וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו האזהרה האחרונה": מערך הסייבר מתריע מפני מייל זדוני

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 20:07

ישראלים רבים קיבלו לאחרונה הודעה שבה נטען כי חשבון המייל שלהם נפרץ - ושכדאי להם לשלם כופר אם הם לא רוצים שתכנים אינטימיים שלהם יישלחו לאנשי הקשר שלהם. "מומלץ לשנות סיסמה לדוא"ל ולהגדיר אימות דו-שלבי"

עבודה על מחשב. ShutterStock
עבודה על מחשב/ShutterStock

"המערכת שלך נפרצה": במערך הסייבר הלאומי מתריעים היום (שני) על קמפיין רחב היקף, שחוזר על עצמו אחת לתקופה, ובמסגרתו נשלח מייל סחיטה למאות אזרחים ברחבי הארץ במטרה לגרום להם
להילחץ ולפעול במהירות.

"ההודעות נשלחות כביכול מכתובת הדוא"ל של האזרח/ית ותוכנן זהה: התוקף טוען כי פרץ למכשיר הטלפון או לתיבת הדוא"ל, ואף מפרט כיצד עשה זאת", מסבירים במערך הסייבר. "לאחר מכן, מאיים על הקורבן כי ברשותו תכנים אינטימיים שלו, ואם לא ישלם, הם יופצו לרשימת אנשי הקשר שלו. את התשלום מבקש התוקף להעביר בביטקוין".

ההודעה המתחזה. מערך הסייבר, צילום מסך
ההודעה המתחזה/צילום מסך, מערך הסייבר

"יש לי גישה מלאה למכשיר. כתוצאה מכך, אני יכול לראות את כל המסך שלך, להפעיל את המצלמה והמיקרופון ואתה אפילו לא תדע", נכתב בהודעה. "אני יכול לראות את כל רשימת אנשי הקשר שלך מהטלפון ומכל הרשתות החברתיות."

לדברי מערך הסייבר, גם אם ברשות התוקף התכנים המצוינים לעיל, העברת דמי הסחיטה אינה מבטיחה כי הוא לא יעשה בהם שימוש לאחר מכן. אז מה אפשר לעשות? יש לשנות סיסמאות לדוא"ל ולאתרים רגישים לעיתים קרובות, וכמו כן, אין להשתמש בסיסמה זהה באתרים שונים.

ההודעה נשלחה אליכם מהכתובת שלכם? ייתכן ומדובר בהתחזות ולא בפריצה. במקרה זה, מומלץ לשנות סיסמה לדוא"ל ולהגדיר אימות דו-שלבי. "אם התוקף מוכיח כי בידיו תכנים אינטימיים שלכם, יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה אשר תפנה אתכם ליחידת הסייבר שלה", מדגישים במערך הסייבר.

"אם מדובר בתכנים אינטימיים של קטינים, אנא פנו למוקד מערך מאו"ר (מערך למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ונוער ברשת) בחיוג 105".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully