ניטור של מדדים כמו קצב נשימה, אק"ג, סטורציה, קלוריות ומעקב אחר תזונה, כושר ואפילו בקרה על שטיפת ידיים שהייתה קריטית בתקופת הפנדמיה".

מה התכניות של דינמיקה לשנה הקרובה?

"אנחנו מתכוונים להמשיך להשקיע בחנויות פיזיות במטרה להעניק חווית קניה יוצאת דופן שמאפשרת התנסות ושיטוט. השנה מתוכננות חנויות קונספט חדשות עם המותגים הטובים בעולם, חלקן במיקומים חדשים. אני מאמין שהחיבור בין החנויות לערוצים הדיגיטליים הוא זה שמאפשר חווית לקוח רב ערוצית ולכן נמשיך לפתח את ערוצי הדיגיטל במטרה ליצור 'אומניצ'אנל' מלא וחלק". הגמישות של דינמיקה ויכולתנו להסתגל במהירות, להגיב לצרכים מצד אחד אבל גם לקבוע סטנדרטים ולייצר ביקושים חדשים ב-time to market מינימלי מאידך, הם עוגנים אסטרטגיים שמייצרים חוסן ומאפשרים רלוונטיות וצמיחה".

מה האתגרים של דינמיקה היום?

"כרגע האתגר הכי משמעותי שלנו הוא בגיוס עובדים, מודל החל"ת מייצר לנו מורכבות גדולה. אנו עושים פעולות רבות במטרה לאייש בצורה מלאה את הסניפים, כמו למשל מענקי חתימה של עד 8000 שקל לעובדים חדשים. העובדים שלנו מקבלים שכר בסיס ותימרוץ בגין מכירות, וזוכים לעבוד בסביבת עבודה צעירה, כייפית וטכנולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully