וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת קבע: יבוטל הפיצול בין התשתית לספק

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:00

מוצר אחד בלבד - אינטרנט. שר התקשורת יועז הנדל אישר את הרפורמה שתכנס לתוקף בתחילת 2022, ותשים סוף לתופעת זריקת האחריות בין החברות. מנכ"לית המשרד: "הפיצול הפך למקור לטרטור, שגשוג תופעת המנויים הרדומים, ולפגיעה בשירות לו זוכים הצרכנים"

מוצר אחד בלבד - אינטרנט/משרד התקשורת

שר התקשורת יועז הנדל אישר הבוקר (ראשון) את הרפורמה לביטול הפיצול בין התשתית לספק, שתכנס לתוקף בתחילת 2022, ותשנה את מבנה שוק האינטרנט במטרה להביא לשיפור משמעותי באיכות השירות לצרכנים. כיום, צרכן יכול לרכוש את השירות משתי חברות המספקות שירותי תשתית וספק בנפרד.

רפורמת "השוק הסיטונאי" אפשרה לשווק את שני השירותים בחבילה אחת, אך בפועל השירותים עדיין סופקו גם על-ידי שתי חברות בנפרד, באופן שפגע באיכות השירותים לצרכן. צרכנים שסבלו מתקלות נאלצו להתמודד עם "זריקת אחריות" בין חברת התשתית לספק.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020/אתר רשמי, -

בנוסף, הלקוחות סבלו מתופעת "המנויים הרדומים" - המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות שהפסיק לקבל ממנה שירותים. הרפורמה החדשה, תבטל את ההפרדה בין שני השירותים ותאפשר לחברות למכור אותן כחבילה אחת ושירות אחד.

בין היתר, הרפורמה תביא לשיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט, באמצעות יצירת "כתובת אחת" - חברה אחת ממנה נצרכים השירותים ומקבלים שירות במקרה של תקלה. לקוחות קיימים שיבקשו להמשיך לצרוך את שירותי האינטרנט באופן מפוצל, יורשו לעשות כן, בעוד שלקוחות חדשים יצטרפו לשירות האחוד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לירן אבישר בן חורין. -, אתר רשמי
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין/אתר רשמי, -

"באוקטובר 2020 בממשלת ישראל ה-35 הודעתי על הכוונה לבטל את הפיצול בין תשתית וספק לטובת שיפור השירות - שימוע יצא לדרך ותהליך בוצע עד ליציאה לבחירות", אמר הנדל. היום, אחרי המשבר הפוליטי והקמת ממשלה קבועה, אנחנו סוגרים מעגל".

"זו אחת ההחלטות הראשונות מכיון שההשפעה שלה על הכיס של אזרחי ישראל ועל השירות שיקבלו עצומה - אינטרנט הוא מוצר אחד. הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה. הרפורמה תעצור גם את תופעת המנויים הרדומים - עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא - ותתקן עיוות שפגע בצרכנים רבים. נמשיך בפעולות שייהפכו את שוק התקשורת לשקוף, תחרותי ואיכותי יותר".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "לאחר עבודת מטה ארוכה ומורכבת, הגענו לקו הסיום בתהליך לביטול הפיצול בין הספק לתשתית בשוק האינטרנט. הפיצול, שהיה חשוב בשעתו, הפך למקור לטרטור, שגשוג תופעת המנויים הרדומים, ולפגיעה בשירות לו זוכים הצרכנים. המבנה החדש של שוק האינטרנט יאפשר לצרכנים להנות משירותים איכותיים, ובמקביל יקדם את השוק הסיטונאי באופן שיבטיח את התחרות על ליבו של הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully