וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפכתם את עצמכם לדמות של דיסני? הנה מה שהחברה מסתירה

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 15:25

גם אתם נפלתם לטרנד של אפליקציית Voila, שמגלה לכם כיצד הייתם נראים כדמות מסרט מצויר? ייתכן שנאסף לא מעט מידע אישי מהמכשיר שלכם. מומחי אבטחה מזהירים: "אל תתנו הרשאה לאלבום התמונות"

נפתלי בנט כדמות של דיסני. מתוך האפליקציה, וואלה! טכנולוגיה
נפתלי בנט כדמות של דיסני/וואלה! טכנולוגיה, מתוך האפליקציה

אחת לתקופה צצה אפליקציה מבוססת AI (בינה מלאכותית) שהופכת ללהיט זמני שמציף את הפיד שלנו. הפעם מדובר ב-Voila - שתגלה לכם איך תראו בתור דמות מסרט של וולט דיסני. על פניו, נראה כי מדובר בעוד יישום בטוח ואופנתי שסוחף אחריו מיליונים, אלא שבין הסעיפים בתקנון החברה מסתתרים דברים שעלולים להרגיז אתכם.

מה כדאי שתדעו? על אף שבמדיניות הפרטיות של האפליקציה נכתב כי התמונות שלכם יימחקו בתוך 24 עד 48 שעות לאחר השימוש, בחברה הדגישו כי "קיימת אפשרות כי עותקים של התוכן יישמרו ללא הגבלת זמן במערכות שלנו".

כמו כן, באחד הסעיפים נכתב: "אנו עובדים עם שותפי פרסום להצגת פרסומות בתוך האפליקציה. פרסומות אלה עשויות להיות ממוקדות על סמך השימוש שלכם באפליקציה או במקום אחר ברשת".

לפי פרסום באתר CNET, ב-Voila מציינים כי חלק מהמידע משותף עם גורמי צד שלישי - כולל מפרסמים שעשויים לעקוב אחר הפעילות שלכם ברשת. נוסף על כך, האפליקציה משתפת - וגם מקבלת - מידע אישי על המשתמשים יחד עם כל אחת מהחברות האחרות שבבעלותה.

אוהבים טכנולוגיה? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעיבוד של Voila

ד"ש מ-FaceApp

בעבר קראה ארה"ב לחקור את FaceApp הרוסית, שהדגימה באמצעות בינה מלאכותית כיצד תראו בעוד כמה עשרות שנים, או בהיפוך מגדרי. כאשר עלתה האפליקציה לאוויר, ההרשאות הנרחבות שביקשה הדליקו נורות אדומות אצל רבים, וב-FBI טענו כי רשויות המודיעין ברוסיה משתמשות בתוכנה לצורכי מודיעין.

"התקנון של Voila כמעט זהה לזה שהיה בזמנו ל-FaceApp", אומרת מיי ברוקס-קמפלר, מנכ"לית HELENA ומייסדת קהילת בטוחים אונליין THINK SAFE CYBER, בשיחה עם וואלה TECH. "מדיניות הפרטיות שלהם סופר נרחבת ומאפשרת להם גישה למצלמה עצמה ולתמונות".

"בנוסף, המדיניות מאפשרת להם שיתוף המידע, והם שומרים מלבד התמונות עצמן גם מטא-דאטה, כולל כתובות IP, סוג מכשיר, רזולוציית מסך ומערכת הפעלה", מוסיפה מיי. "צריך לחשוב לפני שמצלמים תמונות מביכות, מפלילות או אינטימיות שעשויות לשמש נגדכם. אפליקציה כזו שיש לה גישה לתמונות זה יעד מצוין לאיסוף מידע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נתניהו כדמות של דיסני. Voila, וואלה! טכנולוגיה
נתניהו כדמות של דיסני/וואלה! טכנולוגיה, Voila

מומחי אבטחה: "אל תתנו הרשאה לאלבום התמונות"

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מציינים כי קודם כל חשוב לטפח מודעות לנושא של אבטחת המידע האישי ולא לאשר כל גישה למידע שאפליקציה מבקשת באופן אוטומטי: "באפליקציות מהסוג הזה תמיד ישנם נושאים הנוגעים לפרטיות שחשוב לקחת בחשבון ולאחר שמבינים את תקנון הפרטיות של החברה, כדאי לשאול את עצמנו האם אנחנו בכלל רוצים להעלות את התמונות שלנו, שאין לנו מספיק מידע או השפעה לאן הן עלולות להגיע".

בכל זאת החלטתם להשתמש באפליקציה? "לאחר הורדת האפליקציה, גשו להגדרות ובטלו הרשאות שאינכם מעוניינים לתת לה כמו למשל הקפצת התראות או מיקום", מוסיפים ב-ESET. "אל תתנו לה הרשאה לאלבום התמונות השלם שלכם, אלא העלו תמונה בודדת שצילמתם ממש לטובת האיור".

"השתמשו במייל ייעודי לאפליקציות מהסוג הזה, כבר ראינו דליפות מידע משירותים כאלה וניצול של המידע על ידי האקרים לגרימת נזק. שימו לב שאם החלטתם לרכוש מינוי פרימיום, התשלום מבוצע באופן של תשלום חודשי או שבועי, אשר מחדש את עצמו באופן אוטומטי כך שתחויבו באופן קבוע".

  • עוד באותו נושא:
  • דיסני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully